Rise of Kunark
Rise of Kunark (RoK) - это четвертое расширение для Everquest 2.
Содержание
Вступление
Столетия войны оставили свой след на континенте Кунарк. Исследуйте этот огромный регион своим уже существующим персонажем или новым, выбрав новую расу - сарнак - и окунитесь в новый мир, полный интриг и опасностей. Участвуйте в новых приключениях, узнайте всю правду о войнах между возрождающейся Империей Иксар и Сарнаками, найдите артефакты давным-давно канувшие в лету. Ностальгический континент Кунарк ждет вас, начните свой путь из нового стартового города в Бездне Робких.
Игровое дополнение Rise of Kunark включает в себя новую игровую расу сарнаков. Эти драконоподобные существа населяют покрытые джунглями острова в новой стартовой зоне, рассчитанной на игроков 1-20 уровней, - Бездне Робких. Максимальный возможный уровень для гильдии будет равен максимальному возможному уровню искателей приключений и ремесленников (80). Основной контент Rise of Kunark рассчитан на игроков 65-80 уровней и поддерживает все стили игры: одиночный, групповой, рейды. Игроки, знакомые с вселенной EverQuest, будут рады увидеть полюбившиеся им по первой части игры такие зоны как: Замок Карнора, Озеро Дурного Знамения, Себилис и Пик Виишан. Захватывающие приключения, схватки с новыми противниками, множество тайн и загадок ожидают тех, кто не побоится ступить на неизведанные земли Кунарка. Наградой же для храбрых искателей приключений станут новые комплекты доспехов, уникальное для каждого класса эпическое оружие и ощущение того, что вы прекрасно провели время.
Возможности
- Максимальный возможный уровень для гильдий, искателей приключений и ремесленников увеличен до 80.
- Максимальное количество ОД увеличено - дополнительно теперь можно набрать еще 40 очков, всего - 140.
- New Weapons and Armor - New Epic Weapons for all 24 classes and all new legendary and fabled armor sets
- New Mount - The Kunarkian Rhinoceros
- New Deities - Bristlebane will be Live before Rise of Kunark launches. The Tribunal, Karana and Bertoxxulous will arrive with RoK.
- New Quests - Hundreds of new quests aimed at gameplay of all types: solo, group, and raid
- New Playable race - Start up a brand new Sarnak -- the classic dragon-like humanoid creature that now inhabits Timorous Deep. Exiled from your homeland and magically altered, as a Sarnak you can discover how your new breed came to be and eventually return home to help your race triumph over the evil lksar.
- New Starting Area -- Begin your adventure from the new starting area in the islands of Timorous Deep. Conclude your day of epic quests and retire to new housing within the City of Gorowyn.
- New larger "areas" consisting of several zones with smooth zoning.
- Spell upgrades that are currently every 14 levels will occur every 10 levels and will get a new unique spell at level 80!
- Master II choice distributions will undergo a re-thinking.
- Rediscover the continent of Kunark, with many new zones as well as nostalgia zones from EQ1.
- Dynamic Combat Music system
- Persistent Combat Instances which give the ability to "save" your progress in an instance so you can continue at a later time
- Content is primarily focused on levels 1 to 20 (in the Sarnak area) and level 65 to 80
- GUILD HALLS!!! (are coming to a later date and not as part of RoK)
Travelling to Kunark
- by Griffons - Griffons from Butcherblock (on a plateau at the beach 225,85,65) lead to Gorowyn (Timorous Deep), the lower lvl Area in Kunark.
- by Boat - Boats from Antonica and Commonland Docks lead to Kylong Plains, the higher lvl Area in Kunark.
- by Druid Rings - These are available in Teren's Grasp (Kylong Plains), The Abandoned Village (Kunzar Jungle) (Teleport Quest and suited class needed)
- by Carpet - Carpet in Sinking Sands lead to Gorowyn (Timorous Deep)
- by Wizard spires - Wizards and warlocks can earn ports and translocs to an area in Teren's Grasp (Kylong Plains) by doing a simple quest
Travelling in Kunark
- by Griffons - Transportation in the lower Level Areas of Kunark.
- by Sokokar - Transportation in the higher Level Areas of Rise of Kunark (Sokokar Timeline).
- by Druid Rings - These are available in Teren's Grasp (Kylong Plains), The Abandoned Village (Kunzar Jungle) (Teleport Quest for Warden/Fury)
- by Teleporter - Transportation from Gorowyn (Timorous Deep) to Kylong Plains
Zones
Outdoor Areas
- Timorous Deep - Sarnak Starting Zone
- Kylong Plains - location of EQ's Dreadlands, Burning Woods and Firiona Vie
- Fens of Nathsar - Location of Lake of Ill Omen, Field of Bone and Timorous Deep
- Kunzar Jungle - Location of EQ's Emerald Jungle, City of Mist, Sebilis and Trakanon's Teeth
- Jarsath Wastes - Location of Overthere, and Skyfire mountains
Public Indoor Areas
- Chardok - Sarnak City
- Karnor's Castle
- Sebilis
Persistant Group Instances
- Charasis: Maiden's Chamber in Howling Stones (Jarsath Wastes)
- Charasis: Vault of Eternal Sleep in Howling Stones (Jarsath Wastes)
- Charasis: Altar of the Dragonslayer in Howling Stones (Jarsath Wastes)
- Chelsith in Jarsath Wastes (Water Area)
- The Crypt of Agony inside Sebilis
- The Court of Korucust inside Chardok
Persistant Raid Instances (sorted by difficulty)
- Tier 1
- The Tomb of Thuuga in Fens of Nathsar
- The Execution Throne Room inside Karnor's Castle - Basement
- The Protector's Realm in Sebilis same Entrance as The Crypt of Agony
- Tier 2
- The Temple of Kor-Sha inside Chardok
- Venril Sathir's Lair inside Sebilis
- Tier 3
- Tier 4
Contested Mobs
- Trakanasaurus Rex - 80x2 - Kunzar Jungle
- Severilous - 82x2 - Kunzar Jungle
- The Tangrin - 86x4 - Fens of Nathsar
- Dominus Atrebe - 83x4 - Kylong Plains
- Dominus Rile - 83x4 - Fens of Nathsar
- Dominus Chottal - 83x4 - Kunzar Jungle
- Dominus Ganak - 83x4 - Jarsath Wastes