Вопросы к разработчикам 2009.03.04 — различия между версиями

Материал из Энциклопедия EverQuest II
Перейти к: навигация, поиск
(Отмена правки 55738 участника Valleyking (обсуждение))
 
Строка 1: Строка 1:
*Q: Будет ли расширен ассортимент коллекционных предметов, которые можно получить от домашнего буриная, чтобы там появились все новые коллекции TSO и другие коллекции, введеные в игру после RoK'а?
+
*Q: Намекните, планируют ли разработчики добавить новые комплекты одежды для [[Серия Ночи Мертвецов|Ночей Мертвецов]] в этом году?
*A: Мы обсуждали эту идею и в ближайшем будущем определенные (но не все) коллекции TSO можно будет получить покормив своего буриная.
+
*A: Да. Но учитывая, что еще довольно много времени до проведения этого события, пока занимаемся другими проектами.
  
 
~*~*~*~*~
 
~*~*~*~*~
  
*Q: Will the neutral avatar charm 2 set bonus ever be upgraded to be more in line with good and evil avatar charm 2 set?
+
*Q: Смогут ли алхимики использовать дистилляцию порошков сразу для некоторого количества, а не по одному за раз? Естесственно, что количество топлива должно суммарно соответствовать количеству перерабатываемых порошков.
 
+
*A: Мы попробуем заняться этим, но в настоящее время есть более приоритетные задачи, которые необходимо выполнить прежде чем тратить время на вопросы, которые не критичны.
*A: The neutral set was designed to fit in the middle ground between dps oriented loot setup and the defensive focus of the good.  So we think it actually works well for how the neutral deity items are setup and gives a non-dps or defensive oriented option.
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: Shell we have armor/weapon sets with different combination of pieces - like a set of weapon+shield; two-weapons set (primary & sec. slots); ranged weapon+charm set?
 
 
 
*A: There is at least one 2-weapon set available from Shard of Fear, so these types of sets are certainly a possibility. While there’s no specific info we can give you about which sets will be available in the future, we do have plans to keep creating new ones.
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: Will you add adornments that should have existed but were never found in the game, e.g. beside a +1% block chance for a shield on lvl 50, there should be an adornment with +2% or +3% on lvl 70...
 
 
 
*A: We are planning to review the existing adornments and you can expect some changes, however until we finish the review, and figure out what we’re going to do, it’s hard to share anything significant.
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: What's behind the idea not to improve some items of the Dirge TSO x4 set (if compared to the Dirge RoK set)? For example, Conjurors changing their RoK sets onto TSO got reduction of reuse time and some better pet abilities...
 
 
 
*A: Every piece of Dirge TSO raid armor is a vast upgrade to its RoK counterpart. I’d need to hear specific complaints to answer this question in more detail.
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: Can we expect any other types of mounts? Actually something flying (a baby-dragon for example or a sokokar) would be a great addition to the game. And do yo plan to introduce new or change old mounts to give them even a higher speed bonus (oh, why was the lava carpet nerfed?!!!)?
 
 
 
*A: Yes and yes =) New types of mounts are quite time consuming for our artists, so those are released less frequently, but you’ll definitely see more of them in the future. We’ve discussed adding flying creatures as mounts, though if added they would hover as opposed to fully flying (our zones are not currently designed to allow for unrestricted movement of this type). There are still some technical issues with increasing mount speed over a certain point, but we’ve discussed fixes for that and should have faster mounts available at some point.
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: Are there plans to increase the AP gain rate? I.E. Curve adjustments, adjusting the xp conversion rate to be similar to KoS, or more AP awarding repeatable quests.
 
 
 
The game has gone to great lengths to increase level speed as fast as practical to the point where even with casual play the level cap can be reached within 2-4weeks. While the curve is adjusted ever more favorably whenever AP is added, content to gain that AP does not increase in proportion and the push for the remaining AP is more chore than fun.The current system also negatively affects player behaviour;once I neared 140AP in RoK, I stopped doing quests because I knew I'd need the quest Axp to make the AP gain reasonable for the next expansion.
 
 
 
Former producer Scott Hartsman stated at RoK launch that the fun part of the game was not having to worry about the grind and just playing. If that philosophy is still true then it should be applied to AP as well.
 
 
 
*A: This was actually done prior to the release of The Shadow Odyssey.  We found that the curve from 100 to 140 was especially difficult and was tuned down quite a bit.
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: There have been many threads requesting / suggesting an xp slider to allow players to influence the distribution of experience being earned between the different experience pools.  Many players feel one play style is greatly rewarded while other play styles are greatly penalized.  Is there any plan to provide a mechanism like this that allows player influence over experience distribution?
 
 
 
*A: The slider worked well in EQ where you only had one option to gain achievement experience and that was through adventuring.  In EQII, we allow you to gain achievement experience at a fast rate by questing, discovering new locations, killing named creatures and even by getting certain items without this impacting your adventure leveling.  We feel that this ends up being a good overall compromise so players level up in both systems together pretty quickly.
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: Will any sort of change be made to AA gain? As it stands people are often forced into an AA grind later on which just isn't any fun. The ability to convert combat experience to AA or simply gain more AA would be much appreciated by the player base and would allow for more playstyles so that we can play the game for fun and not for fun later on after a daunting grind.
 
 
 
*A: Once you are level 80, you do convert all of your experience to achievement experience.  You can also obtain experience in a number of ways such as doing additional quests, mentoring players, completing TSO missions and various other ways.
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: Curiosity question (not designed to restart the debate on the xp change):  Levels 20-69 received the curve, but not levels 70-80.  I am curious as to the reasoning not to include the 70-80 in the curve.  AA points?  Non-level cap increase?  Non-raid content?  All of the above?
 
 
 
*A: When we adjust level curves its generally to make progression through older content a little faster, so that you can get to spending time with your friends just a little faster.  The current 71-80 range may get adjusted whenever we raise the level cap again but not until that point.  
 
  
 
~*~*~*~*~
 
~*~*~*~*~
  
*Q: Could you look at the difficulty of the 68ish-80+ solo mobs? As a healer when I have to solo I go splat if I accidently get more than 1 or they stun me for 20 seconds (exaggeration-but it feels like a really long time).  I'm not talking about the group mobs.  Group play is a lot of fun just the solo mobs can beat a lone healer into the ground with stuns and stifles.  Or give us better tools to deal with stuns and stifles.  I only have access to one ability that breaks stuns and stifles (thru aa) and it is on a 5 min timer and hardly ever works.  Please help the lone healer .
+
*Q: В последнее время в игре увеличилось количество непередаваемых предметов, в особенности частей коллекций. Вы не планируете уменьшить число предметов с этим флагом, а может быть и вообще отказаться от него?
 
+
*A: Планов полностью отказаться от флага "непередаваемый" у нас нет, но мы намерены вводить в игру больше предметов, которыми можно свободно распоряжаться, продавая и передавая их. Вы сможете это заметить по будущим зонам, а так же мы рассматриваем возможность сделать передаваемыми некоторые из TSO предметов. По отношению к наградам за коллекции этот вопрос не обсуждался, но видимо, стоит это сделать.
*A: Some classes naturally have more difficulty with multiple solo mobs than others. However, everyone can currently solo pretty effectively if they are careful. There are no plans though to increase any class handling multiple solo mobs at once.  If there is a particular mob that is solo and has long stuns then I would suggest submitting feedback on that so we can take a look at the individual abilitiy rather than adjusting classes to solo better.
 
  
 
~*~*~*~*~
 
~*~*~*~*~
  
*Q: What I would like to know is whether they are EVER going to look at certain spell lines and AA stuff. For instance, what good is the heresy/blasphemy line outside PvP? Or that Maladroit line in Inquisitor AA? Make that puppy read "Reduces all of target encounter's AoEs by 25%". What good is attribute and skill reduction debuff?
+
*Q: Получат ли когда-нибудь лут карты LON флаг "Фамильная Реликвия"? Учитывая, что они достаточно дорогие, если покупать их как booster packs (редкие карты стоят больше 45 booster packs по $3 каждый, из чего получается $135 за карту), или за игровую платину (в среднем 500 платины за редкие карты), было бы здорово, если появится возможность покупать одну из необходимых карт и передавать ее своим альтам.
 
+
*Q: Что вы думаете по поводу того, чтобы сделать эссенции, повышающие набор приключенческого и ремесленного опыта передаваемыми для персонажей 80го уровня? И есть ли планы ввести в игру ездовое животное с прибавкой скорости 65%, на котором бы не укачивало - лошадка или ковер подошли бы идеально.
The new armor appearances from the X2 raid zone are awesome and unique, but is there any intention of implementing these same appearances for those of us who don't have the opportunity, time, etc, to raid? If so, when?
+
*A: Флаг фамильной реликвии добавил дополнительные возможности в игру, но приходится быть очень осторожными, чтобы не применять его больше чем это действительно необходимо. Мы уже обсуждали множество аспектов, где бы он мог использоваться и обе вышеуказанных ситуации рассматривались. Пока определенного ответа на заданный вопрос нет, но мы держим руку на пульсе.
 
 
*A: These appearances will eventually make their way into solo or small group content, but I would not expect to see that happen for quite some time.
 
  
 
~*~*~*~*~
 
~*~*~*~*~
  
*Q: Will there be more gear with less classes on them in the future?  
+
*Q: Множество предметов доспехов TSO получили свойство +подчинение. В чем состояла задумка разработчиков и почему решили, что именно это свойство будет полезно в TSO?
 
+
*A: У всех магических подклассов есть заклинания контроля, которые просчитывают параметр "подчинение" для определения сопротивляемости моба (привязка, стан и т.п.) и которые в некоторой степени выигрывают от повышения данного параметра. Его использование достаточно ограничено, поэтому данный параметр имеет гораздо меньшую "стоимость" по сравнению с другими параметрами и соответственно, предметы получающие +подчинение практически не теряют в базовых характеристиках.
Like how bards have gear made for them, and only useable by them. Get more gear that instead of 'all ___' would be 'sorcerers and summoners' or 'predators and rogues' for example? A few classes have an easier time gearing up, and cheaper as well. A bard has an easy time gearing up, usually on gear the only other classes able to use them are crusaders for some reason. Meanwhile most mage and scout dps items are very open, meaning they ma have to compete with atleast 5 other classes, if not more, resulting in these classes having a much harder time to gear up.
 
 
 
*A: Bards and Crusaders have more class-limited armor designed for them because their design is much more dependant on a broad set of stats than other classes. In order to be as effective as a non-hybrid, they require equal or nearly equal amounts of multiple stats which, in the hands of a non-hybrid, could be unbalancing. While it is true that there is less competition for these items, they are also less abundant and drop at a much lower rate.
 
  
 
~*~*~*~*~
 
~*~*~*~*~
  
*Q: Will there ever be an 14 to 21 piece set, so that there is a slight chance templars are not forced to melee but can cast without loosing the Set-Bonus? Since i cannot change to CA like the inqs i really like to see some caster gear without switching to cover my body with tissues.
+
*Q: Будут ли старые предметы из рейдовых мобов или эпические предметы приводиться в соответствие с уровнем новых? И будут ли новые предметы давать еще бОльшие бонусы, оставаясь на том же уровне сложности для их получения?
 
+
*A: Говоря о переработке старых зон, мы изначально планировали улучшить свойства эпиков в одном из последующих обновлений игры. К сожалению, задача оказалась гораздо более объемной, чем предполагалось, и в данный момент мы не можем выделить нужного времени на ее решение. В плане работ этот вопрос остался, но гарантий по срокам или вообще, будет ли это делаться, мы дать не можем.
*A: I’m not sure I understand most of this question, so I apologize in advance if this is not the answer you were looking for: You’re unlikely to see very large sets of this nature mainly due to the difficulty of upgrading individual pieces later. The better a set bonus is, the less likely it is that a player will be willing to remove it to use new equipment. As far as offensive caster plate is concerned, you may see some of this, but the templar class is not intended to be a high dps caster, and thus not much equipment is created to help fill this role. That doesn’t mean that there won’t be any pieces of this type available, but they will not be widespread.
 
  
 
~*~*~*~*~
 
~*~*~*~*~
  
*Q: Are shards/tickets/various other bits to trade to merchants now the standard for World Events, Pre-expansion events, Expansions, and Holiday Events?
+
*Q: Когда Fyreflyte сделает самый замечательно-суперский плащ суперичности?
 
+
*A: Без сомнений, работа над самым замечательно-суперическим плащом суперичности идет день и ночь, так что пока никто не знает, когда она закончится....
*A: They were not originally designed to be, but as the events have expanded drastically over the past year they have been used more and more.  It started as a merchant system for Erollisi Day in 2008 and was then used more extensively in the TSO Pre-expansion events last summer.  We had not planned on using it again for Frostfell, but after receiving player feedback from the Test servers it became the obvious choice.  You will see them used more often, particularly for events as it allows players to choose their own reward. Some players are interested in house items, others are not. Some like new armor choices, others love their current look.  By using a merchant it doesn’t matter if they are interested in house items, armor, equipment, mounts, pets, etc.; everyone has a better chance of finding something that catches their eye.
 
  
 
~*~*~*~*~
 
~*~*~*~*~
  
*Q: This question was discussed in December chat but I think it's right time to ask again - shall we see new summer events or the Nights of the Dead is the closest one?
+
*Q: Учитывая, что фурии являются гибридным классом, есть ли вероятность того, что увеличение критических срабатываний заклинаний будет добавлено в T2 (и планируемый T3) сет брони Void Shard Wilderness?
 
+
*A: На этих доспехах уже есть огромное количество дополнительных параметров и эффектов, и  добавлять еще один бонус, наверное, не самое лучшее решение. Согласны, что фуриям не хватает хорошего сета из осколков пустоты с атакующими свойствами, и мы рассматирваем пару способов чтобы изменить ситуацию. Когда придем к общему знаменателю, обязательно анонсируем эту информацию для игроков.
*A: There are some celebrations coming this summer, but that’s all we can say right now, sorry.
 
  
 
~*~*~*~*~
 
~*~*~*~*~
  
*Q: The spell name convention got quite a positive feedback on the Russian forum. A related question is - does dev's team plan any changes in spell rank system? Currently Apprentice II-IV, Adept II and IV, Master III-IV tiers are almost not used at all if ever were. Should we make this clean and neat as well?
+
*Q: Один из моментов, который мне очень нравился в Замке Карнора - это возможность получить легендарную броню, которую можно передавать. По всей видимости, это потому что зона является контестной. Какие планы по поводу добавления других контестных зон и инстансов? Для высокоуровневых персонажей практически ничего нельзя найти на брокере.
 
+
*A: Мы сейчас разрабатываем подход касательно передаваемых предметов, но не готовы еще обсуждать детали.
*A: Actually we have removed that system with the spell renaming project in favor of a simpler naming convention.  Apprentice II spells were removed altogether since few use them.  Apprentice IV was renamed to Journeyman.  Adept 1 became simply Adept.  Adept IIIs have become Expert.  Master I is simply Master while Master II spells are now Grandmaster.
 
  
 
~*~*~*~*~
 
~*~*~*~*~
  
*Q: Will you be expanding tinkered items? I would love to blast through Sinking Sands on a gnomish dirt bike with dual elemental capacitors WOO WOO And think about raising the level of our Cow Launcher I wanna pull new raid mobs with cattle
+
*Q: Какие идеи по поводу новых рас в Норрате? (скрещивает пальцы на удачу за кролико-людей)
 
+
*A: А что, бистлорды уже никого не интересуют? OK… [начинает удалять рабочие файлы [Rick Astley].xml]
*A: As the level cap continues to rise, all tradeskills can expect more recipes and items. Tinkerers can also expect a bit of upcoming live event fun, as well.
 
  
 
~*~*~*~*~
 
~*~*~*~*~
  
*Q: Can someone confirm if harvesting is working as intended? With the ability to easily parse harvesting via ACT it is shown, time and time again on threads on this site, that the use of +harvesting gear has little or no effect on the success rates. A capped out t8 harvester with all the modifiers available is barely any more successful in harvest rates or rare rates than a harvester progressing through the tiers, at or significantly below cap. T5 is the obvious example of this. Is this tied in with the RNG again? While I acknowledge that a RNG can only truly be assessed over an "infinite" sample, most of us won't be around for the results of such a test. Therefore I really think that the RNG needs to "appear" to be random over the short term, as well as "be" random over the (infinitely) long term.
+
*Q: Рассматривалась ли идея переработки Героической Возможности, либо способов более активного ее использования. Это замечательный аспект, который применяется в сражениях, но его огромный потенциал практически не используется.  
 
+
*A: Мы бы тоже хотели использовать ГВ более продуктивно. Однако, переработка системы займет достаточно много времени, а мы пока не убедили Обаму добавить 8й или 9й день в неделю.  
*A: You need to be significantly over the skill cap of a harvesting tier before you see a significant difference in the success rates. While higher harvesting skill does have an effect in T8, it is much more noticeable the higher your skill is above the node you are harvesting.
 
 
 
*Q: Since druids are healer/dps hybrids (traded good mt/group buffs, debuffs and specialty heals that land after cleric and shaman heals, and less protective armor for dps) where should a druids DPS potentional be (when DPSing, not healing) in relation to the pure non dps classes like plate tanks, non druid healers, bards and chanters ideally if gear/skill were equal?
 
 
 
All healers heal relatively equally but from boxng (but not really doing anything but occasiaonal autoattacking a brigand, swashy, and now working a templer) on a second account, the buffs from clerics allows me to take on up to 3 yellow 3 up mobs and kill them usually unless a named is involved where with the other classes, 2 3 up yellow mobs would be a stretch sometimes. Templer is lvl 67 or 68 now. If I dont run shard instances, will probalby get her up closer to 72 in POA and then start RoK before raid tonight.
 
 
 
This is pre ROK content while mentoring btw and the buffs are only app 1 since I can level them so fast that getting non dropped upgrades is a waste pre T-8 and i just got 8 pts in SA with lvl 50 crafted gear on the templer and maybe a low 60's treasured helm.
 
 
 
My point being that the secondary side of cleric and shaman with buffs and debuffs should not be underestimated and for balance, the dps of a druid should be much higher.
 
 
 
*A: Generally speaking, Priest classes are not supposed to be high on the pure damage scale.  Their “DPS” is supposed to really come through healing.  Druid healing is more inefficient though so we are looking at ways to increase efficiency of heal over time spells. Of course, that is something that we will talk about later in the year.
 
  
 
~*~*~*~*~
 
~*~*~*~*~
  
*Q: I know this a long shot, but is there anyway to roll back Devastation fist back to what it was before TSO came out. This CA was a perfect "finish him" move. Kinda like Bruce Lee's one inch punch, only moreso with a full swing and boom. This CA is no longer Devastating or Desolating.
+
*Q: Подскажите, пожалуйста, продолжается ли работа над гильдийским брокером? И какие еще дополнительные плюшки могут появиться в гильд холлах?
 
+
*A: С гильдийским брокером выявились определенные технические трудности и окончательная судьба его пока висит в воздухе. Новинки для гильдий определенно появятся, но детали мы пока обсуждать не будем :)
*A: This was a percentage based skill which was problematic as npc healthy scaled up exponentially. The current values are currently inline with the higher damage fighter combat arts, and we don’t anticipate making any significant changes to it at this point.
 
Another long shot question, can someone explain why the disparity of DA/MC/AE-Auto Attack between plate tanks and brawlers exist. (AA-wise that is.)
 
  
 
~*~*~*~*~
 
~*~*~*~*~
  
*Q: Coercer pets - there were rumors in the air the the pets will be made less meaningful for the class. What can we expect to be changed?
+
*Q: Собираетесь ли вы увеличить количество доступных удобств залов гильдии? Глупо ведь не иметь возможности использовать их всех, если гильдия достигла максимального уровня. Это же не нарушит баланс в игре.
 
+
*A: Этот вопрос стоит обсудить поподробнее. Нужно только не забывать, что в будущем, возможно, появятся гильдии более высокого уровня и им будут нужны дополнительные преимущества.
*A: Heh. Players should stop reading the National Enquirer for in game information.  On a serious note though, unless you see it in the live release notes it is rumor and nothing more than that. Certain npcs might be tuned slightly for charm because of their special abilities but these are done on a zone by zone basis and not as some sort of global damage reduction plan.
 
 
 
~*~*~*~*~~
 
 
 
*Q: Do you plan to change Templar Achievements Tree to enhance offensive abilities of the class? Any plans for new templar's gear to give bonus to his offense? Or such changes can be discussed after the fighters revamp?
 
 
 
*A: As Priests are not an offensive archetype, we don’t have any plans to increase their damage overall through skills or achievements.
 
 
 
~*~*~*~*~~
 
 
 
*Q: More and more scripted encounters are being deployed that involved a specific detrimental effect as a key role in executing the script successfully.  Is it possible to add a list of detrimental effects to dynamic data for the raidmember set?  Just like for personal detrimental effects, but for each raid member?  So we can make custom UI's that show mini flags for detrimentals on each raid member or UI's with specific flags for encounter significant detrimentals.  The naga in ToMC is a prime example where identifying who is cursed with mark of the serpent vs the other trivial curse would be significantly beneficial to be able to report this via game ui.  Instead your pushing us to hard requirements of 3rd party applications to provide the same data that really should be readily available from the client.
 
 
 
*A: This is a lot of extra data to add for 24 people and could impact performance on raids quite a bit.  We are being very careful about doing anything that would hurt performance, so at the moment we have no plans to add this information.  These encounters are designed so that there is enough time for a player to communicate their detriment to the rest of the raid and still receive a cure in time.
 
  
 
~*~*~*~*~
 
~*~*~*~*~
  
*Q: Can AFK status be added to the group/raid window metadata?
+
*Q: Появится ли возможность использовать что-то типа DynamicData="/GameData.Raid.Member_0.Effect1" в пользовательских интерфейсах в ближайшем будущем?
 
+
*A: Это уже сделано и будет доступно с выходом игрового обновления (имеется ввиду LU51)
*A: This is a good idea and something I think we can add in the future.
 
  
 
~*~*~*~*~
 
~*~*~*~*~
  
*Q: Will we ever see multiple item drag-and-drop like there is in EQ1?
+
*Q: Когда нам дадут использовать еще больше панелей горячих клавиш?
 
+
*A: По этой теме мы сделали изменение, которое станет доступно со следующим игровым обновлением - вы сможете привязывать горячие клавиши из любых 10 доступных панелей к любой кнопке клавиатуры .
From what I have seen during my playtime I know that, although there is no highlight indicating something in your inventory has been "selected", there is a selection mechanic. I have encountered several times where trying to split several, different stacks of items I end up splitting *again* a previous stack (and that stack could be in another container entirely) instead of the new stack I am trying to work with, as if the previous stack is still selected.
 
 
 
In EQ1, you could hold shift or ctrl down while clicking items in your containers and (with shift) it would highlight all items between the first and last items clicked or (with ctrl) highlight/deselect each individual item clicked, the same way this mechanic works in Windows. When this got implimented in EQ1 I LOVED it. It'd save my wrist that much more movement.
 
 
 
I'm finding now, in my older age, my wrist and elbow are beginning to suffer a lot more from all the individual clicking and dragging.
 
 
 
*A: This would be a nice feature to have, but would also be a pretty significant change on the client side.  We have no plans to do something like this in the near future but will keep it in mind.
 
  
 
~*~*~*~*~
 
~*~*~*~*~
*Q: One of the things i'd love to see are the information listed in the maintained spell effects window and detrimental spell effects windows be open to dynamic data. Are there any plans on opening up this type of data to the interface modding community?
 
  
*A: No plans at this time due to potential performance issues.
+
*Q: Правильно ли сделаны настройки для именного моба King Vroak Vriip? Потратили больше часа и два ремонтных комплекта на одного этого моба, но так и пришлось сдаться. Если не сносит первая волна аддов, то вторая точно всех убивает. Победа над именем кажется больше удачным шансом, нежели спланированной тактикой.
 +
*A: Этот моб и планировался очень сложным. Однако, недавно были сделаны изменения в скорости появления новых аддов и некоторые из заклинаний были изменены или сделаны менее опасными.
  
 
~*~*~*~*~
 
~*~*~*~*~
  
*Q: Is there any chance that we could have an increase in amount of quests we can have in our journal? Almost always it's a struggle to keep some journal entries open for new quests or deciding which quests i can delete and save for another time.
+
*Q: Сейчас достаточно трудно собрать единомышленников по рейдам на эпических квестовых мобов 85го уровня. Будет ли уменьшена их сложность?
 
+
*A: Нет, планов уменьшить сложность мобов или заданий нет.
*A: We already increased the journal size once for the same reason.  This is one of those situations where no matter how big we make it, players would most likely use the entire space.  Because of performance reasons, we don’t have any plans to increase the size at this time.
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: Please give us more hotbars! Will we ever get them? It's impossible for a hardcore raider to fit it all in 10 hotbars, for me anyways. I asked this question last month but it wasn't answered to some chagrin.
 
 
 
*A: We don’t have plans to increase the number of hotbars.  If there is a valid reason for the majority of players to have anywhere near 120 hotkeys, we have other issues to consider.
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: Will there be more functionality in the guild window?
 
 
 
For instance, it already states number of accounts , so how about organising it by account, rather than toons. Makes promotions easier, booting easier, seeing when people (the account) were last on, seeing what toons online people have that we may be able to put a group together with, etc.
 
 
 
*A: If we see that a large interest develops for making changes to the guild window, we could certainly look into it.
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: Are there any plans to add an in-game guild calendar for guild usage? It would be a nice addition that other competitors have already taken up.
 
 
 
*A: This is something we’ve been talking about for a long time and think it would be a nice addition to the game.  We don’t have any plans to implement it in the near future but something we would consider.
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: Are there any plans to add a auto attack casting bar to the default UI, or maybe just make it so that casting CA's don't stop auto attacks, so melee don't have to worry about timing, alot like casters?
 
 
 
*A: We currently don’t have any plans to add something like that to our UI. I understand that there are some custom UI that will display when an auto attack is incoming, though.
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: Would it be possible to get an in game list of nameds/discos/etc we have already rewarded aaxp for?
 
 
 
*A: We will certainly consider making this information available in the future.
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: Can soemthing be set in the guild hall interface to allow Guild status to be automatically donated to the guild hall once the guild has reached max level?  This would allow guilds that are level 80 to have the status used and have it not go poof.
 
 
 
*A: There are two different types of status.  There is status that your guild earns to level.  This is similar to adventure XP and tradeskill XP, but for your guild.  Then there is personal status that characters earn.  This personal status is what is used to purchase items, pay house upkeep etc.  There are no plans to change this system so that guild XP (status) can be used to pay upkeep. Perhaps a better fix is to rename guild status to guild XP so there is less confusion about these two point systems.
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: Is the journal ever going to stop jumping to a random unfinished quest when you complete one?
 
 
 
It used to drop to a grey quest (for me it was the grey Nek Forest HQ) but now it always goes to the Everfrost TSO 'complete something in each of the shard zones' quest. It never ever goes to another quest in the same zone where I am which would be the handier thing for it to do since I am often doing more than one series in the same zone.
 
 
 
*A: Yes, this is something we can look at fixing.
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: I'm a Fury that has a heal spec and a DPS spec.  When I swap specs, I swap out all my equipment except my Mythical via macros. I also like to swap my appearance gear from plate armor when dps'ing to leather gear when healing.  Currently the macro tool only allows X (i think 13) number of "commands".  So my question is this.....
 
 
 
Can we please get the number of commands used within a macro increased high enough to equip both armor and appearance slots at one time??
 
 
 
P.S. Please don't tell me to make 2 macros!
 
 
 
*A: We will take this suggestion into consideration.
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: Are there any roleplayers on the Dev team?  The team's focus seems to be shifting from lore and immersion toward a greater emphasis on mechanics and numbers.  There is a perception among the playerbase that certain things -- certain classes, certain spells or items, certain tactics -- are required to complete some of the game's content, and the team seems to be reinforcing that perception, rather than reiterating the game's original design intent, where any fighter can tank and any priest can heal.  Do you think that maybe a shift away from mechanics and numbers and back toward immersion on the part of the Dev team would alleviate some of that negative pressure?
 
 
 
*A: There’s a fine balance between roleplay and the numbers/mechanics, though. If we don’t satisfy the numbers side, then there isn’t much in the game to roleplay around. We’re certainly trying to move away from “only x class can accomplish y task”, and we’ll continue to walk that line very carefully. Falling down on either side of it is bad for all of us, number crunchers and RPers alike (and those who are both!)
 
 
 
We just announced a new feature coming out in GU52, user-creatable books.  This new feature should provide many new avenues for roleplay.
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: Why the three Russian servers are not listed among the official servers on http://eq2players.station.sony.com/...ervers/index.vm ? Are they considered counterfeit copies?
 
 
 
*A: The Russian servers are part of a business agreement that SOE has with Akella, and have a different subscription plan, not through SOE, so they’re listed differently. It’s also why you can’t use a normal SOE sub to log into the Russian servers, and vice versa. But we certainly appreciate your participation in our community boards!
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: it was mentioned a long time back that freeport and qeynos would be made into one large zone is this something you are still considering?
 
 
 
*A: It’s still something we want to do in the future, yes. We’ve done a few tests and it looks feasible on the art side, but there are a lot more pressing things we’re working on currently so there’s no timeframe for this project yet.
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: Is Ward of elements supposed to be tuned to guilds who are not currently clearing mobs like venril and levi and vp? if so.
 
 
 
Will the difficulty of Ward of elements be reajusted to fit its target audiance?
 
 
 
*A: While we continue to monitor the success or failure of those doing this raid, we don’t currently have any plans to drastically adjust the balance within the zone.
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: Related to a question answered in February -
 
 
 
Could you add more variety to the color palates of the character creation?
 
 
 
Though more hair, etc., options are nice, I'd rather have the ability to perhaps play a punk human with purple hair or have a black High Elf.  Right now, Arasai seem to have the best hair palate, if you want a template example.
 
 
 
*A: At this point, we have no plan to change the character customization color choices.
 
 
 
~*~*~*~*~
 
 
 
*Q: Is it possible to change the NPC that gives out flags and sends you away to show where the current flag is placed? Its easy to miss the message that pops when its placed.
 
 
 
Somthing like:
 
- The Current flag is placed in Commonlands ! Would you like to travel there ?
 
 
 
*A: Yes, we are considering different methods to communicate the current location of the flag to the guild.
 
 
 
  
------
+
==Credits==
 +
[http://forums.station.sony.com/eq2/posts/list.m?topic_id=447193&post_id=4986834#4986834 первоисточник с оф. сайта СОЕ]
 
[[Категория:Уголок Разработчиков]]
 
[[Категория:Уголок Разработчиков]]

Текущая версия на 12:23, 5 мая 2009

  • Q: Намекните, планируют ли разработчики добавить новые комплекты одежды для Ночей Мертвецов в этом году?
  • A: Да. Но учитывая, что еще довольно много времени до проведения этого события, пока занимаемся другими проектами.

~*~*~*~*~

  • Q: Смогут ли алхимики использовать дистилляцию порошков сразу для некоторого количества, а не по одному за раз? Естесственно, что количество топлива должно суммарно соответствовать количеству перерабатываемых порошков.
  • A: Мы попробуем заняться этим, но в настоящее время есть более приоритетные задачи, которые необходимо выполнить прежде чем тратить время на вопросы, которые не критичны.

~*~*~*~*~

  • Q: В последнее время в игре увеличилось количество непередаваемых предметов, в особенности частей коллекций. Вы не планируете уменьшить число предметов с этим флагом, а может быть и вообще отказаться от него?
  • A: Планов полностью отказаться от флага "непередаваемый" у нас нет, но мы намерены вводить в игру больше предметов, которыми можно свободно распоряжаться, продавая и передавая их. Вы сможете это заметить по будущим зонам, а так же мы рассматриваем возможность сделать передаваемыми некоторые из TSO предметов. По отношению к наградам за коллекции этот вопрос не обсуждался, но видимо, стоит это сделать.

~*~*~*~*~

  • Q: Получат ли когда-нибудь лут карты LON флаг "Фамильная Реликвия"? Учитывая, что они достаточно дорогие, если покупать их как booster packs (редкие карты стоят больше 45 booster packs по $3 каждый, из чего получается $135 за карту), или за игровую платину (в среднем 500 платины за редкие карты), было бы здорово, если появится возможность покупать одну из необходимых карт и передавать ее своим альтам.
  • Q: Что вы думаете по поводу того, чтобы сделать эссенции, повышающие набор приключенческого и ремесленного опыта передаваемыми для персонажей 80го уровня? И есть ли планы ввести в игру ездовое животное с прибавкой скорости 65%, на котором бы не укачивало - лошадка или ковер подошли бы идеально.
  • A: Флаг фамильной реликвии добавил дополнительные возможности в игру, но приходится быть очень осторожными, чтобы не применять его больше чем это действительно необходимо. Мы уже обсуждали множество аспектов, где бы он мог использоваться и обе вышеуказанных ситуации рассматривались. Пока определенного ответа на заданный вопрос нет, но мы держим руку на пульсе.

~*~*~*~*~

  • Q: Множество предметов доспехов TSO получили свойство +подчинение. В чем состояла задумка разработчиков и почему решили, что именно это свойство будет полезно в TSO?
  • A: У всех магических подклассов есть заклинания контроля, которые просчитывают параметр "подчинение" для определения сопротивляемости моба (привязка, стан и т.п.) и которые в некоторой степени выигрывают от повышения данного параметра. Его использование достаточно ограничено, поэтому данный параметр имеет гораздо меньшую "стоимость" по сравнению с другими параметрами и соответственно, предметы получающие +подчинение практически не теряют в базовых характеристиках.

~*~*~*~*~

  • Q: Будут ли старые предметы из рейдовых мобов или эпические предметы приводиться в соответствие с уровнем новых? И будут ли новые предметы давать еще бОльшие бонусы, оставаясь на том же уровне сложности для их получения?
  • A: Говоря о переработке старых зон, мы изначально планировали улучшить свойства эпиков в одном из последующих обновлений игры. К сожалению, задача оказалась гораздо более объемной, чем предполагалось, и в данный момент мы не можем выделить нужного времени на ее решение. В плане работ этот вопрос остался, но гарантий по срокам или вообще, будет ли это делаться, мы дать не можем.

~*~*~*~*~

  • Q: Когда Fyreflyte сделает самый замечательно-суперский плащ суперичности?
  • A: Без сомнений, работа над самым замечательно-суперическим плащом суперичности идет день и ночь, так что пока никто не знает, когда она закончится....

~*~*~*~*~

  • Q: Учитывая, что фурии являются гибридным классом, есть ли вероятность того, что увеличение критических срабатываний заклинаний будет добавлено в T2 (и планируемый T3) сет брони Void Shard Wilderness?
  • A: На этих доспехах уже есть огромное количество дополнительных параметров и эффектов, и добавлять еще один бонус, наверное, не самое лучшее решение. Согласны, что фуриям не хватает хорошего сета из осколков пустоты с атакующими свойствами, и мы рассматирваем пару способов чтобы изменить ситуацию. Когда придем к общему знаменателю, обязательно анонсируем эту информацию для игроков.

~*~*~*~*~

  • Q: Один из моментов, который мне очень нравился в Замке Карнора - это возможность получить легендарную броню, которую можно передавать. По всей видимости, это потому что зона является контестной. Какие планы по поводу добавления других контестных зон и инстансов? Для высокоуровневых персонажей практически ничего нельзя найти на брокере.
  • A: Мы сейчас разрабатываем подход касательно передаваемых предметов, но не готовы еще обсуждать детали.

~*~*~*~*~

  • Q: Какие идеи по поводу новых рас в Норрате? (скрещивает пальцы на удачу за кролико-людей)
  • A: А что, бистлорды уже никого не интересуют? OK… [начинает удалять рабочие файлы [Rick Astley].xml]

~*~*~*~*~

  • Q: Рассматривалась ли идея переработки Героической Возможности, либо способов более активного ее использования. Это замечательный аспект, который применяется в сражениях, но его огромный потенциал практически не используется.
  • A: Мы бы тоже хотели использовать ГВ более продуктивно. Однако, переработка системы займет достаточно много времени, а мы пока не убедили Обаму добавить 8й или 9й день в неделю.

~*~*~*~*~

  • Q: Подскажите, пожалуйста, продолжается ли работа над гильдийским брокером? И какие еще дополнительные плюшки могут появиться в гильд холлах?
  • A: С гильдийским брокером выявились определенные технические трудности и окончательная судьба его пока висит в воздухе. Новинки для гильдий определенно появятся, но детали мы пока обсуждать не будем :)

~*~*~*~*~

  • Q: Собираетесь ли вы увеличить количество доступных удобств залов гильдии? Глупо ведь не иметь возможности использовать их всех, если гильдия достигла максимального уровня. Это же не нарушит баланс в игре.
  • A: Этот вопрос стоит обсудить поподробнее. Нужно только не забывать, что в будущем, возможно, появятся гильдии более высокого уровня и им будут нужны дополнительные преимущества.

~*~*~*~*~

  • Q: Появится ли возможность использовать что-то типа DynamicData="/GameData.Raid.Member_0.Effect1" в пользовательских интерфейсах в ближайшем будущем?
  • A: Это уже сделано и будет доступно с выходом игрового обновления (имеется ввиду LU51)

~*~*~*~*~

  • Q: Когда нам дадут использовать еще больше панелей горячих клавиш?
  • A: По этой теме мы сделали изменение, которое станет доступно со следующим игровым обновлением - вы сможете привязывать горячие клавиши из любых 10 доступных панелей к любой кнопке клавиатуры .

~*~*~*~*~

  • Q: Правильно ли сделаны настройки для именного моба King Vroak Vriip? Потратили больше часа и два ремонтных комплекта на одного этого моба, но так и пришлось сдаться. Если не сносит первая волна аддов, то вторая точно всех убивает. Победа над именем кажется больше удачным шансом, нежели спланированной тактикой.
  • A: Этот моб и планировался очень сложным. Однако, недавно были сделаны изменения в скорости появления новых аддов и некоторые из заклинаний были изменены или сделаны менее опасными.

~*~*~*~*~

  • Q: Сейчас достаточно трудно собрать единомышленников по рейдам на эпических квестовых мобов 85го уровня. Будет ли уменьшена их сложность?
  • A: Нет, планов уменьшить сложность мобов или заданий нет.

Credits

первоисточник с оф. сайта СОЕ

  • Q: Намекните, планируют ли разработчики добавить новые комплекты одежды для Ночей Мертвецов в этом году?
  • A: Да. Но учитывая, что еще довольно много времени до проведения этого события, пока занимаемся другими проектами.

~*~*~*~*~

  • Q: Смогут ли алхимики использовать дистилляцию порошков сразу для некоторого количества, а не по одному за раз? Естесственно, что количество топлива должно суммарно соответствовать количеству перерабатываемых порошков.
  • A: Мы попробуем заняться этим, но в настоящее время есть более приоритетные задачи, которые необходимо выполнить прежде чем тратить время на вопросы, которые не критичны.

~*~*~*~*~

  • Q: В последнее время в игре увеличилось количество непередаваемых предметов, в особенности частей коллекций. Вы не планируете уменьшить число предметов с этим флагом, а может быть и вообще отказаться от него?
  • A: Планов полностью отказаться от флага "непередаваемый" у нас нет, но мы намерены вводить в игру больше предметов, которыми можно свободно распоряжаться, продавая и передавая их. Вы сможете это заметить по будущим зонам, а так же мы рассматриваем возможность сделать передаваемыми некоторые из TSO предметов. По отношению к наградам за коллекции этот вопрос не обсуждался, но видимо, стоит это сделать.

~*~*~*~*~

  • Q: Получат ли когда-нибудь лут карты LON флаг "Фамильная Реликвия"? Учитывая, что они достаточно дорогие, если покупать их как booster packs (редкие карты стоят больше 45 booster packs по $3 каждый, из чего получается $135 за карту), или за игровую платину (в среднем 500 платины за редкие карты), было бы здорово, если появится возможность покупать одну из необходимых карт и передавать ее своим альтам.
  • Q: Что вы думаете по поводу того, чтобы сделать эссенции, повышающие набор приключенческого и ремесленного опыта передаваемыми для персонажей 80го уровня? И есть ли планы ввести в игру ездовое животное с прибавкой скорости 65%, на котором бы не укачивало - лошадка или ковер подошли бы идеально.
  • A: Флаг фамильной реликвии добавил дополнительные возможности в игру, но приходится быть очень осторожными, чтобы не применять его больше чем это действительно необходимо. Мы уже обсуждали множество аспектов, где бы он мог использоваться и обе вышеуказанных ситуации рассматривались. Пока определенного ответа на заданный вопрос нет, но мы держим руку на пульсе.

~*~*~*~*~

  • Q: Множество предметов доспехов TSO получили свойство +подчинение. В чем состояла задумка разработчиков и почему решили, что именно это свойство будет полезно в TSO?
  • A: У всех магических подклассов есть заклинания контроля, которые просчитывают параметр "подчинение" для определения сопротивляемости моба (привязка, стан и т.п.) и которые в некоторой степени выигрывают от повышения данного параметра. Его использование достаточно ограничено, поэтому данный параметр имеет гораздо меньшую "стоимость" по сравнению с другими параметрами и соответственно, предметы получающие +подчинение практически не теряют в базовых характеристиках.

~*~*~*~*~

  • Q: Будут ли старые предметы из рейдовых мобов или эпические предметы приводиться в соответствие с уровнем новых? И будут ли новые предметы давать еще бОльшие бонусы, оставаясь на том же уровне сложности для их получения?
  • A: Говоря о переработке старых зон, мы изначально планировали улучшить свойства эпиков в одном из последующих обновлений игры. К сожалению, задача оказалась гораздо более объемной, чем предполагалось, и в данный момент мы не можем выделить нужного времени на ее решение. В плане работ этот вопрос остался, но гарантий по срокам или вообще, будет ли это делаться, мы дать не можем.

~*~*~*~*~

  • Q: Когда Fyreflyte сделает самый замечательно-суперский плащ суперичности?
  • A: Без сомнений, работа над самым замечательно-суперическим плащом суперичности идет день и ночь, так что пока никто не знает, когда она закончится....

~*~*~*~*~

  • Q: Учитывая, что фурии являются гибридным классом, есть ли вероятность того, что увеличение критических срабатываний заклинаний будет добавлено в T2 (и планируемый T3) сет брони Void Shard Wilderness?
  • A: На этих доспехах уже есть огромное количество дополнительных параметров и эффектов, и добавлять еще один бонус, наверное, не самое лучшее решение. Согласны, что фуриям не хватает хорошего сета из осколков пустоты с атакующими свойствами, и мы рассматирваем пару способов чтобы изменить ситуацию. Когда придем к общему знаменателю, обязательно анонсируем эту информацию для игроков.

~*~*~*~*~

  • Q: Один из моментов, который мне очень нравился в Замке Карнора - это возможность получить легендарную броню, которую можно передавать. По всей видимости, это потому что зона является контестной. Какие планы по поводу добавления других контестных зон и инстансов? Для высокоуровневых персонажей практически ничего нельзя найти на брокере.
  • A: Мы сейчас разрабатываем подход касательно передаваемых предметов, но не готовы еще обсуждать детали.

~*~*~*~*~

  • Q: Какие идеи по поводу новых рас в Норрате? (скрещивает пальцы на удачу за кролико-людей)
  • A: А что, бистлорды уже никого не интересуют? OK… [начинает удалять рабочие файлы [Rick Astley].xml]

~*~*~*~*~

  • Q: Рассматривалась ли идея переработки Героической Возможности, либо способов более активного ее использования. Это замечательный аспект, который применяется в сражениях, но его огромный потенциал практически не используется.
  • A: Мы бы тоже хотели использовать ГВ более продуктивно. Однако, переработка системы займет достаточно много времени, а мы пока не убедили Обаму добавить 8й или 9й день в неделю.

~*~*~*~*~

  • Q: Подскажите, пожалуйста, продолжается ли работа над гильдийским брокером? И какие еще дополнительные плюшки могут появиться в гильд холлах?
  • A: С гильдийским брокером выявились определенные технические трудности и окончательная судьба его пока висит в воздухе. Новинки для гильдий определенно появятся, но детали мы пока обсуждать не будем :)

~*~*~*~*~

  • Q: Собираетесь ли вы увеличить количество доступных удобств залов гильдии? Глупо ведь не иметь возможности использовать их всех, если гильдия достигла максимального уровня. Это же не нарушит баланс в игре.
  • A: Этот вопрос стоит обсудить поподробнее. Нужно только не забывать, что в будущем, возможно, появятся гильдии более высокого уровня и им будут нужны дополнительные преимущества.

~*~*~*~*~

  • Q: Появится ли возможность использовать что-то типа DynamicData="/GameData.Raid.Member_0.Effect1" в пользовательских интерфейсах в ближайшем будущем?
  • A: Это уже сделано и будет доступно с выходом игрового обновления (имеется ввиду LU51)

~*~*~*~*~

  • Q: Когда нам дадут использовать еще больше панелей горячих клавиш?
  • A: По этой теме мы сделали изменение, которое станет доступно со следующим игровым обновлением - вы сможете привязывать горячие клавиши из любых 10 доступных панелей к любой кнопке клавиатуры .

~*~*~*~*~

  • Q: Правильно ли сделаны настройки для именного моба King Vroak Vriip? Потратили больше часа и два ремонтных комплекта на одного этого моба, но так и пришлось сдаться. Если не сносит первая волна аддов, то вторая точно всех убивает. Победа над именем кажется больше удачным шансом, нежели спланированной тактикой.
  • A: Этот моб и планировался очень сложным. Однако, недавно были сделаны изменения в скорости появления новых аддов и некоторые из заклинаний были изменены или сделаны менее опасными.

~*~*~*~*~

  • Q: Сейчас достаточно трудно собрать единомышленников по рейдам на эпических квестовых мобов 85го уровня. Будет ли уменьшена их сложность?
  • A: Нет, планов уменьшить сложность мобов или заданий нет.

Credits

первоисточник с оф. сайта СОЕ