Rise of Kunark

Материал из Энциклопедия EverQuest II
Перейти к: навигация, поиск
Rise of Kunark так же известен, как LU40. Для полного описания патча смотри статью LU40.

Rise of Kunark (RoK) - это четвертое расширение для Everquest 2.

Логотип RoKа
Оформление коробки Rise of Kunark
Кунрак в EQ1
Кунарк в EQ2

Вступление

Столетия войны оставили свой след на континенте Кунарк. Исследуйте этот огромный регион своим уже существующим персонажем или новым, выбрав новую расу - сарнак - и окунитесь в новый мир, полный интриг и опасностей. Участвуйте в новых приключениях, узнайте всю правду о войнах между возрождающейся Империей Иксар и Сарнаками, найдите артефакты давным-давно канувшие в лету. Ностальгический континент Кунарк ждет вас, начните свой путь из нового стартового города в Бездне Робких.

Игровое дополнение Rise of Kunark включает в себя новую игровую расу сарнаков. Эти драконоподобные существа населяют покрытые джунглями острова в новой стартовой зоне, рассчитанной на игроков 1-20 уровней, - Бездне Робких. Максимальный возможный уровень для гильдии будет равен максимальному возможному уровню искателей приключений и ремесленников (80). Основной контент Rise of Kunark рассчитан на игроков 65-80 уровней и поддерживает все стили игры: одиночный, групповой, рейды. Игроки, знакомые с вселенной EverQuest, будут рады увидеть полюбившиеся им по первой части игры такие зоны как: Замок Карнора, Озеро Дурного Знамения, Себилис и Пик Виишан. Захватывающие приключения, схватки с новыми противниками, множество тайн и загадок ожидают тех, кто не побоится ступить на неизведанные земли Кунарка. Наградой же для храбрых искателей приключений станут новые комплекты доспехов, уникальное для каждого класса эпическое оружие и ощущение того, что вы прекрасно провели время.

Возможности

  • Максимальный возможный уровень для гильдий, искателей приключений и ремесленников увеличен до 80.
  • Максимальное количество ОД увеличено - дополнительно теперь можно набрать еще 40 очков, всего - 140.
  • New Weapons and Armor - New Epic Weapons for all 24 classes and all new legendary and fabled armor sets
  • New Mount - The Kunarkian Rhinoceros
  • New Deities - Bristlebane will be Live before Rise of Kunark launches. The Tribunal, Karana and Bertoxxulous will arrive with RoK.
  • New Quests - Hundreds of new quests aimed at gameplay of all types: solo, group, and raid
  • New Playable race - Start up a brand new Sarnak -- the classic dragon-like humanoid creature that now inhabits Timorous Deep. Exiled from your homeland and magically altered, as a Sarnak you can discover how your new breed came to be and eventually return home to help your race triumph over the evil lksar.
  • New Starting Area -- Begin your adventure from the new starting area in the islands of Timorous Deep. Conclude your day of epic quests and retire to new housing within the City of Gorowyn.
  • New larger "areas" consisting of several zones with smooth zoning.
  • Spell upgrades that are currently every 14 levels will occur every 10 levels and will get a new unique spell at level 80!
  • Master II choice distributions will undergo a re-thinking.
  • Rediscover the continent of Kunark, with many new zones as well as nostalgia zones from EQ1.
  • Dynamic Combat Music system
  • Persistent Combat Instances which give the ability to "save" your progress in an instance so you can continue at a later time
  • Content is primarily focused on levels 1 to 20 (in the Sarnak area) and level 65 to 80
  • GUILD HALLS!!! (are coming to a later date and not as part of RoK)

Travelling to Kunark

  • by Griffons - Griffons from Butcherblock (on a plateau at the beach 225,85,65) lead to Gorowyn (Timorous Deep), the lower lvl Area in Kunark.
  • by Boat - Boats from Antonica and Commonland Docks lead to Kylong Plains, the higher lvl Area in Kunark.
  • by Druid Rings - These are available in Teren's Grasp (Kylong Plains), The Abandoned Village (Kunzar Jungle) (Teleport Quest and suited class needed)
  • by Carpet - Carpet in Sinking Sands lead to Gorowyn (Timorous Deep)
  • by Wizard spires - Wizards and warlocks can earn ports and translocs to an area in Teren's Grasp (Kylong Plains) by doing a simple quest

Travelling in Kunark

Zones

Timorous Deep Coast (courtesy of Ten Ton Hammer)

Outdoor Areas

  • Timorous Deep - Sarnak Starting Zone
  • Kylong Plains - location of EQ's Dreadlands, Burning Woods and Firiona Vie
  • Fens of Nathsar - Location of Lake of Ill Omen, Field of Bone and Timorous Deep
  • Kunzar Jungle - Location of EQ's Emerald Jungle, City of Mist, Sebilis and Trakanon's Teeth
  • Jarsath Wastes - Location of Overthere, and Skyfire mountains

Public Indoor Areas

Persistant Group Instances


Persistant Raid Instances (sorted by difficulty)

Contested Mobs



References

  1. Allakhazam Interview
  2. SOE's Rise of Kunark site
  3. TenTonHammer - Rise of Kunark Video Preview with Scott Hartsman
  4. SOE Press E3 Fact Sheet
  5. EQ2 Battle Mage
Rise of Kunark так же известен, как LU40. Для полного описания патча смотри статью LU40.

Rise of Kunark (RoK) - это четвертое расширение для Everquest 2.

Логотип RoKа
Оформление коробки Rise of Kunark
Кунрак в EQ1
Кунарк в EQ2

Вступление

Столетия войны оставили свой след на континенте Кунарк. Исследуйте этот огромный регион своим уже существующим персонажем или новым, выбрав новую расу - сарнак - и окунитесь в новый мир, полный интриг и опасностей. Участвуйте в новых приключениях, узнайте всю правду о войнах между возрождающейся Империей Иксар и Сарнаками, найдите артефакты давным-давно канувшие в лету. Ностальгический континент Кунарк ждет вас, начните свой путь из нового стартового города в Бездне Робких.

Игровое дополнение Rise of Kunark включает в себя новую игровую расу сарнаков. Эти драконоподобные существа населяют покрытые джунглями острова в новой стартовой зоне, рассчитанной на игроков 1-20 уровней, - Бездне Робких. Максимальный возможный уровень для гильдии будет равен максимальному возможному уровню искателей приключений и ремесленников (80). Основной контент Rise of Kunark рассчитан на игроков 65-80 уровней и поддерживает все стили игры: одиночный, групповой, рейды. Игроки, знакомые с вселенной EverQuest, будут рады увидеть полюбившиеся им по первой части игры такие зоны как: Замок Карнора, Озеро Дурного Знамения, Себилис и Пик Виишан. Захватывающие приключения, схватки с новыми противниками, множество тайн и загадок ожидают тех, кто не побоится ступить на неизведанные земли Кунарка. Наградой же для храбрых искателей приключений станут новые комплекты доспехов, уникальное для каждого класса эпическое оружие и ощущение того, что вы прекрасно провели время.

Возможности

  • Максимальный возможный уровень для гильдий, искателей приключений и ремесленников увеличен до 80.
  • Максимальное количество ОД увеличено - дополнительно теперь можно набрать еще 40 очков, всего - 140.
  • New Weapons and Armor - New Epic Weapons for all 24 classes and all new legendary and fabled armor sets
  • New Mount - The Kunarkian Rhinoceros
  • New Deities - Bristlebane will be Live before Rise of Kunark launches. The Tribunal, Karana and Bertoxxulous will arrive with RoK.
  • New Quests - Hundreds of new quests aimed at gameplay of all types: solo, group, and raid
  • New Playable race - Start up a brand new Sarnak -- the classic dragon-like humanoid creature that now inhabits Timorous Deep. Exiled from your homeland and magically altered, as a Sarnak you can discover how your new breed came to be and eventually return home to help your race triumph over the evil lksar.
  • New Starting Area -- Begin your adventure from the new starting area in the islands of Timorous Deep. Conclude your day of epic quests and retire to new housing within the City of Gorowyn.
  • New larger "areas" consisting of several zones with smooth zoning.
  • Spell upgrades that are currently every 14 levels will occur every 10 levels and will get a new unique spell at level 80!
  • Master II choice distributions will undergo a re-thinking.
  • Rediscover the continent of Kunark, with many new zones as well as nostalgia zones from EQ1.
  • Dynamic Combat Music system
  • Persistent Combat Instances which give the ability to "save" your progress in an instance so you can continue at a later time
  • Content is primarily focused on levels 1 to 20 (in the Sarnak area) and level 65 to 80
  • GUILD HALLS!!! (are coming to a later date and not as part of RoK)

Travelling to Kunark

  • by Griffons - Griffons from Butcherblock (on a plateau at the beach 225,85,65) lead to Gorowyn (Timorous Deep), the lower lvl Area in Kunark.
  • by Boat - Boats from Antonica and Commonland Docks lead to Kylong Plains, the higher lvl Area in Kunark.
  • by Druid Rings - These are available in Teren's Grasp (Kylong Plains), The Abandoned Village (Kunzar Jungle) (Teleport Quest and suited class needed)
  • by Carpet - Carpet in Sinking Sands lead to Gorowyn (Timorous Deep)
  • by Wizard spires - Wizards and warlocks can earn ports and translocs to an area in Teren's Grasp (Kylong Plains) by doing a simple quest

Travelling in Kunark

Zones

Timorous Deep Coast (courtesy of Ten Ton Hammer)

Outdoor Areas

  • Timorous Deep - Sarnak Starting Zone
  • Kylong Plains - location of EQ's Dreadlands, Burning Woods and Firiona Vie
  • Fens of Nathsar - Location of Lake of Ill Omen, Field of Bone and Timorous Deep
  • Kunzar Jungle - Location of EQ's Emerald Jungle, City of Mist, Sebilis and Trakanon's Teeth
  • Jarsath Wastes - Location of Overthere, and Skyfire mountains

Public Indoor Areas

Persistant Group Instances


Persistant Raid Instances (sorted by difficulty)

Contested Mobs



References

  1. Allakhazam Interview
  2. SOE's Rise of Kunark site
  3. TenTonHammer - Rise of Kunark Video Preview with Scott Hartsman
  4. SOE Press E3 Fact Sheet
  5. EQ2 Battle Mage