Ювелирное дело — различия между версиями
Лайонелла (обсуждение | вклад) |
Лайонелла (обсуждение | вклад) |
||
Строка 11: | Строка 11: | ||
Большинство рецептов ювелира используют следующие ресурсы: [[цветной металл]], [[самоцвет]]ы, [[корень|корни]], [[суглинок|суглинки]] и [[черный металл]]. В некоторых рецептах используется [[кожа]]. | Большинство рецептов ювелира используют следующие ресурсы: [[цветной металл]], [[самоцвет]]ы, [[корень|корни]], [[суглинок|суглинки]] и [[черный металл]]. В некоторых рецептах используется [[кожа]]. | ||
− | + | Надо отметить, что с выходом обновления к игре летом 2006 года, рецепты ювелиров претерпели значительные изменения, не все предметы (за исключением рун) доступны на всех тирах, с низких тиров пропали некоторые рецепты. Фактически, сейчас на каждом тире содержатся рецепты всех тех же типов предметов, что и не предыдущем тире, плюс еще несколько: | |
− | * | + | * Тир 1 - Earrings, Hoops, Belts, Scarves и Tablets |
− | * | + | * Тир 2 - добавлено: Lockets, кольца, Bands, Studs и идолы |
− | * | + | * Тир 3 - добавлено: Bangles и браслеты |
− | * | + | * Тир 4 - добавлено: Torques, Necklaces, Tomes и символы |
− | * | + | * Тир 5 - добавлено: Girdles and Sashes |
− | * | + | * Тир 6 - добавлено: Signets, Censors, and Orbs |
== Редкие ресурсы == | == Редкие ресурсы == | ||
Строка 28: | Строка 28: | ||
− | == | + | == Руны == |
− | + | Рецепты рун Ученик II - Ученик IV содержатся в базовых книгах рецептов, для их создания используются обычные ресурсы. Рецепты рун Адепт III содержатся в книгах рецептов для опытных ювелиров, для их создания, помимо обычных ресурсов требуется [[редкий суглинок]] в качестве основного компонента. Состав рецепта для рун такой: | |
− | * | + | * Тиры 1-2: 4 [[суглинок|суглинка]], [[корень]], [[цветной металл]], [[черный металл]] |
− | * | + | * Тиры 3-6: [[суглинок]], 2 [[корень|корня]], 2 [[цветной металл|цветного металла]], 2 [[черный металл|черного металла]] |
− | * | + | * Тир 7: [[суглинок]], 4 [[корень|корня]], 3 [[цветной металл|цветного металла]], 3 [[черный металл|черного металла]] |
− | == | + | == Кольца: обычные и заклятые == |
From Tier 2 onward, [[Soft Metal|Soft Metals]] and [[Rare Soft Metal|Rare Soft Metals]] are used for Bands, which are rings with high Strength and Agility bonuses, while [[Gem|Gems]] and [[Rare Gem|Rare Gems]] are used for rings with high Intelligence and Wisdom bonuses. Both types of jewelery also give a boost to Stamina. Rings are the only imbued item a Jeweler can create. Imbuing a band or a ring requires the proper [[Imbuing Material]], and can be used to give a ring a chance to [[Proc|proc]] a bonus to Strength, Agility, or Stamina (on Soft Metal rings) or Wisdom, Intelligence, or Stamina (on Gemstone rings). | From Tier 2 onward, [[Soft Metal|Soft Metals]] and [[Rare Soft Metal|Rare Soft Metals]] are used for Bands, which are rings with high Strength and Agility bonuses, while [[Gem|Gems]] and [[Rare Gem|Rare Gems]] are used for rings with high Intelligence and Wisdom bonuses. Both types of jewelery also give a boost to Stamina. Rings are the only imbued item a Jeweler can create. Imbuing a band or a ring requires the proper [[Imbuing Material]], and can be used to give a ring a chance to [[Proc|proc]] a bonus to Strength, Agility, or Stamina (on Soft Metal rings) or Wisdom, Intelligence, or Stamina (on Gemstone rings). | ||
− | == | + | == Другие ювелирные украшения и предметы == |
In addition to Rings and Bands, a Jeweler create items for finger slots (Signets), wrist slots (Bangles and Bracelets), neck slots (Lockets, Necklaces, and Torques), ear slots (Earrings, Hoops, and Studs), waist slots (Belts, Girdles, and Sashes), and Secondary/Ranged slots (Censors, Idols, Orbs, Symbols, Tablets, and Tomes). | In addition to Rings and Bands, a Jeweler create items for finger slots (Signets), wrist slots (Bangles and Bracelets), neck slots (Lockets, Necklaces, and Torques), ear slots (Earrings, Hoops, and Studs), waist slots (Belts, Girdles, and Sashes), and Secondary/Ranged slots (Censors, Idols, Orbs, Symbols, Tablets, and Tomes). | ||
The rule of thumb is that [[Soft Metal]] is for the creation of Agility and Strength gear, and [[Gem|Gems]] and [[Roots]] are for the creation of Wisdom and Intelligence gear ''or'' Resists gear. The products of [[Hide]] and [[Hard Metal]] work vary depending on what the jeweler creates with them, and from tier to tier -- for example, a [[Rare Hide]] Belt might be quite good in one Tier, and offer no appreciable bonuses in the next Tier up, or even be worse. It's best to check with a Jeweler before commissioning work on leather or cloth goods. | The rule of thumb is that [[Soft Metal]] is for the creation of Agility and Strength gear, and [[Gem|Gems]] and [[Roots]] are for the creation of Wisdom and Intelligence gear ''or'' Resists gear. The products of [[Hide]] and [[Hard Metal]] work vary depending on what the jeweler creates with them, and from tier to tier -- for example, a [[Rare Hide]] Belt might be quite good in one Tier, and offer no appreciable bonuses in the next Tier up, or even be worse. It's best to check with a Jeweler before commissioning work on leather or cloth goods. | ||
− | == | + | ==Задания и предметы для ювелира== |
− | + | См. также: [[:Category:Мастеровой#Задания и предметы мастерового|Задания и предметы мастерового]] и [[:Category:Ученый#Задания и предметы ученого|Задания и предметы ученого]]. | |
− | ===[[Fallen Dynasty]] | + | ===Игровое дополнение [[Fallen Dynasty]]=== |
− | *{{Quest| | + | *{{Quest|Тайна ювелира}} (50) - ''награды: {{Equip|Augren's Magnifier}} (+10 [[ювелирное искусство]], увеличивает шанс успеха на 1.1%) и {{Equip|Вантийский мешок ремесленника}} (сумка на 36 ячеек только для [[Собираемые ресурсы|ресурсов]])''. |
− | == | + | ==Специальные рецепты== |
− | ===[[Bloodline Chronicles]] | + | ===Игровое дополнение [[Bloodline Chronicles]]=== |
The following spells may only be purchased at Apprentice II spell quality from the merchants in the 2 camps, and only after completing a series of quests. | The following spells may only be purchased at Apprentice II spell quality from the merchants in the 2 camps, and only after completing a series of quests. | ||
Версия 11:33, 21 июля 2008
Ювелиры создают руны для улучшения боевых навыков Разведчиков, ювелирные украшения (кольца, браслеты, ожерелья), предметы для пояса, дополнительного слота и слота дальнобойного оружия (идолы, символы).
- Для более подробной информации о ювелирах смотри статью Ювелир.
- Много полезной информации про ювелиров на английском языке на сайте: The Hookup.
Содержание
Компоненты и топливо
Ювелиры используют в качестве ремесленного станка верстак, а в качестве топлива - уголь разных сортов. Количество потребляемого топлива увеличивается от 1-го тира вплоть до 6-го пока не достигнет 10 единиц топлива за одну вещи ручной работы 6-го тира. На 7-ом тире количество необходимых для создания вещи ресурсов увеличивается, но количество топлива остается 10.
Большинство рецептов ювелира используют следующие ресурсы: цветной металл, самоцветы, корни, суглинки и черный металл. В некоторых рецептах используется кожа.
Надо отметить, что с выходом обновления к игре летом 2006 года, рецепты ювелиров претерпели значительные изменения, не все предметы (за исключением рун) доступны на всех тирах, с низких тиров пропали некоторые рецепты. Фактически, сейчас на каждом тире содержатся рецепты всех тех же типов предметов, что и не предыдущем тире, плюс еще несколько:
- Тир 1 - Earrings, Hoops, Belts, Scarves и Tablets
- Тир 2 - добавлено: Lockets, кольца, Bands, Studs и идолы
- Тир 3 - добавлено: Bangles и браслеты
- Тир 4 - добавлено: Torques, Necklaces, Tomes и символы
- Тир 5 - добавлено: Girdles and Sashes
- Тир 6 - добавлено: Signets, Censors, and Orbs
Редкие ресурсы
Ювелиры используют редкий суглинок для создания рун Адепт III, а перечисленные ниже редкие ресурсы - для создания других предметов Работы мастера:
- Редкий самоцвет - ожерелья, браслеты, Lockets, серьги, Studs, Signets, and Orbs;
- Редкий цветной металл - Bands, Bangles, Torques, Girdles, Hoops, and Symbols;
- Редкий черный металл - secondary/ranged items such as Censors, Idols, and Tablets;
- Редкая кожа - пояса и Tomes;
- Редкий корень - шарфы и Sashes.
Руны
Рецепты рун Ученик II - Ученик IV содержатся в базовых книгах рецептов, для их создания используются обычные ресурсы. Рецепты рун Адепт III содержатся в книгах рецептов для опытных ювелиров, для их создания, помимо обычных ресурсов требуется редкий суглинок в качестве основного компонента. Состав рецепта для рун такой:
- Тиры 1-2: 4 суглинка, корень, цветной металл, черный металл
- Тиры 3-6: суглинок, 2 корня, 2 цветного металла, 2 черного металла
- Тир 7: суглинок, 4 корня, 3 цветного металла, 3 черного металла
Кольца: обычные и заклятые
From Tier 2 onward, Soft Metals and Rare Soft Metals are used for Bands, which are rings with high Strength and Agility bonuses, while Gems and Rare Gems are used for rings with high Intelligence and Wisdom bonuses. Both types of jewelery also give a boost to Stamina. Rings are the only imbued item a Jeweler can create. Imbuing a band or a ring requires the proper Imbuing Material, and can be used to give a ring a chance to proc a bonus to Strength, Agility, or Stamina (on Soft Metal rings) or Wisdom, Intelligence, or Stamina (on Gemstone rings).
Другие ювелирные украшения и предметы
In addition to Rings and Bands, a Jeweler create items for finger slots (Signets), wrist slots (Bangles and Bracelets), neck slots (Lockets, Necklaces, and Torques), ear slots (Earrings, Hoops, and Studs), waist slots (Belts, Girdles, and Sashes), and Secondary/Ranged slots (Censors, Idols, Orbs, Symbols, Tablets, and Tomes).
The rule of thumb is that Soft Metal is for the creation of Agility and Strength gear, and Gems and Roots are for the creation of Wisdom and Intelligence gear or Resists gear. The products of Hide and Hard Metal work vary depending on what the jeweler creates with them, and from tier to tier -- for example, a Rare Hide Belt might be quite good in one Tier, and offer no appreciable bonuses in the next Tier up, or even be worse. It's best to check with a Jeweler before commissioning work on leather or cloth goods.
Задания и предметы для ювелира
См. также: Задания и предметы мастерового и Задания и предметы ученого.
Игровое дополнение Fallen Dynasty
- Тайна ювелира (50) - награды: Augren's Magnifier (+10 ювелирное искусство, увеличивает шанс успеха на 1.1%) и Вантийский мешок ремесленника (сумка на 36 ячеек только для ресурсов).
Специальные рецепты
Игровое дополнение Bloodline Chronicles
The following spells may only be purchased at Apprentice II spell quality from the merchants in the 2 camps, and only after completing a series of quests.
The recipes for the Apprentice IV and Adept III versions of these spells may also be purchased and are tradeable. All of these spells are level 35, and usually sell very well on the broker.
Class | Subclasses | Spell Name |
---|---|---|
Bard | Dirge & Troubador | Zander's Choral Rebuff |
Predator | Assassin & Ranger | Honed Reflexes |
Rogue | Brigand & Swashbuckler | Ruthless Cunning |
Desert of Flames Expansion
The following spells can be found as drops in Adept I and Master I quality, but the Adept III versions may only be crafted by Jewelers who have scribed the appropriate Древних учений recipe book. Each adventurer subclass has one of these spells at levels 52, 55, and 58. As the Master I spells are very rare, the Adept III's are much sought after and the Jeweler who has them all will never be out of work.
Kingdom of Sky Expansion
Jeweler Essentials, volumes 60-69, are sold by Merchant Thryst on Whisperwind Isle in the Barren Sky.
Echoes of Faydwer Expansion
The following spells can only be crafted by Jewelers who have scribed the appropriate rare recipe book which drops in Emerald Halls. This is a raid drop, and NO-TRADE, so you will never find the recipe books on the broker.
Subclass | Spell Name |
---|---|
Assassin | [[|]] |
Brigand | [[|]] |
Dirge | [[|]] |
Ranger | [[|]] |
Swashbuckler | [[|]] |
Troubador | [[|]] |