24 298
правок
Изменения
Нет описания правки
=== Альтернативные достижения ===
Начиная с 10 уровня вы будете получать третий тип опыта, который называется альтернативными достижениями (АД). Таким образом, всего у персонажа три параллельных пути развития, и полоску опыта последнего типа можно также выбрать щелкнув ПКМ по полоске и выбрав опцию "Показать опыт за альтернативные достижения". См. раздел [[#Alternate Advancement | Alternate Advancement]] ниже для дополнительной информации.
=== Потенциал опыта ===
Каждый раз, когда вы получаете удвоенный опыт, потенциал персонажа уменьшается. Если играть в течение долгого времени, то потенциал иссякнет и опыт будет набираться только в однократном количестве. Как восстановить потенциал? Это очень просто - подождать. Потенциал восстанавливается примерно на 0,5% за каждый час, независимо от того, находитесь вы в игре или в оффлайне. Для того чтобы полностью восстановить потенциал потребуется неделя времени. Также в наградах ветерана есть [[Шар сосредоточенных воспоминаний]].
=== Долг опыта ===
"Зачем это надо?" - спросите вы. Может вы зачищаете какое-нибудь подземелье или выполняете серию квестов и не хотите, чтобы они задания и противники стали серыми раньше времени. Или вы хотите накопить побольше очков Альтернативных достижений (смотрите ниже) прежде чем достичь следующего уровня. У каждого свои причины почему они хотят замедлить развитие своего персонажа.
== Alternate Advancement Альтернативные достижения ==: ''Main ArticlesОсновные статьи: [[Alternate AdvancementАльтернативные достижения]], [[:Category:AAs|Alternate Advancement abilitiesАльтернативные достижения персонажей]]''Alternate Advancements are the principle way of customizing your character. You'll begin earning Alternate Advancement Experience at level 10. Each time you fill up your Alternate Advancement Experience bar, you'll earn a point. You'll spend these points to learn special abilities and powers that specialize your character. These abilities are often called "AAs", which is shorthand for "Alternate Advancements" or "Alternate Advancement abilities". You earn Alternate Advancement Experience by:* '''Completing quests.Альтернативные достижения''' Generally quests that are level 10 or higher give alternate advancement experience. If it's repeatable(АД), then you get alternate advancement experience the first time only. To maximize alternate advancement experience gain from questsранее называвшиеся Очками достижений (ОД), only turn in a quest when it becomes the same level as your character, or lower. Turning in quests higher in level than your character will result in an award of '''''less''''' alternate advancement experience- это дополнительная система развития персонажей в EverQuest II. Some quests do not give achievement experience.* '''Defeating notorious enemies.''' The first time you kill any "named" monster that cons green or higher to youАД имеют разнообразные эффекты, you'll earn alternate advancement experienceвключая увеличение врожденных параметров персонажа (напр.* '''Acquiring rare treasure.''' The first time you loot any type of item that says "treasure" in its descriptionСИЛ или ИНТ), you'll earn alternate experienceсущественное улучшение приобретаемых параметров (напр.* '''Exploring new places.''' Whenever you discover a new location and get Discovery Experience for itкритический шанс или двойная атака), you'll also earn alternate experience.* '''Conversion from adventure experience.''' After you reach the maximum adventuring levelусиление заклинаний и боевых умений или добавление им новых эффектов, all of the adventure experience that you earn will be converted into Alternate Advancement Experience as wellа так же представляют собой совершенно новые заклинания. You can also use the Alternate Advancement Slider to contribute a portion of your adventuring experienceАД обычно добавляют фиксированный бонус, from 0 to 100%, before hitting the maximum level.* '''Completing [[:Category:Collection Quests|collection quests]].''' Some collection quests do not award alternate advancement experience. Unlike some other games, you do '''''not''''' earn Alternate Advancement Points automatically each time you level. The more you focus on the above activities, the faster you'll earn Alternate Advancement Pointsлибо скалируются и увеличиваются с ростом уровня персонажа.
=== Your Alternate Advancement Trees Дерево альтернативных достижений ===
[[Image:Bard AA Tree.jpg|right|thumb|An example Alternate Advancement Tree: this one is for the Bard classes.]]
=== Changing your Mind Распределение очков АД ===Your choices of Alternate Advancements are only semi-permanentВ окне альтернативных достижений вы можете распределить имеющиеся очки АД и даже задать алгоритм, по которому новые очки будут автоматически вкладываться в указанные достижения. In your home cityИгроки могут использовать один из трех предустановленных шаблонов, you can visit an [[:Category:Advancement Counsel (NPC Type)|Advancement Counsel NPC]] to reset an entire Alternate Advancement tree and spend your points differently. The first respec (per tree) costs {{Coin||10|||}}; after thatсозданных разработчиками, {{Coin|1||||}} and {{Coin|10||||}} (though never higher than ten platinum). The cost resets after 30 days without a respec for a particular treeлибо создать свой собственный. You can also receive [[Class Achievement Respec Card|Class]]and [[Subclass Achievement Respec Card|Subclass]] respec cardsТри профайла хранятся на сервере и доступны в любой момент игры, available through the Achievement Counsel NPCsа неограниченное количество других можно сохранять на жестком диске и подгружать при необходимости. You can also use Более подробно тонкости создания шаблонов описаны в статье [[Mirror of Reflected Achievements|AA MirrorsАльтернативные достижения]], available through the commission crafting system to swap between a two different specs.
== Racial Traditions Расовые традиции ==
: ''Main Article: [[Traditions]]''
Every race in EQ2 has two starting Innate Abilities, and gets to choose a Racial Tradition every 10th level. You can view and select your Racial Traditions on the first tab of the Achievements window (press L or select Achievements from the EQII Menu). The Racial Traditions system is fairly well described in the window itself in-game.