Изменения

Вопросы к разработчикам 2009.04.06

497 байт добавлено, 17:38, 6 мая 2009
Нет описания правки
~*~*~*~*~
*Q: Are there any roleplayers on the Dev teamЕсть ли ролевики в команде разработчиков? The team's focus seems to be shifting from lore and immersion toward a greater emphasis on mechanics and numbersСоздается впечатление, что вместо вселенной Норрата команда занимается только игровой механикой и цифрами. There is a perception among the playerbase that certain things -У игроков создается впечатление, что для прохождения каких- certain classesто частей игры обязательно нужно пользоваться только необходимыми классами, certain spells or itemsиспользовать только определенные заклинания или предметы, certain tactics -- are required to complete some of the game's contentприменять только нужные тактики.... и команда девов только усиливает это впечатление, вместо того, and the team seems to be reinforcing that perceptionчтобы придерживаться первоначальной идеи игры, rather than reiterating the game's original design intentгде любые воины могли танковать, where any fighter can tank and any priest can healа жрецы - излечивать. Do you think that maybe a shift away from mechanics and numbers and back toward immersion on the part of the Dev team would alleviate some of that negative pressure?
*A: There’s a fine balance between roleplay and the numbers/mechanics, though. If we don’t satisfy the numbers side, then there isn’t much in the game to roleplay around. We’re certainly trying to move away from “only x class can accomplish y task”, and we’ll continue to walk that line very carefully. Falling down on either side of it is bad for all of us, number crunchers and RPers alike (and those who are both!)