Вопросы к разработчикам 2009.06.03 — различия между версиями

Материал из Энциклопедия EverQuest II
Перейти к: навигация, поиск
Строка 21: Строка 21:
 
*Shadowknight's Bloodletter. This effect cannot be cast during combat and has 3 min of recast time triggered upon toon's death. For the raids it's a huge loss of time - once wiped, the Shadowknight makes others wait for 2,5 or even up to 5 minutes (which is a reported bug) before the spell can be used again. Is there a specific reason not to lower the recast time as the spell can't be started during combat or to keep the cool-down period but make it usable in a battle?
 
*Shadowknight's Bloodletter. This effect cannot be cast during combat and has 3 min of recast time triggered upon toon's death. For the raids it's a huge loss of time - once wiped, the Shadowknight makes others wait for 2,5 or even up to 5 minutes (which is a reported bug) before the spell can be used again. Is there a specific reason not to lower the recast time as the spell can't be started during combat or to keep the cool-down period but make it usable in a battle?
 
*Dispell and disarm can debuff the Shadowknight's Bloodletter. Can it be made resistant to those spells?
 
*Dispell and disarm can debuff the Shadowknight's Bloodletter. Can it be made resistant to those spells?
 
+
*Mastercrafted versions of alchemist's potions (DOT dispel) have been removed from the game while common versions got increase in their effects. But there still is a lvl 62 "Grandmaster's Freedom of Action" (-97 levels of hostile effects) and its common analogue "Exceptional Freedom of Action" (-72 levels of hostile effects). Is it an intended exception or it'll be fixed. What will be the fix - removal of GM's version, enhancing the common version or what?
 +
 
'''PvP'''
 
'''PvP'''
 
*Could you please dot all i's and cross all t's regarding the GU51 fame changes. The question is pretty simple - are there plans to change the fame mechanics (or may be even roll back to pre-GU51 state) or no changes are planned for a certain period of time.
 
*Could you please dot all i's and cross all t's regarding the GU51 fame changes. The question is pretty simple - are there plans to change the fame mechanics (or may be even roll back to pre-GU51 state) or no changes are planned for a certain period of time.
*A healer ingaged in PvP combat with two or more enimies can heal himself only manually changing target to himself which means a huge loss of DPS and time. For that period of switching targets and self-healing even the auto-attack ain't working while the opponents do not experience such troubles and continue the extermination of the poor healer. Can any mercy be expected and the problem solved in one way or another?
+
*A healer ingaged in PvP combat with two or more enimies can heal himself only manually changing target to himself which means a huge loss of DPS and time. For that period of switching targets and self-healing even the auto-attack ain't working while the opponents do not experience such troubles and continue the extermination of the poor healer. Can any mercy be expected and the problem solved in one way or another?
 
 
*и, вот еще неболшой вопросик - убрали МКшные версии лечительной алхимии ( которая снимает ДоТы), соответственно усилив ( якобы?) версии ручной работы. Однако, на 62 осталась МК баночка "свобода действий", которая снимает 97 уровней враждебных эффектов и РР версия, которая снимает всего 72 ур. Это так и задумано? или про нее просто забыли?
 
И если забыли, то какие действия предпримут разработчики - ничего не сдалеют, удалят МК и усилят РР или просто удалят МК?
 
:Ми Ша
 
 
 
 
 
 
 
*Вопрос по танкам в целом, относительно сета из бастиона (ну заела мну ета тема, как выбью серьгу с Анашти спору придется выкидывать, а менять неначто..) так вот суть вопроса в том, чем они обьясняют то, что сет плащик + чармик из зоны бастион Музога откровенно хуже своих аналогов для других классов, возможно плащь и на уровне (хотя откровенно хуже траканоновского, но чармик и сет бонус не в какие ворота не лезут, допустим если у магов чарм 5 крита 3 базы 100 бое, у нас 5 крита и 2 двойные атаки несопостовимо, а так же самый бесполезный сет бонус, если у всех классов крит модификатор, то какова фига у файтеров точность атак, которая в итоге дает смехотворное увеличение хитрейта, почему они немогут дать танкам реально полезный сет бонус и чарм, допустим заменить 2 двойные атаки на чармике на 2% дополнительного шанса парирования/уклонения, а в сет бонус 3 точности заменить на 3% дополнительного шанса парирования/уклонения ну или даже 1 + 2 тоже в разы лучше откровенно бесполезного сегодняшнего сета..
 
:eksaksudan
 
 
 
2) появится ли возможность гипнотизеру самому выбрать класс пета? ну пусть будет что-то вроде того что захват сущности будет создавать доп спелл. все равно нужный пет эт только вопрос времени...
 
*libramafia
 
 
 
* Что планируют делать с городскими фракциями? Исключая титулы, подавляющее большинство их товаров устарело морально. Амуниция, которая копирует т6 ручную работу, вообще никуда не годится.
 
 
 
* Планируется ли вносить какие-нибудь изменения в Bloodlines Chronicles и Splitpaw Saga с учетом обновлений игровой механики?
 
 
 
 
 
 
 
*В ПвП бое хила против двух противников при лечении постоянно появляется надпись "не является другом". То есть лечиться можно только выбрав себя целью. При этом, естественно даже автоатака не работает. Это огромная потеря дпс и времени. Постоянно приходится менять цель, хотя в это время оба противника (или больше) не заморачиваясь бьют одного не меняя целей. Планируется ли это исправить?
 
:BlackWWW
 
---------------
 
 
 
 
 
*Получиться ли задать вопрос разработчикам о том не планируется ли смена внешнего вида пета с мифика заклинателя на более нормальный а не как сейчас - лагающий зеленый чайник на ножках.
 
:Гордж
 
 
 
*Планируют ли разработчики привести к соответствию разрешенный уровень взятия квеста и уровень самих наград за этот квест? Например из последних нонсенсов - наследие "Нить надежды". Чтобы получить стартер - самодельный шлем мастера раскопок за квест Тодджери в Лавасторме, персонаж должен быть минимум 55 уровня, тогда как награды за сам квест наследия 52 уровня. Пока пройдеш все этапы квеста уже награды (плащ и мантия) будут не актуальна (если играть с включенным БО).
 
:Кассий
 
13:51, 8 июня 2009 (MSD)
 
-----------
 
http://forums.station.sony.com/eq2/posts/list.m?topic_id=452078&post_id=5037653#5037653
 

Версия 17:27, 8 июня 2009

3rd try:

  • When can we try on a Fae or an Arasai illusory image? Seems those two were left aside as we have available most of the other race illusions.
  • What do you think about making the mount-calling equipment (like whistles, drums, scrolls etc.) be placeble at home and making the animals (or carpets) pop up once the unequipped items used inside. I bet some guys will love the idea of designing stables in their GH or making exhibition halls to show off their herds of battle wargs or bears - or maybe even teaching lava rhinos to play piano or to swim in a fish tank.

Containers

  • Do you plan to increase max number of items in one stack? Would be great to keep more that 5 pieces of the equal items or to be able to stack those that are non-stackable now (totems for example).
  • Can you add more inventory containers with increased capacity for some specific item types (like those for raw materials) - for quest items, collections, usable buff\debuff potions etc. That'd make it easier to find a necessary item in the inventory and to help high level players with extra space coz they have to carry at least two full sets of armor\gear and many other stuff needed for raiding.
  • Are there any plans to increase the number of arrows\throwing daggers etc. per stack?

Guild Halls

  • You've mentioned that we'll see a higher tier Guild Halls in the coming expansion. Can we expect new amenities there? What kind of?
  • Guild Halls were a very convenient addition to the game but they left all the cities and towns around Norrath deserted. The MMORPG idea of socializing players failed as everyone now's stuck in the GH where he can find whatever's needed for craft, trade and travelling.Does it work as intended or you consider some changes to make the toons spend more time outside of their cells? Maybe just placing menders, bankers amd brockers out of the GH's would keep the right balance between overcrowded locations (and much hated lags) and deserted streets and squares. New players get a very wrong impression of the game until they join a guild and it ends up leaving 'em no choice but to join a guild.
  • For less populated servers the GH hirelings spoil the rare resources trade - noone's willing to go mining ore or gather hides coz it's readily available in the GH Harvesting Supply Depot and as the result, just few pieces of the rare stuff on the market are offered for a sky-rocketing prices. For all servers those guys spoil one of the classic jobs for the toons - farming resources. Is now not needed at all. Those who liked that playstile are now jobless coz they can't sell their common resources harvest. Any planning tweaks?
  • Is it possible to add portals from GH 1) for any toon to any of other guild member's houses and 2) for a toon to any houses belonging to that player's alts on the same server?

Macros

  • You've mentioned that players can expect some time in the future more commands per one macro (that question was about changing equip sets). Can you help troubadors and other buffers to save their fingers and cast all 15-something spells with one key strike. That's about two hotbars and a lot of wasted time for "click and wait" after each raid wipe.
  • Ain't you planning by any chance to add conditional operands to macro?

Spells

  • Shadowknight's Bloodletter. This effect cannot be cast during combat and has 3 min of recast time triggered upon toon's death. For the raids it's a huge loss of time - once wiped, the Shadowknight makes others wait for 2,5 or even up to 5 minutes (which is a reported bug) before the spell can be used again. Is there a specific reason not to lower the recast time as the spell can't be started during combat or to keep the cool-down period but make it usable in a battle?
  • Dispell and disarm can debuff the Shadowknight's Bloodletter. Can it be made resistant to those spells?
  • Mastercrafted versions of alchemist's potions (DOT dispel) have been removed from the game while common versions got increase in their effects. But there still is a lvl 62 "Grandmaster's Freedom of Action" (-97 levels of hostile effects) and its common analogue "Exceptional Freedom of Action" (-72 levels of hostile effects). Is it an intended exception or it'll be fixed. What will be the fix - removal of GM's version, enhancing the common version or what?

PvP

  • Could you please dot all i's and cross all t's regarding the GU51 fame changes. The question is pretty simple - are there plans to change the fame mechanics (or may be even roll back to pre-GU51 state) or no changes are planned for a certain period of time.
  • A healer ingaged in PvP combat with two or more enimies can heal himself only manually changing target to himself which means a huge loss of DPS and time. For that period of switching targets and self-healing even the auto-attack ain't working while the opponents do not experience such troubles and continue the extermination of the poor healer. Can any mercy be expected and the problem solved in one way or another?

3rd try:

  • When can we try on a Fae or an Arasai illusory image? Seems those two were left aside as we have available most of the other race illusions.
  • What do you think about making the mount-calling equipment (like whistles, drums, scrolls etc.) be placeble at home and making the animals (or carpets) pop up once the unequipped items used inside. I bet some guys will love the idea of designing stables in their GH or making exhibition halls to show off their herds of battle wargs or bears - or maybe even teaching lava rhinos to play piano or to swim in a fish tank.

Containers

  • Do you plan to increase max number of items in one stack? Would be great to keep more that 5 pieces of the equal items or to be able to stack those that are non-stackable now (totems for example).
  • Can you add more inventory containers with increased capacity for some specific item types (like those for raw materials) - for quest items, collections, usable buff\debuff potions etc. That'd make it easier to find a necessary item in the inventory and to help high level players with extra space coz they have to carry at least two full sets of armor\gear and many other stuff needed for raiding.
  • Are there any plans to increase the number of arrows\throwing daggers etc. per stack?

Guild Halls

  • You've mentioned that we'll see a higher tier Guild Halls in the coming expansion. Can we expect new amenities there? What kind of?
  • Guild Halls were a very convenient addition to the game but they left all the cities and towns around Norrath deserted. The MMORPG idea of socializing players failed as everyone now's stuck in the GH where he can find whatever's needed for craft, trade and travelling.Does it work as intended or you consider some changes to make the toons spend more time outside of their cells? Maybe just placing menders, bankers amd brockers out of the GH's would keep the right balance between overcrowded locations (and much hated lags) and deserted streets and squares. New players get a very wrong impression of the game until they join a guild and it ends up leaving 'em no choice but to join a guild.
  • For less populated servers the GH hirelings spoil the rare resources trade - noone's willing to go mining ore or gather hides coz it's readily available in the GH Harvesting Supply Depot and as the result, just few pieces of the rare stuff on the market are offered for a sky-rocketing prices. For all servers those guys spoil one of the classic jobs for the toons - farming resources. Is now not needed at all. Those who liked that playstile are now jobless coz they can't sell their common resources harvest. Any planning tweaks?
  • Is it possible to add portals from GH 1) for any toon to any of other guild member's houses and 2) for a toon to any houses belonging to that player's alts on the same server?

Macros

  • You've mentioned that players can expect some time in the future more commands per one macro (that question was about changing equip sets). Can you help troubadors and other buffers to save their fingers and cast all 15-something spells with one key strike. That's about two hotbars and a lot of wasted time for "click and wait" after each raid wipe.
  • Ain't you planning by any chance to add conditional operands to macro?

Spells

  • Shadowknight's Bloodletter. This effect cannot be cast during combat and has 3 min of recast time triggered upon toon's death. For the raids it's a huge loss of time - once wiped, the Shadowknight makes others wait for 2,5 or even up to 5 minutes (which is a reported bug) before the spell can be used again. Is there a specific reason not to lower the recast time as the spell can't be started during combat or to keep the cool-down period but make it usable in a battle?
  • Dispell and disarm can debuff the Shadowknight's Bloodletter. Can it be made resistant to those spells?

PvP

  • Could you please dot all i's and cross all t's regarding the GU51 fame changes. The question is pretty simple - are there plans to change the fame mechanics (or may be even roll back to pre-GU51 state) or no changes are planned for a certain period of time.
  • A healer ingaged in PvP combat with two or more enimies can heal himself only manually changing target to himself which means a huge loss of DPS and time. For that period of switching targets and self-healing even the auto-attack ain't working while the opponents do not experience such troubles and continue the extermination of the poor healer. Can any mercy be expected and the problem solved in one way or another?
  • и, вот еще неболшой вопросик - убрали МКшные версии лечительной алхимии ( которая снимает ДоТы), соответственно усилив ( якобы?) версии ручной работы. Однако, на 62 осталась МК баночка "свобода действий", которая снимает 97 уровней враждебных эффектов и РР версия, которая снимает всего 72 ур. Это так и задумано? или про нее просто забыли?

И если забыли, то какие действия предпримут разработчики - ничего не сдалеют, удалят МК и усилят РР или просто удалят МК?

Ми Ша


  • Вопрос по танкам в целом, относительно сета из бастиона (ну заела мну ета тема, как выбью серьгу с Анашти спору придется выкидывать, а менять неначто..) так вот суть вопроса в том, чем они обьясняют то, что сет плащик + чармик из зоны бастион Музога откровенно хуже своих аналогов для других классов, возможно плащь и на уровне (хотя откровенно хуже траканоновского, но чармик и сет бонус не в какие ворота не лезут, допустим если у магов чарм 5 крита 3 базы 100 бое, у нас 5 крита и 2 двойные атаки несопостовимо, а так же самый бесполезный сет бонус, если у всех классов крит модификатор, то какова фига у файтеров точность атак, которая в итоге дает смехотворное увеличение хитрейта, почему они немогут дать танкам реально полезный сет бонус и чарм, допустим заменить 2 двойные атаки на чармике на 2% дополнительного шанса парирования/уклонения, а в сет бонус 3 точности заменить на 3% дополнительного шанса парирования/уклонения ну или даже 1 + 2 тоже в разы лучше откровенно бесполезного сегодняшнего сета..
eksaksudan

2) появится ли возможность гипнотизеру самому выбрать класс пета? ну пусть будет что-то вроде того что захват сущности будет создавать доп спелл. все равно нужный пет эт только вопрос времени...

  • libramafia
  • Что планируют делать с городскими фракциями? Исключая титулы, подавляющее большинство их товаров устарело морально. Амуниция, которая копирует т6 ручную работу, вообще никуда не годится.
  • Планируется ли вносить какие-нибудь изменения в Bloodlines Chronicles и Splitpaw Saga с учетом обновлений игровой механики?


  • В ПвП бое хила против двух противников при лечении постоянно появляется надпись "не является другом". То есть лечиться можно только выбрав себя целью. При этом, естественно даже автоатака не работает. Это огромная потеря дпс и времени. Постоянно приходится менять цель, хотя в это время оба противника (или больше) не заморачиваясь бьют одного не меняя целей. Планируется ли это исправить?
BlackWWW


  • Получиться ли задать вопрос разработчикам о том не планируется ли смена внешнего вида пета с мифика заклинателя на более нормальный а не как сейчас - лагающий зеленый чайник на ножках.
Гордж
  • Планируют ли разработчики привести к соответствию разрешенный уровень взятия квеста и уровень самих наград за этот квест? Например из последних нонсенсов - наследие "Нить надежды". Чтобы получить стартер - самодельный шлем мастера раскопок за квест Тодджери в Лавасторме, персонаж должен быть минимум 55 уровня, тогда как награды за сам квест наследия 52 уровня. Пока пройдеш все этапы квеста уже награды (плащ и мантия) будут не актуальна (если играть с включенным БО).
Кассий

13:51, 8 июня 2009 (MSD)


http://forums.station.sony.com/eq2/posts/list.m?topic_id=452078&post_id=5037653#5037653