LU64

Материал из Энциклопедия EverQuest II
Перейти к: навигация, поиск
Для просмотра статей относящихся к этому игровому обновлению, смотри Категория:LU64
  • Планируемая дата установки на игровые серверы: август 2012г.

64 игровое обновление EverQuest II планируется к выходу в августе 2012 года. Главными событиями станут обновление Кейноса и изменения в PvP системе.

  • Обновление Кеноса
    • Город будет состоять из двух локаций
    • Пригороды станут квестовыми инстансами
    • Добавится множество новых сюжетных, классовых и расовых линеек заданий
  • Изменения ПвП
    • Модификаторы характеристик персонажей и боевых параметров с экипировки будут одинаково работать для режимов ПвП и ПвЕ
    • Для ПвП сражений роль экипировки существенно снизится, главным станет владение собственным персонажем
    • На ПвП экипировке появится уникальный параметр "смертоносность" (lethality), добавляющий общий урон. Крепкость по прежнему будет снижать получаемый урон. За счет этих двух параметров ПвП экипировка будет иметь небольшое преимущество над топовой ПвЕ экипировкой.
    • В награду за сражения в открытом ПвП и на полях сражений будут давать одинаковые жетоны, но за ПвП - существенно больше. Будет введено ограничение по максимальному количеству жетонов на персонажа, будет введена система апгрейда экипировки за жетоны. Старые жетоны пригодятся для покупки расходников.
    • Торговцы выбросят имеющийся шмот и будут подавать только новый. В игре будет по одному сету экипировки на каждый тир, начиная с 10 уровня, для 90-92 три сета
    • Система славы переработана. Награда будет не фиксирована на одного противника, а будет увеличиваться от подолжительности боя.
    • Количество славы для получения очередного титула уменьшено, кроме высших титулов
    • Для сражений на башнях будет увеличено ХП сооружений, бои будут длиться дольше, награды станут лучше
    • Жетоны будут даваться за убийства противников, а не за предписания. За предписания можно будет получить дополнительные награды
    • Изменения Полей Сражений - Ледяную Тундру временно уберут; награда будет вычисляться в зависимости от продолжительности боя; дополнительные жетоны можно будет получить за некоторые достижения на Полях Сражений
    • Поля сражений для 39-80 уровней будут общими, с использованием новой системы левел-независимых боев
    • Баланс классов: в два раза будет уменьшено время действия заклинаний контроля толпы. Поклассовые изменения будут анонсированы при установке обновления на тестовый сервер
  • Остальные изменения
    • В течение многих лет персонажи пользовались соответствующими классовыми бонусами с носимой экипировки. Т.к. эти бонусы из дополнительной награды превратились в дополнительный баф "по умолчанию", разработчики решили сделать их разновидностью классовых характеристик. Классовые сосредоточения можно будет выбирать каждые 9 уровней, начиная с девятого (по аналогии с гранд-мастерами каждые 10 уровней).
    • Чтобы выбрать определенный классовый фокус, у персонажа должен быть доступ к соответствующему умению\заклинанию или АД. Например, убийцы смогут выбрать "Сосредоточение: Ликвидировать" на 54 уровне, т.к. умение становится доступно на 50-м уровне. Сосредоточение АД станет доступно также при достижении персонажем соответствующего уровня, когда он может взять данное АД (независимо, взято ли оно фактически).
    • Также сосредоточения будут давать персонажу прибавку ХП и МП, увеличивать скорость восстановления здоровья и энергии, повышать характеристики (ЛОВ, СИЛ и т.п.), добавлять сопротивление магии трех видов
    • Будет работать система выкупа украшений с классовыми сосредоточениями, чтобы компенсировать затраты на купленные ранее украшения
    • По желанию вместо классовых сосредоточений можно будет выбрать 5 общих бонусов - базовое значение, крит. бонус, сопротивление оглушению, сопротивление урону от ловушек и увеличение скорости в бою. эти бонусы не имеют ограничений по уровню.
  • текст в работе

Возвышение Кейноса

  • Новый Кейнос полон интриг и конфликтов, порожденных борьбой королевы Антонии Бэйл и Круга Десяти за благополучие добропорядочных жителей этих мест. Как и в большинстве других мест Норрата, лишь сильная власть может склонить в нужную сторону чашу весов.
  • Новые расовые задания, доступные на всех уровнях, предоставят возможность познакомиться с прошлым и настоящим этих мест. Классовые и сюжетные задания, которые открываются на 20, 40, 60 и 80 уровнях, позволят оказаться в самой гуще событий вместе со своими соратниками.
    • Сюжетные задания
      • По достижении 20, 40, 60 и 80 уровней, разыщите Муррара Шара в Королевском Квартале Кейноса. Он подскажет где лучше искать приключения из этой серии квестов.
    • Классовые задания
      • Если вы достигли 20 уровня, то обратитесь к Standar Yorden на площади Клеймора в Королевском Квартале Кейноса - этот НПС направит вас в нужную сторону.
    • Расовые задания
      • Разыщите своего наставника в Королевском Квартале Кейноса: наставницу эрудитов Maareona Ludimintium, наставника вампиров свободной крови Talas Farin, наставницу гномов Trina Tinkerton, наставницу людей Patricia Benson, наставницу керра Лакошу Маэра, наставницу ратонг Tilla
      • или в Пригородном Квартале Кейноса: наставника варваров Gild Stonebreaker, наставника дворфов Mav Boilfist, наставника фей Guard Laelyth, наставника фроглоков Rupert Valorbound, наставника полуросликов Bungle Proudfoot Elddar Grove, наставницу высших эльфов Eireneith Alannia, наставника лесных эльфов Trelly Greenthorn

Общие изменения

  • Если вы сбросите ментор во время дуэли, то проиграете ее.
  • Лимит средств передвижения, находящихся на соответствующей вкладке, увеличен до 100
  • В примерочной теперь можно осмотреть надетые на себя вещи

Население и локации

Основное

  • Фракционные торговцы в Кейносе, Келетине и Новом Халасе больше не требуют от своих клиентов гражданства определенных городов, достаточно чтобы они были добрыми или нейтральными.

Новый Халас и Темнолесье

  • Стартовые приключения в Новом Халасе и Темнолесье стали более яркими и интересными. Нериакское Темнолесье получило графическое обновление, которое позволяет еще лучше ощутить близость зла. Новые улучшенные сеты экипировки доступны до 20 уровня. После выхода обновления новые игроки смогут начинать игру своим первым персонажем только в Халасе или Темнолесье.

Мир Войн рейд x4

  • Теперь игроки смогут попасть в Мир Войн даже если они не победили ни одного из полубогов войны.
  • Commander Goreslaughter and Corpsemaul – Кристаллы смерти и разрушения теперь имеют уникальный внешний вид и появляются рядом с генералами, в двух парах по 2 штуки. В каждой волне помощников будет только 3 diaku war riders, которые к тому же потеряли способность отбрасывать противников.

Расцвет Дракура: Вискудра Древняя

  • Xerxis Mal'Fyrm уменьшил наносимый урон. Жрец восстанавливает здоровье, только если разница в уровнях здоровья Xerxis и его самого превышает 35%
  • Hammilkor Barka the Undaunted призывает меньше помощников и наносит меньше урона.

Горы Батчерблока

  • Strongarm Fellhorn теперь является персонажем мужского рода и не меняет внешность каждый раз, когда появляется.

Конструктор подземелий

  • При игре собственным персонажем в подземельях игроков после смерти не будет ломаться экипировка и действовать негативные эффекты воскрешенного.
  • В подземельях игроков больше не действует менторинг - измененный уровень сбрасывается при входе в подземелье.
  • Исправлен баг с заклинаниями лечения, восстанавливавшими определенный % здоровья.

Умения и альтернативные достижения

Эффекты сосредоточения

  • Эффекты сосредоточения были удалены с предметов экипировки и сделаны умениями персонажа, доступными на определенных уровня. Каждые 9 уровней можно выбрать новый эффект сосредоточения на специальной вкладке окна "Развитие и достижения персонажа" (по умолчанию клавиша L).

Бойцы

  • На 20 уровне все бойцы теперь получают "Безрассудство". Это умение является боевой стойкой для агрессивного нападения и существенно увеличивает урон, наносимый бойцом, но также способствует получению больших повреждений от противников.

Brawler

  • Brawler's Tenacity is no longer modified by potency.
  • Enhance: Brawler's Tenacity now extends the duration of Brawler's Tenacity by 1.5 seconds per rank.
  • Altruism now heals for 30% when triggered but can no longer have the heal modified except by direct means.
  • Tag Team no longer is a hate swap. It now just applies dodge chance to the brawler and the target. If the brawler targets his or herself, he or she will also be healed for 50%. The brawler and target no longer need to be engaged in combat to cast Tag Team.
  • Tag Team also makes the target and caster immune to Strikethrough while active.

Monk

  • Crouching Tiger no longer makes the monk immune to Strikethrough.
  • Mend's heal can no longer be modified except by direct means.
  • Tsunami now makes the monk immune to Strikethrough while active.
  • Bob and Weave now makes the monk immune to Strikethrough while active.
  • Black Widow Stance has been removed and replaced by Recklessness. Focus: Stances no longer modifies Black Widow Stance.

Bruiser

  • Bodyguard no longer makes the bruiser immune to Strikethrough.
  • Ignore Pain's heal can no longer be modified except by direct means.
  • Impenetrable Will now makes the bruiser immune to Strikethrough while active.
  • Unyielding Resolve's heal can no longer be modified except by direct means.
  • Unyielding Resolve now makes the bruiser immune to Strikethrough while active.
  • Bruising has been removed and replaced by Recklessness. Focus: Stances no longer modifies Bruising.

Warrior

  • Unyielding Will's heal can no longer be modified except by direct means. The value of the heal is now 100% at master quality.
  • Dragoon's Reflexes now makes the warrior immune to Strikethrough while active.

Berserker

  • Vision of Madness's heal can no longer be modified except by direct means. The value of the heal has been tripled.
  • All versions of Blood Rage have been consolidated into one spell. The spell will be the rank of the highest ranked version of Blood Rage. For example, a berserker with Master Blood Rage III and all the rest at Expert will have a master version of the new ability.
  • Blood Rage's heal is now percentage based and can not be modified except by direct means.
  • Enhance: Blood Rage now increases the value of Blood Rage's heal by 2% of the base value per point.
  • Blood Rage III is no longer a Grandmaster choice at level 54. It has been replaced with Chaos IV.
  • Blood Rage VI is no longer a Grandmaster choice at level 85. It has been replaced with Destructive Rage VI.
  • Perserverance's heal is now percentage based and can no longer be modified except by direct means.

Guardian

  • Block now makes the guardian immune to Strikethrough while active.
  • Defensive Minded now makes the guardian immune to Strikethrough while active.

Crusader

  • Legionnaire's Mercy now increases the amount of heals the crusader receives rather than improving the size of their heals.
  • Legionnaire's Focus now increases Doublecast Chance rather than improving the size of their heals.

Paladin

  • Stonewall now makes the paladin immune to Strikethrough while active.
  • Faith Strike's heal can no longer be modified except by direct means and is now percentage based above level 20.
  • Enhance: Faith Strike is now 5% to the heal amount per rank.
  • Holy Circle's heal can no longer be modified except by direct means and is now percentage based above level 20.
  • Arch Heal's heal is now percentage based and can no longer be modified except by direct means.
  • Divine Favor's heal has been substantially increased and can no longer be modified except by direct means.
  • Lay on Hands will increase the target's maximum health and physical mitigation for a short duration. Its heal can no longer be modified except by direct means and is now percentage based.
  • Holy Prayers is now 1.85% heal amount per rank.
  • Prayer of Healing will increase the group's maximum health for a short duration. Its heal can no longer be modified except by direct means and is now percentage based above level 20.
  • Allied Prayers is now 2% heal amount per rank.
  • Focus: Prayer of Healing is now 10% heal amount.
  • Holy Aid will increase the target's physical mitigation for a short duration. Its heal can no longer be modified by direct means and is now percentage based above level 20.
  • Devout Prayers is now 2% heal amount per rank.
  • Devout Sacrament will increase the caster's maximum health for a short duration. Its heal is now percentage based and can no longer be modified except by direct means.
  • Faithful Cry's heal amount is now percentage based and can no longer be modified except by direct means.
  • Marr's Favor no longer increases heal amounts.

Shadowknight

  • Shadowknight's Furor now makes the shadowknight immune to Strikethrough while active.
  • Devour Vitae's heal is now percentage based and can no longer be modified except by direct means. The heal has been increased.
  • Focus: Devour Vitae's heal is now percentage based and can no longer be modified except by direct means. The heal has been increased.
  • Grim Harbinger's heal can no longer be modified except by direct means and is now percentage based above level 20.
  • Leech Touch's heal is now percentage based and has been drastically increased. It should not be modified by potency.
  • Enhance: Shadow Coil's heal is now percentage based and has been drastically increased. It should not be modified by potency.
  • Focus: Caress Feedback's heal is now percentage based and no longer has a variance.
  • Hateful Respite's heal is now percentage based, has been slightly increased and can no longer be modified except by direct means.
  • Reaver's heal can no longer be modified except by direct means. The base value has been increased from 2% to 4%.
  • Unholy Blessing's heal can no longer be modified except by direct means and is now percentage based above level 20. The heal has been increased.
  • Enhance: Unholy Blessing is now 2% per rank.
  • Siphon Strike's heal can no longer be modified except by direct means and is now percentage based above level 20. The heal has been increased.
  • Unholy Hunger's heal can no longer be modified except by direct means and is now percentage based above level 20.
  • Malevolent Protection's heal can no longer be modified except by direct means and is now percentage based.
  • Painbringer is now a minor lifetap over time. Its heal is percentage based above level 20 and cannot be modified except by direct means.
  • Unholy Absorption now reduces incoming damage by 0.5% per rank.

Summoner

  • Teamwork should no longer draw the summoner into combat.

Изменения PVP

  • Специальные PVP версии параметров были удалены. Теперь базовая эффективность персонажа в бою PVP определяется обычными параметрами.
  • Крепкость
    • Теперь добавляет в PVP критическую защиту и увеличивает вероятность сопротивления заклинаниям в бою PVP.
  • Смертоносность (Lethality)
    • Смертоносность - новый параметр, который будет добавлен к PVP экипировке. Он увеличивает наносимый урон, лечение, значение вардов, а также снижает вероятность противника противостоять заклинаниям в PVP бою.
  • Уменьшение урона
    • Эффекты, напрямую снижающие урон, уменьшили свою эффективность в боях PVP.
  • Универсальные жетоны PvP
    • Жетоны Полей Сражений и Discord Tokens заменены на универсальные жетоны хаоса (Havoc Marks).
    • Персонаж не может иметь сразу более 20,000 жетонов хаоса. Все жетоны, превышающие лимит, саморазрушаются.

Обновления открытого PVP

Tokens Havoc Marks are now awarded on kill. These are split evenly between those involved in a kill. Old PVP tokens have been automatically converted into Havoc Marks. Writs can still be done for additional rewards, but no longer award tokens.

Cities PVP is now enabled in Qeynos. The amount of guard coverage in Freeport and Qeynos has been increased on Nagafen.

Warfields Warfields now grant a large amount of Havoc Marks upon completion. The health of the warfield towers has been increased. Flying is now disabled if you are participating in a Warfield.

Infamy You are now worth an increasing amount of infamy, starting at zero. The longer you stay alive, the more you are worth. Players with higher titles are worth more infamy. Infamy is now awarded on every kill, regardless of if you have killed that person recently or not. The amount of infamy required to obtain the titles below Overseer has been reduced. The amount of infamy transferred upon a successful kill has been reduced.


PVP GEAR New, full sets of PVP gear are available for purchase in Champion's Respite! PVP specific stats on old PVP gear has been replaced with normal versions of these stats.


PVP ABILTIES / ALTERNATE ADVANCEMENT General The duration of control effects in PVP combat has been reduced.

Mage PVP Updates Enchanter Mesmerizing Trance - now has a 20% chance to trigger in PVP combat. Psychic Trauma - now has an upper limit of 10 hits in PVP combat.

Illusionist Chromatic Shower - duration lowered in PVP combat. Overall damage remains the same.

Sorcerer Manashield - duration is now 12 seconds in PVP combat.

Wizard Rays of Disintegration - damage has been increased in PVP combat.

Summoner Pet summon spells are now a 5 second cast in PVP combat.

Conjuror Shattered Earth - duration lowered in PVP combat. Overall damage remains the same.

Priest PVP Updates General Wrath - damage has been increased in PVP combat. Now reduces the incoming heals of target.

Shaman Group Ward cast times are now 3 seconds in PVP combat.

Mystic The slow effect on torpor is now 20% in PVP combat.

Cleric Group Reactive cast times are now 3 seconds in PVP combat. Divine Assistance prestige now increases trigger count of group reactive heals by 1 in PVP combat. Divine Assistance prestige now increases trigger count of reactive single target heals by 1 in PVP combat. Divine Guidance now has a max trigger count of 10 when cast in PVP combat.

Templar Divine Strike - Damage has been increased in PVP combat. Healing Fate - Now instant cast in PVP combat. Duration has been reduced. Divine Fate is now instant cast in PVP combat. Involuntary Gift - Now instant cast in PVP combat. Mark of Divinity - Casting time has been reduced to 1 second in PVP combat. Healing effect has been increased. Sanctuary - Effect radius has been increased to 25m in PVP combat. Duration has been reduced to 10-16s in PVP combat.

Druid Howling with the Pack - now lasts for 15 seconds in PVP combat. Serenity - now lasts for 10 seconds in PVP combat. The recast has been reduced to 3 minutes if cast in PVP combat.

Fury Pact of the Cheetah is once again usable in PVP combat. Its speed has been reduced in PVP combat.

Warden Nature Walk - If in PVP combat, reduces slow effects on group members by 20%, and grants a 5% chance to resist root effects. Cyclone - now lasts for 3 seconds when cast in PVP combat. Regenerating Spores - now heals for less in PVP combat. Winds of Healing - over time effect now lasts for 3 seconds in PVP combat. Sylvan Bloom - over time effect now lasts for 3 seconds in PVP combat. Nature's Embrace - over time effect now lasts for 5 seconds in PVP combat. Hierophantic Genesis - now lasts for 12 seconds in PVP combat.

Fighter PVP Updates Crusaders Doom Judgement - no longer dispels in PVP combat. Will now reduce incoming heals of struck targets by 10% in PVP combat. Aura of the Crusader - now lasts for 15 seconds in PVP combat.

Paladin Amends - now applies a damage reduction proc to the target in PVP combat.

Guardian Recapture - now forces the target encounter to target the guardian in PVP combat. Shoulder the Burden - now applies a damage reduction proc to the target in PVP combat. Hold the Line - now has a small damage shield in PVP combat.

Brawler Hostility - now has a small damage effect in PVP combat.

Bruiser Wild Beating - now forces targets in AOE to clear their target in PVP combat. Knockout Combination no longer stuns in PVP combat.

Monk Dragon Rage - now has a small damage effect in PVP combat. Dragon's Roar - the slow effect from this prestige ability is now 25% in PVP combat.

Scout PVP Updates General Evasive Maneuvers - now forces your target to clear their target in PVP combat.

Predator Predator's Final Trick - no longer grants PVP crit bonus. Fatal Combination damage in PVP combat has been reduced.

Assassin Intoxication - no longer blurs vision of target in PVP combat. Murderous Design - now grants an avoidance proc in PVP combat.

Ranger Primal Reflexes - now has a chance to grant extra avoidance when hit in PVP combat.

Brigand Befuddle - now grants a damage proc in PVP combat.

Swashbuckler Avoid Blame - now grants a damage proc in PVP combat. Swarthy Deception - now grants an avoidance proc in PVP combat.

Bard cadence of Destruction - no longer adds PVP potency. Dexterous Sonata - no longer adds PVP crit bonus.

Troubador Sonic Interference - interrupt chance is now 25% in PVP combat. Alin's Serene Serenade - now grants a damage proc to the group in PVP combat. Abhorrent Verse - now grants an avoidance bonus to the group in PVP combat.

BATTLEGROUNDS General Battlegrounds have been split into only two tiers now. The level 30 to 89 tier and the level 90+ tier. Players who are not max level for their tier will be “bolstered” in health to the highest level of that tier and the damage/healing of abilities increased as well. Clicking on the score window in a battleground will now open the leaderboard window. Battlegrounds now award Havoc Marks upon completion. You can earn additional Havoc Marks during the match by performing heroic deeds, such as performing a death blow or achieving a kill streak. All Battlegrounds now require less players to start a match. The Frozen Tundra battleground has been temporarily removed. It is getting revamped and will return once the revamp is complete.

Smuggler's Den The Central Tower is now more valuable. The time required to cap this objective has been increased. The time required to cap all of the outer towers has been reduced. The point value of the North and South towers has been increased to match the East and West towers. Ground mounts are now usable in Smuggler's Den.

Gears of Klakanon The amount of points rewarded for a player kill has been increased. The point value for killing the player with the ball has increased. The total score required for a victory has been increased. Invisible walls should now protect players from getting spawn camped.

Battlefield of Ganak Players carrying the flag will now have their movement speed reduced. They will also take increased damage from incoming attacks - this effect scales up the longer you hold the flag.


TRADESKILLS Upgrade essences for brawler combination stances have been changed into transmutable slag.


ITEMS Helm of Foamy Goodness can now be turned on and off reliably, and quickly. Circlet of Love can now be equipped by beastlords. Focus Effects have been removed from items. Many priest bucklers from Skyshrine now have block chance. Decorin Runed Cloak now has 2 white slots. Some of the neck slot items from Arcane Challenge had earring icons and names, this has been corrected.

QUESTS General Quest Bauble Buttons should show up more reliably in a few off-shoot cases.

City of Freeport Listening in for Qeynos: The location for placing the listenomitron in the Freeport Registrar has been enlarged.

Frostfang Sea Whirling Ice Time: All of the arrow locations are above ground.

Shard of Love Repeatable quests "Rekindle the Love" and "No More Mucking Around" now give coin rewards to players level 90+.


MARKETPLACE The Marketplace will not be functional with this update due to updates that are in progress.

Для просмотра статей относящихся к этому игровому обновлению, смотри Категория:LU64
  • Планируемая дата установки на игровые серверы: август 2012г.

64 игровое обновление EverQuest II планируется к выходу в августе 2012 года. Главными событиями станут обновление Кейноса и изменения в PvP системе.

  • Обновление Кеноса
    • Город будет состоять из двух локаций
    • Пригороды станут квестовыми инстансами
    • Добавится множество новых сюжетных, классовых и расовых линеек заданий
  • Изменения ПвП
    • Модификаторы характеристик персонажей и боевых параметров с экипировки будут одинаково работать для режимов ПвП и ПвЕ
    • Для ПвП сражений роль экипировки существенно снизится, главным станет владение собственным персонажем
    • На ПвП экипировке появится уникальный параметр "смертоносность" (lethality), добавляющий общий урон. Крепкость по прежнему будет снижать получаемый урон. За счет этих двух параметров ПвП экипировка будет иметь небольшое преимущество над топовой ПвЕ экипировкой.
    • В награду за сражения в открытом ПвП и на полях сражений будут давать одинаковые жетоны, но за ПвП - существенно больше. Будет введено ограничение по максимальному количеству жетонов на персонажа, будет введена система апгрейда экипировки за жетоны. Старые жетоны пригодятся для покупки расходников.
    • Торговцы выбросят имеющийся шмот и будут подавать только новый. В игре будет по одному сету экипировки на каждый тир, начиная с 10 уровня, для 90-92 три сета
    • Система славы переработана. Награда будет не фиксирована на одного противника, а будет увеличиваться от подолжительности боя.
    • Количество славы для получения очередного титула уменьшено, кроме высших титулов
    • Для сражений на башнях будет увеличено ХП сооружений, бои будут длиться дольше, награды станут лучше
    • Жетоны будут даваться за убийства противников, а не за предписания. За предписания можно будет получить дополнительные награды
    • Изменения Полей Сражений - Ледяную Тундру временно уберут; награда будет вычисляться в зависимости от продолжительности боя; дополнительные жетоны можно будет получить за некоторые достижения на Полях Сражений
    • Поля сражений для 39-80 уровней будут общими, с использованием новой системы левел-независимых боев
    • Баланс классов: в два раза будет уменьшено время действия заклинаний контроля толпы. Поклассовые изменения будут анонсированы при установке обновления на тестовый сервер
  • Остальные изменения
    • В течение многих лет персонажи пользовались соответствующими классовыми бонусами с носимой экипировки. Т.к. эти бонусы из дополнительной награды превратились в дополнительный баф "по умолчанию", разработчики решили сделать их разновидностью классовых характеристик. Классовые сосредоточения можно будет выбирать каждые 9 уровней, начиная с девятого (по аналогии с гранд-мастерами каждые 10 уровней).
    • Чтобы выбрать определенный классовый фокус, у персонажа должен быть доступ к соответствующему умению\заклинанию или АД. Например, убийцы смогут выбрать "Сосредоточение: Ликвидировать" на 54 уровне, т.к. умение становится доступно на 50-м уровне. Сосредоточение АД станет доступно также при достижении персонажем соответствующего уровня, когда он может взять данное АД (независимо, взято ли оно фактически).
    • Также сосредоточения будут давать персонажу прибавку ХП и МП, увеличивать скорость восстановления здоровья и энергии, повышать характеристики (ЛОВ, СИЛ и т.п.), добавлять сопротивление магии трех видов
    • Будет работать система выкупа украшений с классовыми сосредоточениями, чтобы компенсировать затраты на купленные ранее украшения
    • По желанию вместо классовых сосредоточений можно будет выбрать 5 общих бонусов - базовое значение, крит. бонус, сопротивление оглушению, сопротивление урону от ловушек и увеличение скорости в бою. эти бонусы не имеют ограничений по уровню.
  • текст в работе

Возвышение Кейноса

  • Новый Кейнос полон интриг и конфликтов, порожденных борьбой королевы Антонии Бэйл и Круга Десяти за благополучие добропорядочных жителей этих мест. Как и в большинстве других мест Норрата, лишь сильная власть может склонить в нужную сторону чашу весов.
  • Новые расовые задания, доступные на всех уровнях, предоставят возможность познакомиться с прошлым и настоящим этих мест. Классовые и сюжетные задания, которые открываются на 20, 40, 60 и 80 уровнях, позволят оказаться в самой гуще событий вместе со своими соратниками.
    • Сюжетные задания
      • По достижении 20, 40, 60 и 80 уровней, разыщите Муррара Шара в Королевском Квартале Кейноса. Он подскажет где лучше искать приключения из этой серии квестов.
    • Классовые задания
      • Если вы достигли 20 уровня, то обратитесь к Standar Yorden на площади Клеймора в Королевском Квартале Кейноса - этот НПС направит вас в нужную сторону.
    • Расовые задания
      • Разыщите своего наставника в Королевском Квартале Кейноса: наставницу эрудитов Maareona Ludimintium, наставника вампиров свободной крови Talas Farin, наставницу гномов Trina Tinkerton, наставницу людей Patricia Benson, наставницу керра Лакошу Маэра, наставницу ратонг Tilla
      • или в Пригородном Квартале Кейноса: наставника варваров Gild Stonebreaker, наставника дворфов Mav Boilfist, наставника фей Guard Laelyth, наставника фроглоков Rupert Valorbound, наставника полуросликов Bungle Proudfoot Elddar Grove, наставницу высших эльфов Eireneith Alannia, наставника лесных эльфов Trelly Greenthorn

Общие изменения

  • Если вы сбросите ментор во время дуэли, то проиграете ее.
  • Лимит средств передвижения, находящихся на соответствующей вкладке, увеличен до 100
  • В примерочной теперь можно осмотреть надетые на себя вещи

Население и локации

Основное

  • Фракционные торговцы в Кейносе, Келетине и Новом Халасе больше не требуют от своих клиентов гражданства определенных городов, достаточно чтобы они были добрыми или нейтральными.

Новый Халас и Темнолесье

  • Стартовые приключения в Новом Халасе и Темнолесье стали более яркими и интересными. Нериакское Темнолесье получило графическое обновление, которое позволяет еще лучше ощутить близость зла. Новые улучшенные сеты экипировки доступны до 20 уровня. После выхода обновления новые игроки смогут начинать игру своим первым персонажем только в Халасе или Темнолесье.

Мир Войн рейд x4

  • Теперь игроки смогут попасть в Мир Войн даже если они не победили ни одного из полубогов войны.
  • Commander Goreslaughter and Corpsemaul – Кристаллы смерти и разрушения теперь имеют уникальный внешний вид и появляются рядом с генералами, в двух парах по 2 штуки. В каждой волне помощников будет только 3 diaku war riders, которые к тому же потеряли способность отбрасывать противников.

Расцвет Дракура: Вискудра Древняя

  • Xerxis Mal'Fyrm уменьшил наносимый урон. Жрец восстанавливает здоровье, только если разница в уровнях здоровья Xerxis и его самого превышает 35%
  • Hammilkor Barka the Undaunted призывает меньше помощников и наносит меньше урона.

Горы Батчерблока

  • Strongarm Fellhorn теперь является персонажем мужского рода и не меняет внешность каждый раз, когда появляется.

Конструктор подземелий

  • При игре собственным персонажем в подземельях игроков после смерти не будет ломаться экипировка и действовать негативные эффекты воскрешенного.
  • В подземельях игроков больше не действует менторинг - измененный уровень сбрасывается при входе в подземелье.
  • Исправлен баг с заклинаниями лечения, восстанавливавшими определенный % здоровья.

Умения и альтернативные достижения

Эффекты сосредоточения

  • Эффекты сосредоточения были удалены с предметов экипировки и сделаны умениями персонажа, доступными на определенных уровня. Каждые 9 уровней можно выбрать новый эффект сосредоточения на специальной вкладке окна "Развитие и достижения персонажа" (по умолчанию клавиша L).

Бойцы

  • На 20 уровне все бойцы теперь получают "Безрассудство". Это умение является боевой стойкой для агрессивного нападения и существенно увеличивает урон, наносимый бойцом, но также способствует получению больших повреждений от противников.

Brawler

  • Brawler's Tenacity is no longer modified by potency.
  • Enhance: Brawler's Tenacity now extends the duration of Brawler's Tenacity by 1.5 seconds per rank.
  • Altruism now heals for 30% when triggered but can no longer have the heal modified except by direct means.
  • Tag Team no longer is a hate swap. It now just applies dodge chance to the brawler and the target. If the brawler targets his or herself, he or she will also be healed for 50%. The brawler and target no longer need to be engaged in combat to cast Tag Team.
  • Tag Team also makes the target and caster immune to Strikethrough while active.

Monk

  • Crouching Tiger no longer makes the monk immune to Strikethrough.
  • Mend's heal can no longer be modified except by direct means.
  • Tsunami now makes the monk immune to Strikethrough while active.
  • Bob and Weave now makes the monk immune to Strikethrough while active.
  • Black Widow Stance has been removed and replaced by Recklessness. Focus: Stances no longer modifies Black Widow Stance.

Bruiser

  • Bodyguard no longer makes the bruiser immune to Strikethrough.
  • Ignore Pain's heal can no longer be modified except by direct means.
  • Impenetrable Will now makes the bruiser immune to Strikethrough while active.
  • Unyielding Resolve's heal can no longer be modified except by direct means.
  • Unyielding Resolve now makes the bruiser immune to Strikethrough while active.
  • Bruising has been removed and replaced by Recklessness. Focus: Stances no longer modifies Bruising.

Warrior

  • Unyielding Will's heal can no longer be modified except by direct means. The value of the heal is now 100% at master quality.
  • Dragoon's Reflexes now makes the warrior immune to Strikethrough while active.

Berserker

  • Vision of Madness's heal can no longer be modified except by direct means. The value of the heal has been tripled.
  • All versions of Blood Rage have been consolidated into one spell. The spell will be the rank of the highest ranked version of Blood Rage. For example, a berserker with Master Blood Rage III and all the rest at Expert will have a master version of the new ability.
  • Blood Rage's heal is now percentage based and can not be modified except by direct means.
  • Enhance: Blood Rage now increases the value of Blood Rage's heal by 2% of the base value per point.
  • Blood Rage III is no longer a Grandmaster choice at level 54. It has been replaced with Chaos IV.
  • Blood Rage VI is no longer a Grandmaster choice at level 85. It has been replaced with Destructive Rage VI.
  • Perserverance's heal is now percentage based and can no longer be modified except by direct means.

Guardian

  • Block now makes the guardian immune to Strikethrough while active.
  • Defensive Minded now makes the guardian immune to Strikethrough while active.

Crusader

  • Legionnaire's Mercy now increases the amount of heals the crusader receives rather than improving the size of their heals.
  • Legionnaire's Focus now increases Doublecast Chance rather than improving the size of their heals.

Paladin

  • Stonewall now makes the paladin immune to Strikethrough while active.
  • Faith Strike's heal can no longer be modified except by direct means and is now percentage based above level 20.
  • Enhance: Faith Strike is now 5% to the heal amount per rank.
  • Holy Circle's heal can no longer be modified except by direct means and is now percentage based above level 20.
  • Arch Heal's heal is now percentage based and can no longer be modified except by direct means.
  • Divine Favor's heal has been substantially increased and can no longer be modified except by direct means.
  • Lay on Hands will increase the target's maximum health and physical mitigation for a short duration. Its heal can no longer be modified except by direct means and is now percentage based.
  • Holy Prayers is now 1.85% heal amount per rank.
  • Prayer of Healing will increase the group's maximum health for a short duration. Its heal can no longer be modified except by direct means and is now percentage based above level 20.
  • Allied Prayers is now 2% heal amount per rank.
  • Focus: Prayer of Healing is now 10% heal amount.
  • Holy Aid will increase the target's physical mitigation for a short duration. Its heal can no longer be modified by direct means and is now percentage based above level 20.
  • Devout Prayers is now 2% heal amount per rank.
  • Devout Sacrament will increase the caster's maximum health for a short duration. Its heal is now percentage based and can no longer be modified except by direct means.
  • Faithful Cry's heal amount is now percentage based and can no longer be modified except by direct means.
  • Marr's Favor no longer increases heal amounts.

Shadowknight

  • Shadowknight's Furor now makes the shadowknight immune to Strikethrough while active.
  • Devour Vitae's heal is now percentage based and can no longer be modified except by direct means. The heal has been increased.
  • Focus: Devour Vitae's heal is now percentage based and can no longer be modified except by direct means. The heal has been increased.
  • Grim Harbinger's heal can no longer be modified except by direct means and is now percentage based above level 20.
  • Leech Touch's heal is now percentage based and has been drastically increased. It should not be modified by potency.
  • Enhance: Shadow Coil's heal is now percentage based and has been drastically increased. It should not be modified by potency.
  • Focus: Caress Feedback's heal is now percentage based and no longer has a variance.
  • Hateful Respite's heal is now percentage based, has been slightly increased and can no longer be modified except by direct means.
  • Reaver's heal can no longer be modified except by direct means. The base value has been increased from 2% to 4%.
  • Unholy Blessing's heal can no longer be modified except by direct means and is now percentage based above level 20. The heal has been increased.
  • Enhance: Unholy Blessing is now 2% per rank.
  • Siphon Strike's heal can no longer be modified except by direct means and is now percentage based above level 20. The heal has been increased.
  • Unholy Hunger's heal can no longer be modified except by direct means and is now percentage based above level 20.
  • Malevolent Protection's heal can no longer be modified except by direct means and is now percentage based.
  • Painbringer is now a minor lifetap over time. Its heal is percentage based above level 20 and cannot be modified except by direct means.
  • Unholy Absorption now reduces incoming damage by 0.5% per rank.

Summoner

  • Teamwork should no longer draw the summoner into combat.

Изменения PVP

  • Специальные PVP версии параметров были удалены. Теперь базовая эффективность персонажа в бою PVP определяется обычными параметрами.
  • Крепкость
    • Теперь добавляет в PVP критическую защиту и увеличивает вероятность сопротивления заклинаниям в бою PVP.
  • Смертоносность (Lethality)
    • Смертоносность - новый параметр, который будет добавлен к PVP экипировке. Он увеличивает наносимый урон, лечение, значение вардов, а также снижает вероятность противника противостоять заклинаниям в PVP бою.
  • Уменьшение урона
    • Эффекты, напрямую снижающие урон, уменьшили свою эффективность в боях PVP.
  • Универсальные жетоны PvP
    • Жетоны Полей Сражений и Discord Tokens заменены на универсальные жетоны хаоса (Havoc Marks).
    • Персонаж не может иметь сразу более 20,000 жетонов хаоса. Все жетоны, превышающие лимит, саморазрушаются.

Обновления открытого PVP

Tokens Havoc Marks are now awarded on kill. These are split evenly between those involved in a kill. Old PVP tokens have been automatically converted into Havoc Marks. Writs can still be done for additional rewards, but no longer award tokens.

Cities PVP is now enabled in Qeynos. The amount of guard coverage in Freeport and Qeynos has been increased on Nagafen.

Warfields Warfields now grant a large amount of Havoc Marks upon completion. The health of the warfield towers has been increased. Flying is now disabled if you are participating in a Warfield.

Infamy You are now worth an increasing amount of infamy, starting at zero. The longer you stay alive, the more you are worth. Players with higher titles are worth more infamy. Infamy is now awarded on every kill, regardless of if you have killed that person recently or not. The amount of infamy required to obtain the titles below Overseer has been reduced. The amount of infamy transferred upon a successful kill has been reduced.


PVP GEAR New, full sets of PVP gear are available for purchase in Champion's Respite! PVP specific stats on old PVP gear has been replaced with normal versions of these stats.


PVP ABILTIES / ALTERNATE ADVANCEMENT General The duration of control effects in PVP combat has been reduced.

Mage PVP Updates Enchanter Mesmerizing Trance - now has a 20% chance to trigger in PVP combat. Psychic Trauma - now has an upper limit of 10 hits in PVP combat.

Illusionist Chromatic Shower - duration lowered in PVP combat. Overall damage remains the same.

Sorcerer Manashield - duration is now 12 seconds in PVP combat.

Wizard Rays of Disintegration - damage has been increased in PVP combat.

Summoner Pet summon spells are now a 5 second cast in PVP combat.

Conjuror Shattered Earth - duration lowered in PVP combat. Overall damage remains the same.

Priest PVP Updates General Wrath - damage has been increased in PVP combat. Now reduces the incoming heals of target.

Shaman Group Ward cast times are now 3 seconds in PVP combat.

Mystic The slow effect on torpor is now 20% in PVP combat.

Cleric Group Reactive cast times are now 3 seconds in PVP combat. Divine Assistance prestige now increases trigger count of group reactive heals by 1 in PVP combat. Divine Assistance prestige now increases trigger count of reactive single target heals by 1 in PVP combat. Divine Guidance now has a max trigger count of 10 when cast in PVP combat.

Templar Divine Strike - Damage has been increased in PVP combat. Healing Fate - Now instant cast in PVP combat. Duration has been reduced. Divine Fate is now instant cast in PVP combat. Involuntary Gift - Now instant cast in PVP combat. Mark of Divinity - Casting time has been reduced to 1 second in PVP combat. Healing effect has been increased. Sanctuary - Effect radius has been increased to 25m in PVP combat. Duration has been reduced to 10-16s in PVP combat.

Druid Howling with the Pack - now lasts for 15 seconds in PVP combat. Serenity - now lasts for 10 seconds in PVP combat. The recast has been reduced to 3 minutes if cast in PVP combat.

Fury Pact of the Cheetah is once again usable in PVP combat. Its speed has been reduced in PVP combat.

Warden Nature Walk - If in PVP combat, reduces slow effects on group members by 20%, and grants a 5% chance to resist root effects. Cyclone - now lasts for 3 seconds when cast in PVP combat. Regenerating Spores - now heals for less in PVP combat. Winds of Healing - over time effect now lasts for 3 seconds in PVP combat. Sylvan Bloom - over time effect now lasts for 3 seconds in PVP combat. Nature's Embrace - over time effect now lasts for 5 seconds in PVP combat. Hierophantic Genesis - now lasts for 12 seconds in PVP combat.

Fighter PVP Updates Crusaders Doom Judgement - no longer dispels in PVP combat. Will now reduce incoming heals of struck targets by 10% in PVP combat. Aura of the Crusader - now lasts for 15 seconds in PVP combat.

Paladin Amends - now applies a damage reduction proc to the target in PVP combat.

Guardian Recapture - now forces the target encounter to target the guardian in PVP combat. Shoulder the Burden - now applies a damage reduction proc to the target in PVP combat. Hold the Line - now has a small damage shield in PVP combat.

Brawler Hostility - now has a small damage effect in PVP combat.

Bruiser Wild Beating - now forces targets in AOE to clear their target in PVP combat. Knockout Combination no longer stuns in PVP combat.

Monk Dragon Rage - now has a small damage effect in PVP combat. Dragon's Roar - the slow effect from this prestige ability is now 25% in PVP combat.

Scout PVP Updates General Evasive Maneuvers - now forces your target to clear their target in PVP combat.

Predator Predator's Final Trick - no longer grants PVP crit bonus. Fatal Combination damage in PVP combat has been reduced.

Assassin Intoxication - no longer blurs vision of target in PVP combat. Murderous Design - now grants an avoidance proc in PVP combat.

Ranger Primal Reflexes - now has a chance to grant extra avoidance when hit in PVP combat.

Brigand Befuddle - now grants a damage proc in PVP combat.

Swashbuckler Avoid Blame - now grants a damage proc in PVP combat. Swarthy Deception - now grants an avoidance proc in PVP combat.

Bard cadence of Destruction - no longer adds PVP potency. Dexterous Sonata - no longer adds PVP crit bonus.

Troubador Sonic Interference - interrupt chance is now 25% in PVP combat. Alin's Serene Serenade - now grants a damage proc to the group in PVP combat. Abhorrent Verse - now grants an avoidance bonus to the group in PVP combat.

BATTLEGROUNDS General Battlegrounds have been split into only two tiers now. The level 30 to 89 tier and the level 90+ tier. Players who are not max level for their tier will be “bolstered” in health to the highest level of that tier and the damage/healing of abilities increased as well. Clicking on the score window in a battleground will now open the leaderboard window. Battlegrounds now award Havoc Marks upon completion. You can earn additional Havoc Marks during the match by performing heroic deeds, such as performing a death blow or achieving a kill streak. All Battlegrounds now require less players to start a match. The Frozen Tundra battleground has been temporarily removed. It is getting revamped and will return once the revamp is complete.

Smuggler's Den The Central Tower is now more valuable. The time required to cap this objective has been increased. The time required to cap all of the outer towers has been reduced. The point value of the North and South towers has been increased to match the East and West towers. Ground mounts are now usable in Smuggler's Den.

Gears of Klakanon The amount of points rewarded for a player kill has been increased. The point value for killing the player with the ball has increased. The total score required for a victory has been increased. Invisible walls should now protect players from getting spawn camped.

Battlefield of Ganak Players carrying the flag will now have their movement speed reduced. They will also take increased damage from incoming attacks - this effect scales up the longer you hold the flag.


TRADESKILLS Upgrade essences for brawler combination stances have been changed into transmutable slag.


ITEMS Helm of Foamy Goodness can now be turned on and off reliably, and quickly. Circlet of Love can now be equipped by beastlords. Focus Effects have been removed from items. Many priest bucklers from Skyshrine now have block chance. Decorin Runed Cloak now has 2 white slots. Some of the neck slot items from Arcane Challenge had earring icons and names, this has been corrected.

QUESTS General Quest Bauble Buttons should show up more reliably in a few off-shoot cases.

City of Freeport Listening in for Qeynos: The location for placing the listenomitron in the Freeport Registrar has been enlarged.

Frostfang Sea Whirling Ice Time: All of the arrow locations are above ground.

Shard of Love Repeatable quests "Rekindle the Love" and "No More Mucking Around" now give coin rewards to players level 90+.


MARKETPLACE The Marketplace will not be functional with this update due to updates that are in progress.