Развитие персонажа — различия между версиями

Материал из Энциклопедия EverQuest II
Перейти к: навигация, поиск
(Отключить боевой опыт)
Строка 16: Строка 16:
  
 
Каждый раз, когда персонаж зарабатывает очередные 10% следующего уровня, вы получаете мини-бонус - здоровье и энергия персонажа полностью восстанавливаются.
 
Каждый раз, когда персонаж зарабатывает очередные 10% следующего уровня, вы получаете мини-бонус - здоровье и энергия персонажа полностью восстанавливаются.
 +
 +
Если при наведении курсора на полоску опыта вы видите "Опыт мастерового", то щелкните ПКМ по полоске и выбирайте опцию "Показать боевой опыт".
  
 
'''Подсказка:'''  Полоску опыта можно масштабировать. Щелкните на ней ПКМ, выбирайте свойства окна и снимите галочку с опций "перемещать окно" и "щелчки сквозь окна". теперь вы можете перемещать и изменять размер полоски опыта.
 
'''Подсказка:'''  Полоску опыта можно масштабировать. Щелкните на ней ПКМ, выбирайте свойства окна и снимите галочку с опций "перемещать окно" и "щелчки сквозь окна". теперь вы можете перемещать и изменять размер полоски опыта.
  
 
=== Ремесленный опыт ===
 
=== Ремесленный опыт ===
Выше была изложена информация, касающаяся приключенческого опыта. Отдельно от него в игре существует '''ремесленный опыт'''. Для отображения ремесленного опыта используется вторая полоска опыта в окне персонажа, которое можно вызвать клавишей "Р" (англ.).
+
Выше была изложена информация, касающаяся приключенческого опыта. Отдельно от него персонаж накапливает '''ремесленный опыт'''. Для отображения ремесленного опыта достаточно щелкнуть ПКМ на полоске опыта и выбрать опцию "Показать опыт мастерового".
  
 
Ремесленный опыт зарабатывается при изготовлении предметов. См. раздел [[#Taking Up a Tradeskill | Taking Up a Tradeskill]] ниже для дополнительной информации.
 
Ремесленный опыт зарабатывается при изготовлении предметов. См. раздел [[#Taking Up a Tradeskill | Taking Up a Tradeskill]] ниже для дополнительной информации.
  
 
=== Альтернативные достижения ===
 
=== Альтернативные достижения ===
Начиная с 10 уровня вы будете получать третий тип опыта, который называется альтернативными достижениями (АД). Таким образом, всего у персонажа три параллельных пути развития, и полоску опыта последнего типа можно увидеть в окне умений, открывающемся клавишей "L" по умолчанию. См. раздел [[#Alternate Advancement | Alternate Advancement]] ниже для дополнительной информации.
+
Начиная с 10 уровня вы будете получать третий тип опыта, который называется альтернативными достижениями (АД). Таким образом, всего у персонажа три параллельных пути развития, и полоску опыта последнего типа можно также выбрать щелкнув ПКМ по полоске и выбрав опцию "Показать опыт за альтернативные достижения. См. раздел [[#Alternate Advancement | Alternate Advancement]] ниже для дополнительной информации.
  
 
=== Потенциал опыта ===
 
=== Потенциал опыта ===
 
Когда ваш персонаж хорошо отдохнул от сражений, он получает удвоенное количество очков опыта за победы над врагами. В игре также существует потенциал ремесленного опыта.
 
Когда ваш персонаж хорошо отдохнул от сражений, он получает удвоенное количество очков опыта за победы над врагами. В игре также существует потенциал ремесленного опыта.
  
Каждый раз, когда вы получаете удвоенный опыт, потенциал персонажа уменьшается. Если играть в течение долгого времени, то потенциал иссякнет и опыт будет набираться только в однократном количестве. Как восстановить потенциал? Это очень просто - подождать. Потенциал восстанавливается примерно на 0,5% за каждый час, независимо от того, находитесь вы в игре или в оффлайне. Для того чтобы полностью восстановить потенциал потребуется неделя времени. Также в наградах ветерана есть [[Шар сосредоточенных воспоминаний]],
+
Каждый раз, когда вы получаете удвоенный опыт, потенциал персонажа уменьшается. Если играть в течение долгого времени, то потенциал иссякнет и опыт будет набираться только в однократном количестве. Как восстановить потенциал? Это очень просто - подождать. Потенциал восстанавливается примерно на 0,5% за каждый час, независимо от того, находитесь вы в игре или в оффлайне. Для того чтобы полностью восстановить потенциал потребуется неделя времени. Также в наградах ветерана есть [[Шар сосредоточенных воспоминаний]].
Each time you get double experience from vitality, you consume a bit of vitality.  If you play for long periods of time, you may run out of vitality, at which point you'll stop earning double experience.  How do you regain vitality that you've "burned"?  Simple - it regenerates about 0.5% every hour, whether you're logged on or not.  It takes about 1 week of real time to accumulate 100% vitality (if you started with none).
+
 
  
There's a little yellow arrow on your experience bar, which shows you the point on the bar at which your vitality will run out.  If you have lots of vitality, then the arrow is probably at the end of the XP bar.  Point your mouse at this arrow to see a tooltip about your vitality.
 
  
 
=== Долг опыта ===
 
=== Долг опыта ===
Когда ваш персонаж погибает, то у него образуется некоторый долг опыта. Это значение отображается в виде красного участка с левой стороны полоски опыта. Персонаж с долгом опыта получает лишь половину очков опыта от обычного количества. Долг опыта со временем уменьшается и пропадает сам собой, также его можно оперативно обнулить победив несколько подходящих противников. Кроме этого можно долг опыта можно моментально убрать с помощью специального предмета "Wand of Forgiveness", который к сожалению существует в единственном экземпляре на персонаж и имеет всего три заряда.
+
Когда ваш персонаж погибает, то у него образуется некоторый долг опыта. Это значение отображается в виде красного участка с левой стороны полоски опыта. Персонаж с долгом опыта получает лишь половину очков опыта от обычного количества. Долг опыта со временем уменьшается и пропадает сам собой, также его можно оперативно обнулить победив несколько подходящих противников. Кроме этого можно долг опыта можно моментально убрать с помощью специального предмета "[[Жезл прощения]]", который к сожалению существует в единственном экземпляре на персонаж и имеет всего три заряда.
  
 
=== Отключить боевой опыт ===
 
=== Отключить боевой опыт ===
 +
При желании вы можете отключить боевой опыт. Чтобы это сделать надо: правый клик мыши по полоске опыта и выбрать опцию "отключить боевой опыт". Также необходимо выбрать будете ли вы продолжать зарабатывать опыт за выполнение заданий и за дополнительных персонажей максимального уровня на вашем аккаунте.
  
Вы можете отключить боевой опыт. Чтобы это сделать надо: правый клик мыши по полоске опыта и выбрать опцию "отключить боевой опыт".
+
"Зачем это надо?" - спросите вы. Может вы зачищаете какое-нибудь подземелье или выполняете серию квестов и не хотите, чтобы они задания и противники стали серыми раньше времени. Или вы хотите накопить побольше очков Альтернативных достижений (смотрите ниже) прежде чем достичь следующего уровня. У каждого свои причины почему они хотят замедлить развитие своего персонажа.  
 
 
"Зачем это надо?" - спросите вы. Может вы зачищаете какой-нибудь данж или выполняете серию квестов и не хотите, чтобы они стали серыми раньше времени. Или вы хотите накопить побольше очков Альтернативных достижений (смотрите ниже) прежде чем достичь следующего уровня. У каждого свои причины почему они хотят замедлить развитие своего перса. Для кого-то это непонятно.
 
 
 
One popular way of playing EQ2 is to disable combat experience, so that character advancement comes purely through completing quests.  Doing this will double or triple how long it takes for you to complete each level, and will allow you to complete nearly every quest in Norrath at the intended level on a single character.  This is more commonly done at the lower levels, before level 50.
 
  
 
== Alternate Advancement ==
 
== Alternate Advancement ==

Версия 14:36, 8 сентября 2013

предыдущее:
Система заданий
Руководства пользователя
Панель Навигации
следующее:
Группы

Игра EQ2 предлагает множество способов развития (прокачки) вашего персонажа. Каждый персонаж может достигнуть 95 уровня в своем приключенческом классе, а также развивать до 95 уровня выбранную ремесленную профессию. По мере роста персонаж дополнительно получает 320 очков альтернативных достижений, которые распределяются по специальным способностям, позволяющим сделать персонажа еще более совершенным. В данной статье мы рассмотрим каждый из путей развития.

Опыт

Файл:Xp bar.jpg
Полоска опыта. Текущий уровень с левого конца индикатора, Vitality - с правого.

Самым очевидным способом развития персонажа является увеличение его уровня. Уровень увеличивается за счет очков опыта, которые можно получить несколькими способами:

  • Убивая противников
  • Исследуя новые локации
  • Выполняя задания

На вашей полоске опыта отображается текущий прогресс по увеличению уровня. Верхняя половина полоски показывает промежуточный прогресс для достижения 100% следующего уровня. Нижняя полоска отображает прогресс в достижении очередных 10% уровня. На более поздних уровнях нижняя полоска заполняется существенно медленнее и позволяет более точно ориентироваться в прогрессе персонажа.

Каждый раз, когда персонаж зарабатывает очередные 10% следующего уровня, вы получаете мини-бонус - здоровье и энергия персонажа полностью восстанавливаются.

Если при наведении курсора на полоску опыта вы видите "Опыт мастерового", то щелкните ПКМ по полоске и выбирайте опцию "Показать боевой опыт".

Подсказка: Полоску опыта можно масштабировать. Щелкните на ней ПКМ, выбирайте свойства окна и снимите галочку с опций "перемещать окно" и "щелчки сквозь окна". теперь вы можете перемещать и изменять размер полоски опыта.

Ремесленный опыт

Выше была изложена информация, касающаяся приключенческого опыта. Отдельно от него персонаж накапливает ремесленный опыт. Для отображения ремесленного опыта достаточно щелкнуть ПКМ на полоске опыта и выбрать опцию "Показать опыт мастерового".

Ремесленный опыт зарабатывается при изготовлении предметов. См. раздел Taking Up a Tradeskill ниже для дополнительной информации.

Альтернативные достижения

Начиная с 10 уровня вы будете получать третий тип опыта, который называется альтернативными достижениями (АД). Таким образом, всего у персонажа три параллельных пути развития, и полоску опыта последнего типа можно также выбрать щелкнув ПКМ по полоске и выбрав опцию "Показать опыт за альтернативные достижения. См. раздел Alternate Advancement ниже для дополнительной информации.

Потенциал опыта

Когда ваш персонаж хорошо отдохнул от сражений, он получает удвоенное количество очков опыта за победы над врагами. В игре также существует потенциал ремесленного опыта.

Каждый раз, когда вы получаете удвоенный опыт, потенциал персонажа уменьшается. Если играть в течение долгого времени, то потенциал иссякнет и опыт будет набираться только в однократном количестве. Как восстановить потенциал? Это очень просто - подождать. Потенциал восстанавливается примерно на 0,5% за каждый час, независимо от того, находитесь вы в игре или в оффлайне. Для того чтобы полностью восстановить потенциал потребуется неделя времени. Также в наградах ветерана есть Шар сосредоточенных воспоминаний.


Долг опыта

Когда ваш персонаж погибает, то у него образуется некоторый долг опыта. Это значение отображается в виде красного участка с левой стороны полоски опыта. Персонаж с долгом опыта получает лишь половину очков опыта от обычного количества. Долг опыта со временем уменьшается и пропадает сам собой, также его можно оперативно обнулить победив несколько подходящих противников. Кроме этого можно долг опыта можно моментально убрать с помощью специального предмета "Жезл прощения", который к сожалению существует в единственном экземпляре на персонаж и имеет всего три заряда.

Отключить боевой опыт

При желании вы можете отключить боевой опыт. Чтобы это сделать надо: правый клик мыши по полоске опыта и выбрать опцию "отключить боевой опыт". Также необходимо выбрать будете ли вы продолжать зарабатывать опыт за выполнение заданий и за дополнительных персонажей максимального уровня на вашем аккаунте.

"Зачем это надо?" - спросите вы. Может вы зачищаете какое-нибудь подземелье или выполняете серию квестов и не хотите, чтобы они задания и противники стали серыми раньше времени. Или вы хотите накопить побольше очков Альтернативных достижений (смотрите ниже) прежде чем достичь следующего уровня. У каждого свои причины почему они хотят замедлить развитие своего персонажа.

Alternate Advancement

Main Articles: Alternate Advancement, Alternate Advancement abilities

Alternate Advancements are the principle way of customizing your character. You'll begin earning Alternate Advancement Experience at level 10. Each time you fill up your Alternate Advancement Experience bar, you'll earn a point. You'll spend these points to learn special abilities and powers that specialize your character. These abilities are often called "AAs", which is shorthand for "Alternate Advancements" or "Alternate Advancement abilities".

You earn Alternate Advancement Experience by:

  • Completing quests. Generally quests that are level 10 or higher give alternate advancement experience. If it's repeatable, then you get alternate advancement experience the first time only. To maximize alternate advancement experience gain from quests, only turn in a quest when it becomes the same level as your character, or lower. Turning in quests higher in level than your character will result in an award of less alternate advancement experience. Some quests do not give achievement experience.
  • Defeating notorious enemies. The first time you kill any "named" monster that cons green or higher to you, you'll earn alternate advancement experience.
  • Acquiring rare treasure. The first time you loot any type of item that says "treasure" in its description, you'll earn alternate experience.
  • Exploring new places. Whenever you discover a new location and get Discovery Experience for it, you'll also earn alternate experience.
  • Conversion from adventure experience. After you reach the maximum adventuring level, all of the adventure experience that you earn will be converted into Alternate Advancement Experience as well. You can also use the Alternate Advancement Slider to contribute a portion of your adventuring experience, from 0 to 100%, before hitting the maximum level.
  • Completing collection quests. Some collection quests do not award alternate advancement experience.

Unlike some other games, you do not earn Alternate Advancement Points automatically each time you level. The more you focus on the above activities, the faster you'll earn Alternate Advancement Points.

Alternate Advancements are very significant to the performance and play style of your character. Many players are strongly motivated to do activities that earn Alternate Advancement Experience. If you spend a lot of your time questing, you'll typically earn at least one Alternate Advancement Point per level.

Your Alternate Advancement Trees

Файл:Bard AA Tree.jpg
An example Alternate Advancement Tree: this one is for the Bard classes.

Press L, or choose Alternate Advancement from the EQII Menu, to open the Alternate Advancement window. The first tab, called "Character Development", is where your Racial Traditions are listed; these are described later in this guide. The last three tabs contain your Alternate Advancement trees. Here you can browse the Alternate Advancements and spend the points that you earn.

You have three Alternate Advancement Trees that you can spend points on: a "Class" tree, a "Subclass" tree, and a "Shadows" tree.

  • The "Class" Tree typically grants new abilities and enhances your attributes, and is a good place to spend your first several points. Each branch of the Class tree focuses on a certain style of gameplay, and may change the way you approach combat. Two subclasses always share the same Class tree; for example, the Category:Warden and Category:Fury subclasses are both the Druid class and share the druid Class tree.
  • The "Subclass" Tree typically enhances your spells and combat arts, and is a good place to spend points after you have earned a branch of the Subclass tree. Points spent in the Subclass tree will gradually improve your character's overall performance.
  • The "Shadows" Tree starts off with general benefits, and provides more specific benefits to your class as you invest further in it. Each section of this tree is unlocked by first spending points in the Class and Subclass trees. Because of this, the Shadows tree is a focus for high-level characters.

Spending Alternate Advancement Points

Each time you earn a new Alternate Advancement Point, just click on an available Alternate Advancement in the tree to learn it (or to improve an existing one). If it's an activated ability, then you'll get a new icon in your Knowledge Book, on the Abilities page. Drag this new icon to your hotkey bar, then try it out!

The Alternate Advancement Trees show you the order of prerequisites for each ability. You must start at the top of the tree and 'buy' your way down the tree. When you've spent enough points on one ability, the next ability in the 'tree branch' will be unlocked. It takes about 20 points to unlock the best ability at the end of each 'branch'.

You can spend your achievement points in all three Alternate Advancement trees with a maximum of 50 points in each, until you reach level 70. At adventure level 71 the cap for each tree is raised to 70 (except for the Shadows tree which is limited to 60 points). The maximum number of points you can earn is now 250, with 100 spent points maximum each for the Class and Subclass trees and 70 spent points maximum for the Shadows tree, since the inclusion of the Sentinels' Fate expansion on February 21st 2010.

Changing your Mind

Your choices of Alternate Advancements are only semi-permanent. In your home city, you can visit an Advancement Counsel NPC to reset an entire Alternate Advancement tree and spend your points differently. The first respec (per tree) costs 10з; after that, 1п and 10п (though never higher than ten platinum). The cost resets after 30 days without a respec for a particular tree. You can also receive Classand Subclass respec cards, available through the Achievement Counsel NPCs. You can also use AA Mirrors, available through the commission crafting system to swap between a two different specs.

Racial Traditions

Main Article: Traditions

Every race in EQ2 has two starting Innate Abilities, and gets to choose a Racial Tradition every 10th level. You can view and select your Racial Traditions on the first tab of the Achievements window (press L or select Achievements from the EQII Menu). The Racial Traditions system is fairly well described in the window itself in-game.

Innate Abilities

Every race in EQ2 starts with two or three special Innate Abilities. These are shown in the Character Development tab in your Achievements window (press L or select Achievements from the EQII Menu). Some innate abilities are passive, while others are activated. If your race has an activated innate ability, then a hotkey was probably created automatically on your hotkey bar when your character was created. Otherwise, you'll find the activated ability in your Knowledge Book.

Choosing Traditions

Every 10th level (starting at level 10), you'll get to choose a new Racial Tradition. Your race has a unique list of ten Traditions to choose from. Once you reach level 80, you'll have enabled eight of them.

  • Some racial traditions are activated, and have a cooldown timer. These will be found in your Knowledge Book, in the Abilities section, and can be placed on your hotkey bar.
  • Some racial traditions are passive effects that are always in effect. These do not have hotkeys or effect icons.
  • Most races have at least one racial tradition that enhances a specific Tradeskill.

Changing Your Mind

As with Alternate Advancement, your choices of Racial Traditions are only semi-permanent. In your home city, any Advancement Counsel NPC can reset your Racial Traditions.

Taking Up a Tradeskill

Main Article: Taking up a Tradeskill

Your character actually has two classes: an Adventure class and a Tradeskill class. Your Tradeskill class has its own experience bar, and earns its own levels. You can see these in your Persona window. You even have a separate section in your Knowledge Book for Tradeskill abilities.

Initially, you are a generic Artisan. If you choose to develop your tradeskill, then you'll choose a Tradeskill Class later, as you rise in levels.

For more details, see the Taking up a Tradeskill User Guide.

Further Development

For more ways to develop your character, see the Goals Guide.


Руководства для новичков
Основы
Механика игры
Приключения

предыдущее:
Система заданий
Руководства пользователя
Панель Навигации
следующее:
Группы

Игра EQ2 предлагает множество способов развития (прокачки) вашего персонажа. Каждый персонаж может достигнуть 95 уровня в своем приключенческом классе, а также развивать до 95 уровня выбранную ремесленную профессию. По мере роста персонаж дополнительно получает 320 очков альтернативных достижений, которые распределяются по специальным способностям, позволяющим сделать персонажа еще более совершенным. В данной статье мы рассмотрим каждый из путей развития.

Опыт

Файл:Xp bar.jpg
Полоска опыта. Текущий уровень с левого конца индикатора, Vitality - с правого.

Самым очевидным способом развития персонажа является увеличение его уровня. Уровень увеличивается за счет очков опыта, которые можно получить несколькими способами:

  • Убивая противников
  • Исследуя новые локации
  • Выполняя задания

На вашей полоске опыта отображается текущий прогресс по увеличению уровня. Верхняя половина полоски показывает промежуточный прогресс для достижения 100% следующего уровня. Нижняя полоска отображает прогресс в достижении очередных 10% уровня. На более поздних уровнях нижняя полоска заполняется существенно медленнее и позволяет более точно ориентироваться в прогрессе персонажа.

Каждый раз, когда персонаж зарабатывает очередные 10% следующего уровня, вы получаете мини-бонус - здоровье и энергия персонажа полностью восстанавливаются.

Подсказка: Полоску опыта можно масштабировать. Щелкните на ней ПКМ, выбирайте свойства окна и снимите галочку с опций "перемещать окно" и "щелчки сквозь окна". теперь вы можете перемещать и изменять размер полоски опыта.

Ремесленный опыт

Выше была изложена информация, касающаяся приключенческого опыта. Отдельно от него в игре существует ремесленный опыт. Для отображения ремесленного опыта используется вторая полоска опыта в окне персонажа, которое можно вызвать клавишей "Р" (англ.).

Ремесленный опыт зарабатывается при изготовлении предметов. См. раздел Taking Up a Tradeskill ниже для дополнительной информации.

Альтернативные достижения

Начиная с 10 уровня вы будете получать третий тип опыта, который называется альтернативными достижениями (АД). Таким образом, всего у персонажа три параллельных пути развития, и полоску опыта последнего типа можно увидеть в окне умений, открывающемся клавишей "L" по умолчанию. См. раздел Alternate Advancement ниже для дополнительной информации.

Потенциал опыта

Когда ваш персонаж хорошо отдохнул от сражений, он получает удвоенное количество очков опыта за победы над врагами. В игре также существует потенциал ремесленного опыта.

Каждый раз, когда вы получаете удвоенный опыт, потенциал персонажа уменьшается. Если играть в течение долгого времени, то потенциал иссякнет и опыт будет набираться только в однократном количестве. Как восстановить потенциал? Это очень просто - подождать. Потенциал восстанавливается примерно на 0,5% за каждый час, независимо от того, находитесь вы в игре или в оффлайне. Для того чтобы полностью восстановить потенциал потребуется неделя времени. Также в наградах ветерана есть Шар сосредоточенных воспоминаний, Each time you get double experience from vitality, you consume a bit of vitality. If you play for long periods of time, you may run out of vitality, at which point you'll stop earning double experience. How do you regain vitality that you've "burned"? Simple - it regenerates about 0.5% every hour, whether you're logged on or not. It takes about 1 week of real time to accumulate 100% vitality (if you started with none).

There's a little yellow arrow on your experience bar, which shows you the point on the bar at which your vitality will run out. If you have lots of vitality, then the arrow is probably at the end of the XP bar. Point your mouse at this arrow to see a tooltip about your vitality.

Долг опыта

Когда ваш персонаж погибает, то у него образуется некоторый долг опыта. Это значение отображается в виде красного участка с левой стороны полоски опыта. Персонаж с долгом опыта получает лишь половину очков опыта от обычного количества. Долг опыта со временем уменьшается и пропадает сам собой, также его можно оперативно обнулить победив несколько подходящих противников. Кроме этого можно долг опыта можно моментально убрать с помощью специального предмета "Wand of Forgiveness", который к сожалению существует в единственном экземпляре на персонаж и имеет всего три заряда.

Отключить боевой опыт

Вы можете отключить боевой опыт. Чтобы это сделать надо: правый клик мыши по полоске опыта и выбрать опцию "отключить боевой опыт".

"Зачем это надо?" - спросите вы. Может вы зачищаете какой-нибудь данж или выполняете серию квестов и не хотите, чтобы они стали серыми раньше времени. Или вы хотите накопить побольше очков Альтернативных достижений (смотрите ниже) прежде чем достичь следующего уровня. У каждого свои причины почему они хотят замедлить развитие своего перса. Для кого-то это непонятно.

One popular way of playing EQ2 is to disable combat experience, so that character advancement comes purely through completing quests. Doing this will double or triple how long it takes for you to complete each level, and will allow you to complete nearly every quest in Norrath at the intended level on a single character. This is more commonly done at the lower levels, before level 50.

Alternate Advancement

Main Articles: Alternate Advancement, Alternate Advancement abilities

Alternate Advancements are the principle way of customizing your character. You'll begin earning Alternate Advancement Experience at level 10. Each time you fill up your Alternate Advancement Experience bar, you'll earn a point. You'll spend these points to learn special abilities and powers that specialize your character. These abilities are often called "AAs", which is shorthand for "Alternate Advancements" or "Alternate Advancement abilities".

You earn Alternate Advancement Experience by:

  • Completing quests. Generally quests that are level 10 or higher give alternate advancement experience. If it's repeatable, then you get alternate advancement experience the first time only. To maximize alternate advancement experience gain from quests, only turn in a quest when it becomes the same level as your character, or lower. Turning in quests higher in level than your character will result in an award of less alternate advancement experience. Some quests do not give achievement experience.
  • Defeating notorious enemies. The first time you kill any "named" monster that cons green or higher to you, you'll earn alternate advancement experience.
  • Acquiring rare treasure. The first time you loot any type of item that says "treasure" in its description, you'll earn alternate experience.
  • Exploring new places. Whenever you discover a new location and get Discovery Experience for it, you'll also earn alternate experience.
  • Conversion from adventure experience. After you reach the maximum adventuring level, all of the adventure experience that you earn will be converted into Alternate Advancement Experience as well. You can also use the Alternate Advancement Slider to contribute a portion of your adventuring experience, from 0 to 100%, before hitting the maximum level.
  • Completing collection quests. Some collection quests do not award alternate advancement experience.

Unlike some other games, you do not earn Alternate Advancement Points automatically each time you level. The more you focus on the above activities, the faster you'll earn Alternate Advancement Points.

Alternate Advancements are very significant to the performance and play style of your character. Many players are strongly motivated to do activities that earn Alternate Advancement Experience. If you spend a lot of your time questing, you'll typically earn at least one Alternate Advancement Point per level.

Your Alternate Advancement Trees

Файл:Bard AA Tree.jpg
An example Alternate Advancement Tree: this one is for the Bard classes.

Press L, or choose Alternate Advancement from the EQII Menu, to open the Alternate Advancement window. The first tab, called "Character Development", is where your Racial Traditions are listed; these are described later in this guide. The last three tabs contain your Alternate Advancement trees. Here you can browse the Alternate Advancements and spend the points that you earn.

You have three Alternate Advancement Trees that you can spend points on: a "Class" tree, a "Subclass" tree, and a "Shadows" tree.

  • The "Class" Tree typically grants new abilities and enhances your attributes, and is a good place to spend your first several points. Each branch of the Class tree focuses on a certain style of gameplay, and may change the way you approach combat. Two subclasses always share the same Class tree; for example, the Category:Warden and Category:Fury subclasses are both the Druid class and share the druid Class tree.
  • The "Subclass" Tree typically enhances your spells and combat arts, and is a good place to spend points after you have earned a branch of the Subclass tree. Points spent in the Subclass tree will gradually improve your character's overall performance.
  • The "Shadows" Tree starts off with general benefits, and provides more specific benefits to your class as you invest further in it. Each section of this tree is unlocked by first spending points in the Class and Subclass trees. Because of this, the Shadows tree is a focus for high-level characters.

Spending Alternate Advancement Points

Each time you earn a new Alternate Advancement Point, just click on an available Alternate Advancement in the tree to learn it (or to improve an existing one). If it's an activated ability, then you'll get a new icon in your Knowledge Book, on the Abilities page. Drag this new icon to your hotkey bar, then try it out!

The Alternate Advancement Trees show you the order of prerequisites for each ability. You must start at the top of the tree and 'buy' your way down the tree. When you've spent enough points on one ability, the next ability in the 'tree branch' will be unlocked. It takes about 20 points to unlock the best ability at the end of each 'branch'.

You can spend your achievement points in all three Alternate Advancement trees with a maximum of 50 points in each, until you reach level 70. At adventure level 71 the cap for each tree is raised to 70 (except for the Shadows tree which is limited to 60 points). The maximum number of points you can earn is now 250, with 100 spent points maximum each for the Class and Subclass trees and 70 spent points maximum for the Shadows tree, since the inclusion of the Sentinels' Fate expansion on February 21st 2010.

Changing your Mind

Your choices of Alternate Advancements are only semi-permanent. In your home city, you can visit an Advancement Counsel NPC to reset an entire Alternate Advancement tree and spend your points differently. The first respec (per tree) costs 10з; after that, 1п and 10п (though never higher than ten platinum). The cost resets after 30 days without a respec for a particular tree. You can also receive Classand Subclass respec cards, available through the Achievement Counsel NPCs. You can also use AA Mirrors, available through the commission crafting system to swap between a two different specs.

Racial Traditions

Main Article: Traditions

Every race in EQ2 has two starting Innate Abilities, and gets to choose a Racial Tradition every 10th level. You can view and select your Racial Traditions on the first tab of the Achievements window (press L or select Achievements from the EQII Menu). The Racial Traditions system is fairly well described in the window itself in-game.

Innate Abilities

Every race in EQ2 starts with two or three special Innate Abilities. These are shown in the Character Development tab in your Achievements window (press L or select Achievements from the EQII Menu). Some innate abilities are passive, while others are activated. If your race has an activated innate ability, then a hotkey was probably created automatically on your hotkey bar when your character was created. Otherwise, you'll find the activated ability in your Knowledge Book.

Choosing Traditions

Every 10th level (starting at level 10), you'll get to choose a new Racial Tradition. Your race has a unique list of ten Traditions to choose from. Once you reach level 80, you'll have enabled eight of them.

  • Some racial traditions are activated, and have a cooldown timer. These will be found in your Knowledge Book, in the Abilities section, and can be placed on your hotkey bar.
  • Some racial traditions are passive effects that are always in effect. These do not have hotkeys or effect icons.
  • Most races have at least one racial tradition that enhances a specific Tradeskill.

Changing Your Mind

As with Alternate Advancement, your choices of Racial Traditions are only semi-permanent. In your home city, any Advancement Counsel NPC can reset your Racial Traditions.

Taking Up a Tradeskill

Main Article: Taking up a Tradeskill

Your character actually has two classes: an Adventure class and a Tradeskill class. Your Tradeskill class has its own experience bar, and earns its own levels. You can see these in your Persona window. You even have a separate section in your Knowledge Book for Tradeskill abilities.

Initially, you are a generic Artisan. If you choose to develop your tradeskill, then you'll choose a Tradeskill Class later, as you rise in levels.

For more details, see the Taking up a Tradeskill User Guide.

Further Development

For more ways to develop your character, see the Goals Guide.


Руководства для новичков
Основы
Механика игры
Приключения