LU51 — различия между версиями

Материал из Энциклопедия EverQuest II
Перейти к: навигация, поиск
 
(не показаны 82 промежуточные версии 6 участников)
Строка 1: Строка 1:
{{rtoc}}
+
[[Image:LU51.jpg|300px||right|]]
 +
<big>'''Игровое обновление LU51 "Elements of Corruption" / "Элементы Разложения"'''</big>
 +
<br />Дата установки на игровые сервера: 01 апреля 2009г.
 +
<br /><br />
 +
:''Полная информация об изменениях - [[Обновление 2009.04.01 "Elements of Corruption"|Обновление 2009.04.01]].''<br />
 +
:''Краткий список особенностей обновления можно посмотреть на его [[LU51 (путеводитель)|ПУТЕВОДИТЕЛЕ]].''
 
{{LU|LU51}}
 
{{LU|LU51}}
Дата обновления информации: 06.02.2009г.
+
<br><center>{{#ev:youtube|U8DKWO4gu18|420|}}</center>
Дата предполагаемой установки обновления: февраль 2009г.
 
  
''В связи с тем, что работа над изменениями бойцовых классов несколько затянулась, то разработчики решили изменить порядок установки двух грядущих обновлений на игровые сервера: обновление LU52 с изменениями зоны Лавасторм будет теперь называться LU51 '''Elements of Corruption''' и будет установлено в конце февраля - начале марта. Точная дата не объявлена, само обновление запущено для тестирования на тест серверах 18 февраля 2009г.''
+
<br><center>{{#ev:youtube|dGXyvLtUT4o|420|}}</center>
  
''Обновление LU51 с изменениями бойцовых классов, теперь называется [[LU52]] '''Lucan's Art of War''' и будет установлено на игровые сервера не раньше марта, несмотря на то, что его тестирование началось более месяца назад. Изменения, которые тестировались вместе с '''Lucan's Art of War''', но напрямую не связаны с изменениями бойцовых классов - наследование предметов, торговец растопкой в Топях Йкеши, правки зон, предметов и заданий - установлены на западных игровых серверах 5 февраля, а на российских, видимо, появятся вместе с установкой игрового события [[Серия День Эроллизи|День Эроллизи]] 10-11 февраля''
+
[[Категория: Игровые обновления]]
 
 
------
 
Игровое обновление LU51 '''Elements of Corruption''' внесет в игру давно ожидаемые изменения зоны [[Лавасторм]]. Все мы провели множество часов в этой локации, уничтожая саженогов и всяческих ползающих насекомых, не говоря уже о походах в [[Око Солусека]]. С той зоной, которую все знали и любили, ничего страшного не произойдет – все, что там было раньше, останется в неприкосновенности, но появится несколько замечательных дополнений, не последним из которых будет более удобное передвижение через лавовые потоки и озера.
 
 
 
'''Что же заставило Лавасторм измениться или кто это сделал?''' Владычица элементальной магии, Найена, явила свое присутствие!
 
Все существа, населяющие Лавасторм, ощутили присутствие Той, которую хорошо знали, Той, о которой знали давно.  Найена затаилась в самых отдаленных комнатах своей неприступной крепости, Пристанище Элементов, и готовится к решающей битве. Армии Тиира штурмуют побережья Лавасторма. Орден Огня фанатично воплощает в жизнь планы поддержки Найены в ее сражении с захватчиками. Ничто не предвещает, что битва будет легкой.  Противник из давнего прошлого Найены вернулся, чтобы разрушать разум и контролировать всех и каждого, кто посмеет ему сопротивляться.
 
 
 
==Пристанище Элементов==
 
Потерпев поражение в своей [[Огненная Крепость Найены|Крепости]], Найена сбежала вглубь своего логова. Без устали работала она там над тем, чтобы познать секреты и получить власть над скрытыми силами Руны Тиира. Знание, которое открылось ей, было в том, что крошечная руна обладает безудержной и ужасной мощью, неизвестной доселе ни в одном из миров. Что-то знакомое было сокрыто в руне,  и в надежде постигнуть самую суть и научиться контролировать мощь пустоты, все глубже и глубже погружалась Найена в тайны незнакомой магии. И зашла слишком далеко, переступив границы дозволенного. Владычица элементов затронула саму материю магического мира и почувствовав это, агенты Тиира выслали своего воителя, чтобы положить конец ее деяниям.
 
 
 
==Орден Огня==
 
В давние времена древний орден населял Храм Солусека Ро в Лавасторме. Так давно это было, что история не сохранила преданий о том, почему практически все члены ордена были уничтожены, а те кто остался в живых, был вынужден покинуть храм навсегда. Сегодня Орден Огня – это небольшая группа магов, вернувшихся в Лавасторм и обосновавшихся в храме, чтобы продолжить поклонение своему Богу. После своего возвращения в Норрат, Найене удалось привлечь Орден на свою сторону, убедив их что она тоже преклоняется перед славой Солусека Ро. Правда это или нет, или Найена просто использовала членов Ордена для своих тайных целей, еще предстоит выяснить.  Но независимо от истинных причин, Братство Огня встало на сторону Найены и с оружием в руках служит ей в борьбе с пришельцами из Пустоты, как и в древние времена.
 
 
 
==Саженоги==
 
Каждому, кто хоть раз был в Лавасторме, знаком этот клан гоблинов. Повсюду видны эти существа, занимающиеся рабским трудом, но на кого они работают? До сих пор ни у кого не хватило смелости спросить их самих. Что добывают они в шахтах и откуда у них в руках (лапах?) зачатки темной магии? Неожиданные изменения, которые произошли на землях, бывших родным домом для саженогов, заставили их обратиться за помощью к приключенцам. И теперь уже придется не охотиться на этих уродцев, а попытаться им помочь, хотя понятие помощи у них может и отличаться от того, к чему мы привыкли.
 
 
 
==Что нас ждет==
 
Все старые задания по зоне останутся нетронутыми . Будут только добавлены новые, о которых мы сообщим в ближайшие недели.
 
В зоне появится
 
*Новый инстанс x2 
 
*Новые задания для высокоуровневых персонажей
 
*Новая рейд-зона x4
 
*Новая зона для ремесленников
 
 
 
==Обновление тест-сервера 18 февраля 2008г.==
 
FEATURED
 
 
 
Ward of Elements
 
 
 
A brand new level 80 two-group raid instance has been added! This zone is balanced for players without a proliferation of raid gear, and should provide an exciting challenge to any group of 12! The first six bosses can be tackled in any order, and provide fantastic fabled loot with brand new armor sets upgraded from the tier 2 void shard sets, complete with new appearances! You can find it in Lavastorm beneath the Hollow Tower and Deep Forge.
 
 
 
Lavastorm
 
 
 
Lots of brand new content has been added in this classic zone. Almost all of the population has be re-tiered for solo players, with a brand new level 45 to 55 quest line with the industrious…but rather insane Sootfoot goblins. Brand new void invaded areas also feature new level 80 solo quests. Additionally, a solo-able daily shard quest had been added as well as lots of brand new mount paths and teleporters to make traversing the zone much easier!
 
 
 
ACHIEVEMENTS
 
 
 
General
 
 
 
Threat components have been added to some achievements which enhanced the new fighter taunts.
 
Berserker
 
 
 
Cyclone will now improve threat instead of reducing resistibility.
 
Brawler
 
 
 
Crane Flock now has a faster recast time
 
Cleric
 
 
 
Allied Prayers will trigger properly if the cleric is casting.
 
Monk
 
 
 
Mongoose Stance has changed to improve the trigger chance of the monk’s stances.
 
Improved the damage of Combination
 
Improved Meditative Healing to heal up to 40%.
 
Paladin
 
 
 
The paladin TSO stance skill enhancements will no longer continually add every update.
 
Shadowknight
 
 
 
Adjusted Shadowknight’s Fury to be an encounter based hate gain to better match their role.  A bonus has also been added to threat while reducing the added spell damage.
 
Summoner
 
 
 
Dimensional Storage will now describe which pet the player has stored.  If none are stored then a generic message is displayed.
 
COMBAT STANCES
 
 
 
Bruiser
 
 
 
The offensive stance has been adjusted to better incorporate triggered effects.
 
GAMEPLAY
 
 
 
Pets will now inherit the critical mitigation of their owners.
 
General damage and heal bonuses will no longer apply to triggered spells except with the profession spells which increase from +damage effects.
 
An issue which was causing some multiple effect spells( typhoon ) to not properly add in additional damage has been fixed.
 
Group members can now use the /invite command to request that the group leader invite a player to the group.  Just type /invite <playername>
 
Your entire group will not be zoned out of Scion of Ice when 1 person leaves.
 
Auto-follow:
 
Your character will now swim up and down to follow the target underwater.
 
Characters on auto-follow will always turn to face their target when auto-attacking.
 
Players on auto-follow now follow up and down climbable walls.
 
You may now /camp (and, incidentally, sit) while on auto-follow. If the person you're following moves (causing you to follow) your camp will be interrupted.
 
The camera will now re-center on the person you're following only when you're moving.
 
GUILD HALLS
 
 
 
Guild hall trophies can now be found on many high end raid bosses. Find them all and show off your might!
 
The guild hall mender will now correctly remember the new coverage setting after it is changed.
 
Paying upkeep on a house or guild hall now requires confirmation.
 
HARVEST SUPPLY DEPOT
 
 
 
Permissions for the Harvest Supply Depot amenity have been changed as follows:
 
Any player with access to the guild hall may deposit items into the depot.
 
Only players with Trustee access to the hall may withdraw items directly from the depot.
 
The ability to craft using items in the depot is defined using the permission level on the amenity tab.
 
ITEMS
 
 
 
Cloak of the Burning Dead has a new appearance.
 
Bonuses on the melee priest shard armor sets have been slightly upgraded.
 
The misstep line of set bonuses is now a physical mitigation debuff.
 
Bonuses on the raid acquired Coercer robes have been lowered to 1 additional Hostage trigger.
 
PVP
 
 
 
You can no longer revive while your group is still engaged in pvp based combat.
 
The infamy system has been adjusted.  You no longer lose infamy when you die.  However, your infamy will slowly decay over time.  Also, a new title has been added.
 
SPELLS
 
 
 
General
 
 
 
Fighter offensive spells will no longer let you apply threat or hate position gains.
 
All taunts have been improved slightly.
 
Fighter
 
 
 
Changed the primary green taunts to all be 0.5 second casting time.
 
Several adjustments have been made to threat values.
 
Fighter taunts in offensive stances should no longer be locked out.
 
Guardian/Paladin/Monk
 
 
 
The primary taunt lines have been adjusted to have no recovery, quicker reuse, and lower power to improve their efficiency versus the AOE based threat classes.
 
Assassin
 
 
 
The Shadows line has a small hate reduction component now.
 
Berserker
 
 
 
Reduced the variance of the Whirl and Barrage lines.
 
Bruiser
 
 
 
Bruisers can now cast the Impose line while stunned or stifled instead of the Brag line.
 
Guardian
 
 
 
The guardian can now cast the Provoke line while stunned or stifled instead of the Shout line.
 
Monk
 
 
 
Tsunami will now parry frontal attacks if you are not actively fighting.
 
Necromancer
 
 
 
Grim Lifetap will now do poison damage instead of heat.
 
Paladin
 
 
 
The paladin’s heal spells will now generate additional hate for the paladin.
 
Divine Favor has been adjusted to no longer have any penalties and to better help the paladin after almost dying.
 
Paladins can now cast the Incite line while stunned or stifled.
 
Redemption now has a 15m range like their other taunts.
 
The recast of the Redemption line of skills has been reduced.
 
Ranger
 
 
 
The Blame Arrow line has had its hate gain modifiers reduced but they now improve with the tier of the spell.
 
Rogue
 
 
 
Lie Low line is now faster casting.
 
Shadowknight
 
 
 
Shadowknights can now cast the Decree line while stunned or stifled.
 
Adjusted the damage of the Doom Judgment, Sickening Decay, Cruel Intent, and Tap Veins spell lines.
 
Swashbuckler
 
 
 
The Blame Blade line has had its hate gain modifiers reduced but they now improve with the tier of the spell.
 
TRADESKILLS
 
 
 
Representative Purrla from the Far Seas Trading Company is seeking help from the cities' tradeskill societies!  Tradeskillers level 40+ may wish to assist.
 
Armorers, woodworkers, and jewelers have improved their recipes, and can now make improved versions of tradeskilled shields and secondary items.  Old shields and secondary items that already exist will not be affected, only new ones created henceforth.
 
The Far Seas Supply Division has learned of another mission where a group of talented tradeskillers may be sorely needed.  Madria Varas will have details of the new mission once they are available.
 
Tradeskillers with their epic earrings may soon find more red collectibles if they look in the right areas…
 
USER INTERFACE
 
 
 
You can now drag equipment from your appearance slots to the macro window.
 
Fixed a bug where damage reduction info was not displayed correctly in the mitigation tooltip.
 
The raid window has a new ‘Advanced’ mode that will display effect icons for all members of the raid.  Right-click the raid window to switch views.
 
Fixed a bug in the raid window sometimes causing users to not be drag-able.
 
The carat in text boxes will no longer render if the EQII client doesn’t have focus.
 
The threat meter will no longer report zero threat when soloing a mob and using deaggro abilities.
 
UI Settings files are now stored in a new XML format.  Existing INI files will be converted the first time a character is logged in.
 
Appearance slots for primary, secondary and ranged weapon slots have now been activated! In addition to the requirement that you must be able to use the item, it must also use the same skill as the item equipped in your normal slot. For example, you may only use a Great Axe in your appearance slot if you are also wielding a Great Axe in your equipment slot.
 
The following modifications were made to UIScripting / UI Builder and are mainly of interest to the modding community:
 
UIScript now supports the following functions: int(), abs(), floor(), ceil()
 
Results of math operations in UIScript now only return the required precision instead of always forcing 3 decimal places.
 
Fixed a bug parsing negative floating-point numbers.
 
New Scripting events added: OnMove, OnSize, OnTextChanged.
 
The BackgroundEmpty image of a UIProgressbar will no longer render unless the progress value is zero.
 
Support has been added for a new UIColorStyle object.  Any object property that accepts a color will now accept a reference to a UIColorStyle object.
 
You can now press F2 to edit the name of an object in the TreeView
 
You can press Enter or Escape while editing an object name to commit or cancel editing.
 
 
 
 
 
==Credits==
 
http://eq2players.station.sony.com/news_archive_content.vm?id=2057&section=News&locale=en_US
 
 
 
*'''При использовании перевода статьи обязательна ссылка на http://norrath.ru/wiki'''
 

Текущая версия на 21:14, 9 декабря 2018

LU51.jpg

Игровое обновление LU51 "Elements of Corruption" / "Элементы Разложения"
Дата установки на игровые сервера: 01 апреля 2009г.

Полная информация об изменениях - Обновление 2009.04.01.
Краткий список особенностей обновления можно посмотреть на его ПУТЕВОДИТЕЛЕ.
Для просмотра статей относящихся к этому игровому обновлению, смотри Категория:LU51


Для просмотра статей относящихся к этому игровому обновлению, смотри Категория:LU51

Дата обновления информации: 06.02.2009г. Дата предполагаемой установки обновления: февраль 2009г.

В связи с тем, что работа над изменениями бойцовых классов несколько затянулась, то разработчики решили изменить порядок установки двух грядущих обновлений на игровые сервера: обновление LU52 с изменениями зоны Лавасторм будет теперь называться LU51 Elements of Corruption и будет установлено в конце февраля - начале марта. Точная дата не объявлена, само обновление запущено для тестирования на тест серверах 18 февраля 2009г.

Обновление LU51 с изменениями бойцовых классов, теперь называется LU52 Lucan's Art of War и будет установлено на игровые сервера не раньше марта, несмотря на то, что его тестирование началось более месяца назад. Изменения, которые тестировались вместе с Lucan's Art of War, но напрямую не связаны с изменениями бойцовых классов - наследование предметов, торговец растопкой в Топях Йкеши, правки зон, предметов и заданий - установлены на западных игровых серверах 5 февраля, а на российских, видимо, появятся вместе с установкой игрового события День Эроллизи 10-11 февраля


Игровое обновление LU51 Elements of Corruption внесет в игру давно ожидаемые изменения зоны Лавасторм. Все мы провели множество часов в этой локации, уничтожая саженогов и всяческих ползающих насекомых, не говоря уже о походах в Око Солусека. С той зоной, которую все знали и любили, ничего страшного не произойдет – все, что там было раньше, останется в неприкосновенности, но появится несколько замечательных дополнений, не последним из которых будет более удобное передвижение через лавовые потоки и озера.

Что же заставило Лавасторм измениться или кто это сделал? Владычица элементальной магии, Найена, явила свое присутствие! Все существа, населяющие Лавасторм, ощутили присутствие Той, которую хорошо знали, Той, о которой знали давно. Найена затаилась в самых отдаленных комнатах своей неприступной крепости, Пристанище Элементов, и готовится к решающей битве. Армии Тиира штурмуют побережья Лавасторма. Орден Огня фанатично воплощает в жизнь планы поддержки Найены в ее сражении с захватчиками. Ничто не предвещает, что битва будет легкой. Противник из давнего прошлого Найены вернулся, чтобы разрушать разум и контролировать всех и каждого, кто посмеет ему сопротивляться.

Пристанище Элементов

Потерпев поражение в своей Крепости, Найена сбежала вглубь своего логова. Без устали работала она там над тем, чтобы познать секреты и получить власть над скрытыми силами Руны Тиира. Знание, которое открылось ей, было в том, что крошечная руна обладает безудержной и ужасной мощью, неизвестной доселе ни в одном из миров. Что-то знакомое было сокрыто в руне, и в надежде постигнуть самую суть и научиться контролировать мощь пустоты, все глубже и глубже погружалась Найена в тайны незнакомой магии. И зашла слишком далеко, переступив границы дозволенного. Владычица элементов затронула саму материю магического мира и почувствовав это, агенты Тиира выслали своего воителя, чтобы положить конец ее деяниям.

Орден Огня

В давние времена древний орден населял Храм Солусека Ро в Лавасторме. Так давно это было, что история не сохранила преданий о том, почему практически все члены ордена были уничтожены, а те кто остался в живых, был вынужден покинуть храм навсегда. Сегодня Орден Огня – это небольшая группа магов, вернувшихся в Лавасторм и обосновавшихся в храме, чтобы продолжить поклонение своему Богу. После своего возвращения в Норрат, Найене удалось привлечь Орден на свою сторону, убедив их что она тоже преклоняется перед славой Солусека Ро. Правда это или нет, или Найена просто использовала членов Ордена для своих тайных целей, еще предстоит выяснить. Но независимо от истинных причин, Братство Огня встало на сторону Найены и с оружием в руках служит ей в борьбе с пришельцами из Пустоты, как и в древние времена.

Саженоги

Каждому, кто хоть раз был в Лавасторме, знаком этот клан гоблинов. Повсюду видны эти существа, занимающиеся рабским трудом, но на кого они работают? До сих пор ни у кого не хватило смелости спросить их самих. Что добывают они в шахтах и откуда у них в руках (лапах?) зачатки темной магии? Неожиданные изменения, которые произошли на землях, бывших родным домом для саженогов, заставили их обратиться за помощью к приключенцам. И теперь уже придется не охотиться на этих уродцев, а попытаться им помочь, хотя понятие помощи у них может и отличаться от того, к чему мы привыкли.

Что нас ждет

Все старые задания по зоне останутся нетронутыми . Будут только добавлены новые, о которых мы сообщим в ближайшие недели. В зоне появится

  • Новый инстанс x2
  • Новые задания для высокоуровневых персонажей
  • Новая рейд-зона x4
  • Новая зона для ремесленников

Обновление тест-сервера 18 февраля 2008г.

FEATURED

Ward of Elements

A brand new level 80 two-group raid instance has been added! This zone is balanced for players without a proliferation of raid gear, and should provide an exciting challenge to any group of 12! The first six bosses can be tackled in any order, and provide fantastic fabled loot with brand new armor sets upgraded from the tier 2 void shard sets, complete with new appearances! You can find it in Lavastorm beneath the Hollow Tower and Deep Forge.

Lavastorm

Lots of brand new content has been added in this classic zone. Almost all of the population has be re-tiered for solo players, with a brand new level 45 to 55 quest line with the industrious…but rather insane Sootfoot goblins. Brand new void invaded areas also feature new level 80 solo quests. Additionally, a solo-able daily shard quest had been added as well as lots of brand new mount paths and teleporters to make traversing the zone much easier!

ACHIEVEMENTS

General

Threat components have been added to some achievements which enhanced the new fighter taunts. Berserker

Cyclone will now improve threat instead of reducing resistibility. Brawler

Crane Flock now has a faster recast time Cleric

Allied Prayers will trigger properly if the cleric is casting. Monk

Mongoose Stance has changed to improve the trigger chance of the monk’s stances. Improved the damage of Combination Improved Meditative Healing to heal up to 40%. Paladin

The paladin TSO stance skill enhancements will no longer continually add every update. Shadowknight

Adjusted Shadowknight’s Fury to be an encounter based hate gain to better match their role. A bonus has also been added to threat while reducing the added spell damage. Summoner

Dimensional Storage will now describe which pet the player has stored. If none are stored then a generic message is displayed. COMBAT STANCES

Bruiser

The offensive stance has been adjusted to better incorporate triggered effects. GAMEPLAY

Pets will now inherit the critical mitigation of their owners. General damage and heal bonuses will no longer apply to triggered spells except with the profession spells which increase from +damage effects. An issue which was causing some multiple effect spells( typhoon ) to not properly add in additional damage has been fixed. Group members can now use the /invite command to request that the group leader invite a player to the group. Just type /invite <playername> Your entire group will not be zoned out of Scion of Ice when 1 person leaves. Auto-follow: Your character will now swim up and down to follow the target underwater. Characters on auto-follow will always turn to face their target when auto-attacking. Players on auto-follow now follow up and down climbable walls. You may now /camp (and, incidentally, sit) while on auto-follow. If the person you're following moves (causing you to follow) your camp will be interrupted. The camera will now re-center on the person you're following only when you're moving. GUILD HALLS

Guild hall trophies can now be found on many high end raid bosses. Find them all and show off your might! The guild hall mender will now correctly remember the new coverage setting after it is changed. Paying upkeep on a house or guild hall now requires confirmation. HARVEST SUPPLY DEPOT

Permissions for the Harvest Supply Depot amenity have been changed as follows: Any player with access to the guild hall may deposit items into the depot. Only players with Trustee access to the hall may withdraw items directly from the depot. The ability to craft using items in the depot is defined using the permission level on the amenity tab. ITEMS

Cloak of the Burning Dead has a new appearance. Bonuses on the melee priest shard armor sets have been slightly upgraded. The misstep line of set bonuses is now a physical mitigation debuff. Bonuses on the raid acquired Coercer robes have been lowered to 1 additional Hostage trigger. PVP

You can no longer revive while your group is still engaged in pvp based combat. The infamy system has been adjusted. You no longer lose infamy when you die. However, your infamy will slowly decay over time. Also, a new title has been added. SPELLS

General

Fighter offensive spells will no longer let you apply threat or hate position gains. All taunts have been improved slightly. Fighter

Changed the primary green taunts to all be 0.5 second casting time. Several adjustments have been made to threat values. Fighter taunts in offensive stances should no longer be locked out. Guardian/Paladin/Monk

The primary taunt lines have been adjusted to have no recovery, quicker reuse, and lower power to improve their efficiency versus the AOE based threat classes. Assassin

The Shadows line has a small hate reduction component now. Berserker

Reduced the variance of the Whirl and Barrage lines. Bruiser

Bruisers can now cast the Impose line while stunned or stifled instead of the Brag line. Guardian

The guardian can now cast the Provoke line while stunned or stifled instead of the Shout line. Monk

Tsunami will now parry frontal attacks if you are not actively fighting. Necromancer

Grim Lifetap will now do poison damage instead of heat. Paladin

The paladin’s heal spells will now generate additional hate for the paladin. Divine Favor has been adjusted to no longer have any penalties and to better help the paladin after almost dying. Paladins can now cast the Incite line while stunned or stifled. Redemption now has a 15m range like their other taunts. The recast of the Redemption line of skills has been reduced. Ranger

The Blame Arrow line has had its hate gain modifiers reduced but they now improve with the tier of the spell. Rogue

Lie Low line is now faster casting. Shadowknight

Shadowknights can now cast the Decree line while stunned or stifled. Adjusted the damage of the Doom Judgment, Sickening Decay, Cruel Intent, and Tap Veins spell lines. Swashbuckler

The Blame Blade line has had its hate gain modifiers reduced but they now improve with the tier of the spell. TRADESKILLS

Representative Purrla from the Far Seas Trading Company is seeking help from the cities' tradeskill societies! Tradeskillers level 40+ may wish to assist. Armorers, woodworkers, and jewelers have improved their recipes, and can now make improved versions of tradeskilled shields and secondary items. Old shields and secondary items that already exist will not be affected, only new ones created henceforth. The Far Seas Supply Division has learned of another mission where a group of talented tradeskillers may be sorely needed. Madria Varas will have details of the new mission once they are available. Tradeskillers with their epic earrings may soon find more red collectibles if they look in the right areas… USER INTERFACE

You can now drag equipment from your appearance slots to the macro window. Fixed a bug where damage reduction info was not displayed correctly in the mitigation tooltip. The raid window has a new ‘Advanced’ mode that will display effect icons for all members of the raid. Right-click the raid window to switch views. Fixed a bug in the raid window sometimes causing users to not be drag-able. The carat in text boxes will no longer render if the EQII client doesn’t have focus. The threat meter will no longer report zero threat when soloing a mob and using deaggro abilities. UI Settings files are now stored in a new XML format. Existing INI files will be converted the first time a character is logged in. Appearance slots for primary, secondary and ranged weapon slots have now been activated! In addition to the requirement that you must be able to use the item, it must also use the same skill as the item equipped in your normal slot. For example, you may only use a Great Axe in your appearance slot if you are also wielding a Great Axe in your equipment slot. The following modifications were made to UIScripting / UI Builder and are mainly of interest to the modding community: UIScript now supports the following functions: int(), abs(), floor(), ceil() Results of math operations in UIScript now only return the required precision instead of always forcing 3 decimal places. Fixed a bug parsing negative floating-point numbers. New Scripting events added: OnMove, OnSize, OnTextChanged. The BackgroundEmpty image of a UIProgressbar will no longer render unless the progress value is zero. Support has been added for a new UIColorStyle object. Any object property that accepts a color will now accept a reference to a UIColorStyle object. You can now press F2 to edit the name of an object in the TreeView You can press Enter or Escape while editing an object name to commit or cancel editing.


Credits

http://eq2players.station.sony.com/news_archive_content.vm?id=2057&section=News&locale=en_US

  • При использовании перевода статьи обязательна ссылка на http://norrath.ru/wiki