Чат с разработчиками 2009.10.08 — различия между версиями

Материал из Энциклопедия EverQuest II
Перейти к: навигация, поиск
Строка 50: Строка 50:
 
::SOECronyn: К сожалению, новых рас в грядущем дополнении не будет.
 
::SOECronyn: К сожалению, новых рас в грядущем дополнении не будет.
 
-----------------------
 
-----------------------
*(Q) Argyuile: Has the dev team considered making an more intelligent AI as a way to make raid mobs more difficult instead of just hitting, harder, using bigger AE's?
+
*(Q) Argyuile: Планирует ли команда разработчиков сделать более усовершенствовать искусственный интеллект в игре, и с его помощью сделать рейдовых мобов более трудными, вместо того, чтобы просто увеличивать силу их ударов, количество очков здоровья и мощь АОЕ?
::Rothgar: We're always looking at new ways to make raid encounters fun. However, we understand that randomness doesn't always make for more fun either. So if by smarter AI, you mean more random behavior, probably not. But we always try to come up with new and interesting "puzzles" to solve.
+
::Rothgar: Мы всегда стараемся придумать новые способы чтобы сделать рейдовых противников более интересными. Однако, мы понимаем, что генератор случайных чисел не всегда помогает в этом. Если, говоря об ИИ, имеется ввиду более случайное поведение моба, то этого мы не хотим. Мы всегда работаем над введением в игру новых и интересных "загадок", которые будут с удовольствием будут разгадывать игроки.
::Rothgar: If you have some suggestions, feel free to send them our way using the /feedback command.
+
::Rothgar: Если у вас есть каки-нибудь предложения, то присылайте их нам через команду /feedback.
 
-----------------------
 
-----------------------
*(Q) Winwin: Can we expect more appearance and house item zones akin to the Shard of Love in the future?
+
*(Q) Winwin: Появятся ли в будущем новые зоны с предметами для дома и на внешний вид, по аналогии с [[Осколок Любви|Осколком Любви]]?
::Kaitheel: It's not out of the question, as its popularity has certainly been good, but we don't have any specific plans for one at this time.
+
::Kaitheel: Учитывая популярность зоны, возможно... Но пока конкретные планы еще не определены.
 
-----------------------
 
-----------------------
*(Q) Renegade X: Will there be entry level quests when the new Halas is released?
+
*(Q) Renegade X: Будут ли новые квесты для низкоуровневых персонажей в Халасе?
::Kaitheel: Oh, yes there will! It needs to support the characters starting there. Think Darklight Woods.
+
::Kaitheel: Конечно будут! Они необходимы для персонажей, которые начнут игру в этой зоне. В чем-то это будет похоже на Темнолесье.
 
-----------------------
 
-----------------------
 
*(Q) Aurelis: Can we expect pretty new books added with the expansion, and is it too late to ask, pretty please, no more open-book graphics? Open books just look funky on the Library's bookshelves!
 
*(Q) Aurelis: Can we expect pretty new books added with the expansion, and is it too late to ask, pretty please, no more open-book graphics? Open books just look funky on the Library's bookshelves!

Версия 13:22, 12 октября 2009

Чат с разработчиками - 08 октября 2009г.

Приветствия


  • Kain: Здравствуйте и добро пожаловать в чать с разработчиками EQ2 на ZAM'е. Я - Kain, один из коммьюнити менеджеров сайта и буду выполнять сегодня роль хозяина торжества. Raven будет принимать вопросы, а Calthine следить, чтобы мы не отклонялись слишком сильно от темы. Передаю слово для представлений сотрудникам SOE
  • timetravelling: Привет! Я - Бретт Шайнерт, в основном занимаюсь контентом и дизайном мобов в инстансах. Из последних проектов, я также участвовал в разработке новой системы Хрономагии и передаваемости предметов с флагом фамильной реликвии в игровом обновлении LU53.
  • Brenlo: Алан Кросби, продюсер этой замечательной команды.
  • Kaitheel: Я - Натан "Kaitheel" МакКолл. Занимаюсь квестами и игровыми ивентами.
  • Gninja: Всем привет, я - Gninja и работаю над заданиями, дизайном зон и игровыми ивентами :)
  • Brenlo: ... скорее, продюсер ДЛЯ этой замечательной команды
  • Rothgar: Привет! I'm Грег "Rothgar" Спенс и являюсь ведущим программистом EverQuest II.
  • Frizznik: Пол Каррико, занимаюсь игровой механикой.
  • SOECronyn: Всем здравствуйте! Я Пол Молина, главный дворф по преданиям, контенту и квестам :-)
  • Domino: Я Эмили "Domino" Тейлор, вхожу в команду по игровой механике; занимаюсь ремесленными вопросами, случайными проектами и иногда пеку печенюшки!
  • Rothgar: ммм... печенюшки....
  • Domino: Фестиваль механиков - это моя вина, зачарованные порталы - тоже, так что теперь вы знаете, кого закидывать шапками!

Вопросы-ответы

  • (Q) Calthine: Мы получили множество вопросов, касающихся новой LoN-зоны, так что я постараюсь их все суммировать и выразить парой предложений. Можно ли озвучить основную информацию о зоне - смогут ли туда попасть игроки, у которых нет нужной карты ЛОН? Будет ли инстанс соло или героик? Можно ли будет проходить зону повторно? Какого тира там будут выпадающие предметы?
Brenlo: Прежде всего, называть это зоной неправильно. На самом деле это скорее "подземелье с противником". В инстанс может попасть группа приключенцев, и для прохождения тоже потребуется одна группа. Для доступа достаточно, чтобы хотя бы у одного из членов группы был ключ из ЛОН. Полностью зона проходится один раз, повторно попасть туда можно только имея еще один ключ ЛОН. Сейчас я не хотел бы углубляться в детали, касающиеся предметов в зоне, т.к. это должно остаться тайной до релиза. Могу только сказать, что он равен по уровню предметам, которые можно добыть в соло-режиме.

  • (Q) Calthine: С появлением этой зоны у многих игроков возникло недовольство в связи с тем, что придется платить дополнительные суммы, чтобы попасть туда. Зависимость от механики ЛОН и что более существенно, системы случайного получения карт, оставила у большинства негативный осадок. Станут ли подобные зоны стандартной практикой, или останутся, как многие надеются, исключением?
Brenlo: Пока мы не уверены в окончательном решении. Мы планируем оценить реакцию игроков, когда зона уже появится на игровых серверах и пользователи смогут сами увидеть, что это такое на самом деле, а не будут основывать свои заключения на предмоложениях. В настоящий момент это только эксперимент.

  • (Q) Calthine: После установки следующего обновления ЛОН, будут ли карты выпадать из мобов в Норрате, как это было некоторое время назад?
Brenlo: Пока у нас нет планов возрождать систему получения карт из мобов. В качестве альтернативы мы выдаем активным игрокам ЛОН 5 бесплатных колод в месяц. Пока мы считаем этот метод более успешным, так как он позволяет регулярно получать карты каждому игроку.

  • (Q) Ariven: Появится ли у игроков возможность приобретать определенные карты через station cash (т.е. только те, которые ему нужны и по цене, зависящей от редкости карты)?
Brenlo: Подобный вопрос очень часто задают, но пока мы стараемся не смешивать две темы. Возможно, в будущем мы примем решение распостранять карты ЛОН через station cash, но пока это не планируется.

  • (Q) Aegir: Как игрок, который не был в Everquest II больше года, но планирует скоро вернуться, я очень рад видеть, что игра все так же активно развивается. Хотелось бы узнать, какая часть ресурсов команды разработчиков отводится на новый контент по отношению к модификации и переработке базовых элементов игры? Мы уже видели довольно большое количество изменений, в частности, новая система названий заклинаний и боевых умений. Делаются ли эти изменения исключительно на основании пожеланий игроков, или они связаны с будущим новым контентом?
Brenlo: Если говорить о том, какая часть отводится на работу с существующим контентом, то очень существенная. Именно по этой причине мы сдвинули сроки установки следующего дополнения. По мере приближения к выходу дополнения, фокус будет смещаться на работу над новым контентом. Собственно, именно сейчас это и происходит, когда уже закончена работа над обновлением LU53 "Осколки Судьбы". Мы продолжаем трудиться над существующим контентом, но уже только в рамках ранее определенного плана.
Brenlo: Касательно второй части вопроса - и так, и так. Мы реагируем на пожелания и комментарии игроков и делаем необходимые изменения. Кроме этого, мы самостоятельно определяем какие части игры требуют улучшения и доработки. Так было, например, с унификацией названий заклинаний и боевых умений.

  • (Q) Kaisha: Что случилось с игровым подарком на десятилетие EQ?
SOECronyn: Мы планируем ввести в игру подарки вместе с активацией ивента, посвященного пятилетнему юбилею, и произойти это должно через пару недель. Так что будьте внимательны в это время :-)

  • (Q) Annie: У меня есть несколько высокоуровневых крафтеров, которые не прокачивались как приключенческие классы. Есть ли для таких игроков возможность сменить класс приключенца по аналогии со сменой ремесленного класса, используя игровую механику, либо через station cash?
Rothgar: Этот момент мы обсуждали и тоже пришли к выводу, что такая опция нужа. Однако, сроки реализации идеи не установлены и мы даже не углублялись в детали. Когда пройдут дополнительные совещания, станет понятно, получится ли сделать это в обозримом будущем.

  • (Q) Gareth: Есть ли у вас планы добавить ПвП режим на ПвЕ серверах? Например, добавить опцию моментального перемещения и получения места в очереди на арену Мадж'Дула, в качестве казуального бэттлграунда.
Brenlo: Я бы порекомендовал подождать одного весьма существенного объявления об игровых новинках в совсем скором времени.

  • (Q) Crabbok: Мне очень нравятся повторные появления в игре наград за некоторые старые мировые события, например, экипировка неприметной красоты. Появятся ли в игре другие старые предметы, предметы обстановки за божественные квесты, или что-то аналогичное? Мой новый громила с удовольствием бы поставил домашний бафф на увеличение здоровья.
Kaitheel: Рады слышать такой отзыв! Я знаю множество персонажей, которые тоже хотели бы получить сет неприметной красоты. Хотя в наших планах и отсутствует пункт о повторном введении всех старых вещей в игру, но мы работали и работаем над тем, чтобы большая их часть становилась доступной.

  • (Q) Dawnslight: Появится ли в игре новая раса с выходом следующего игрового дополнения? ... учитывая, что у злых персонажей на одну расу больше, чем у добрых и нейтральных.
SOECronyn: К сожалению, новых рас в грядущем дополнении не будет.

  • (Q) Argyuile: Планирует ли команда разработчиков сделать более усовершенствовать искусственный интеллект в игре, и с его помощью сделать рейдовых мобов более трудными, вместо того, чтобы просто увеличивать силу их ударов, количество очков здоровья и мощь АОЕ?
Rothgar: Мы всегда стараемся придумать новые способы чтобы сделать рейдовых противников более интересными. Однако, мы понимаем, что генератор случайных чисел не всегда помогает в этом. Если, говоря об ИИ, имеется ввиду более случайное поведение моба, то этого мы не хотим. Мы всегда работаем над введением в игру новых и интересных "загадок", которые будут с удовольствием будут разгадывать игроки.
Rothgar: Если у вас есть каки-нибудь предложения, то присылайте их нам через команду /feedback.

  • (Q) Winwin: Появятся ли в будущем новые зоны с предметами для дома и на внешний вид, по аналогии с Осколком Любви?
Kaitheel: Учитывая популярность зоны, возможно... Но пока конкретные планы еще не определены.

  • (Q) Renegade X: Будут ли новые квесты для низкоуровневых персонажей в Халасе?
Kaitheel: Конечно будут! Они необходимы для персонажей, которые начнут игру в этой зоне. В чем-то это будет похоже на Темнолесье.

  • (Q) Aurelis: Can we expect pretty new books added with the expansion, and is it too late to ask, pretty please, no more open-book graphics? Open books just look funky on the Library's bookshelves!
SOECronyn: Indeed! There will certainly be more book introduced in the coming expansion... and we can take the request for no open book graphics under consideration. ;-D
Domino: though some people love those!

  • (Q) Rijacki: When can we get more of the "cherry grove" furniture in-game as craftable pieces with a different fabric colour? Can we get even the first batch of the blue ones in another colour, too?
Domino: there are no current plans to make the cherry grove set craftable in different colours, however, I've been hard at work on carpenter recipes for the coming expansion and I can assure you there are some fantastic looking items coming up that I think will make everybody happy!

  • (Q) Josgar: When will the new shaders be pushed to Test? Will we have ample time to test them before December?
Rothgar: We are still working hard on the Shader 3.0 system. This is a huge amount of work to convert all of our thousands of existing shaders into the new model. We still have some challenges to overcome and we're still tweaking performance. We don't have a date yet as to when we will push it to Test, but as soon as we feel comfortable with the final product, we will let you know.

  • (Q) Dawnslight: Will Carpenters ever get spiral staircases and or strait staircases to craft?
Domino: since every house and requires a different size, shape, and style of staircase it would be very difficult to put in pre-built staircases that would match people's needs. It's possible we might see one or two in the future if the art team has the time, but it's more likely we'll see a variety of more building blocks that can be used to build the wider variety of shapes, sizes, and styles that are needed.

  • (Q) Lisanne: Is there any chance that Quest Appearance items, like the Quest reward of Erollisi's Bow, can be House Mounted too for those of us unable to use a bow, please? It is so lovely and worth a place on my wall, and it is part of our game Lore.
Kaitheel: Several of those rewards are so beautiful, it would be a shame not to. And yes, that will be coming!

  • (Q) Winwin: Do you guys have a tentative date for the race change service on station cash?
Brenlo: We do indeed. It is tentatively scheduled for the next marketplace update which is the 20th. Just in time for Halloween

  • (Q) Xalmat: Seeing as how some top end encounters were balanced around pre-nerf avatar gear (namely Ykesha and Munzok) are they going to be adjusted to account for the reduction in player power?
timetravelling: Both of those fights, and several others have already seen a number of tweaks and we are certainly keeping an eye on them to make sure that y'all's progression isn't hurt.

  • (Q) Crabbok: Appearance helms and cloaks are popular, but can we expect some new designs for other armor slots, such as gloves, or boots?
Domino: everybody loves pretty items and we're always looking for exciting new appearances to add. We can't show you any pictures yet, but the art team has outdone themselves with some of the equipment in the coming expansion and I look forward to being able to wear some of it myself! Rest assured there's a lot of new looks coming up, and will continue to be more in the future.

  • (Q) Ray B: I would like to see boxes that can be opened and items stored in them to be able to be put in guild hall vaults and our personal banks. It would offer more storage or at least something like that. Example would be like putting a 36 slot box in guild bank 1 and be able to open it up and put 36 items in it. Could limit amount of boxes or sizes your discretion. I feel this would be a big hit on all servers.
Rothgar: Adding more storage is always a balancing act. I don't think we can ever provide enough storage for everyone to feel like they have enough. But when we add more, it can severely impact server performance and that's something we take very seriously.
Rothgar: We are always looking at ways to solve storage problems that don't have a negative impact on performance but don't have anything we can announce right now.

  • (Q) Staven: Can you smooth out the ride on the rhinos some? Tired of getting sea sick when my alt rides his and I'm in first person mode.
Rothgar: We made some changes to rhino mounts in the past that should have helped a good deal. I haven't heard any other complaints about them until now but this is something we can look at.

  • (Q) Ariven: Since there are more things to buy with shards, are there plans to add more solo shard quests into the game sometime soon?
Brenlo: I do believe that we have at least one solo quest coming. However, I have heard rumors that they may be dropping from almost anything around Halloween

  • (Q) Jeehi: Regarding the EQ2 complete Collection coming out the 19th of this month, I was wondering what it comes with in the box and If it comes with any new in game items and If so can the code be added to an existing account to get the items.
Brenlo: The compilation coming out actually has no ingame item. We are putting this out there to get boxes on the shelf and try and attract more new players. So for existing players nothing new. For possible new players, free 60 days of gameplay and everything up to TSO

  • (Q) Aurelis: Is there any chance we might get to see more "customization" options for guild hall guards and other amenity NPCs -- for example, an option for their stance to make them be sitting so we can put them on chairs to relieve their tired feet?
Rothgar: When we initially planned the hireling system for guild halls we had a lot of grand ideas that would be 'cool' to do but just didn't have time to implement all of them. I'll certainly look at the ability to add stances to them, but I'm not sure that sitting in a chair would be one that we could accommodate. Our next update to guild hall content will come with the expansion, so if we can work it in by then we will certainly give it a shot.

  • (Q) Fendy: I read the in next expansion classes will not be receiving any new combat arts or spells (disregarding skils gained through new AAs); that the existing combat arts and spells will only be upgraded with new versions. Why not?
Aeralik: The main reason we decided to pass on an additional spell is just the number of spells characters have. We felt that adding another spell line would just add to an already large number or spells. I think the new AA abilities though will more than make up for the lack of a new ability.

  • (Q) feldon30: What role (if any) will Armor and Weaponsmiths have in the expansion? Mastercrafted items would have to be incredible to be desirable at their classic level of 82. Will we see level 90 mastercrafted gear become important, as other games are doing?
Domino: We're not planning a *completely* different direction for mastercrafted gear at this point, however we're definitely aware that it's going to have to be balanced assuming that many people will be wearing at least some shard gear. It's something I've been working with Fyreflyte to balance, and we'll probably need to continue the balancing based on feedback during beta. Both armor and weapons will definitely be seeing a lot more nice blue stats, for one thing. And I know I can count on you and others in here for honest and helpful feedback!

  • (Q) Deson: As of a recent Aeralik post we know the Rogue wisdom line is being reworked. Are there other AA lines/Spells e.g. Inquisitor reactives) being redone as well?
Aeralik: Summoners will see some significant changes to reduce the number of pet lines. Rogues will see the wisdom line changed to be more inline with current itemization. The cure lines are all seeing a number of changes. We are also looking at individual abilities make sure they are desirable.

  • (Q) Aurelis: Why can't we use really any punctuation besides apostrophes in their names? I smell discrimination against the beautiful periods and commas, exclamation and quotation marks, hyphens and equal signs, and so on and so forth!
Rothgar: I'm not sure what the rationale was behind the original decision. That was made long before me. Unfortunately I don't see any changes being made to the naming system in the future.

Rothgar: All of the systems that work in and around EQII make assumptions about allowed characters and we'd probably break a lot of stuff if we changed it now. :)


  • (Q) Mystfit: There was a brief mention in the homeshow forum of dev's considering making a permanent stay option for house pets (like turning them into plushies). I haven't' heard it mentioned in awhile, is this on someone's to-do list?
Rothgar: It's still on the to-do list but we haven't had a chance to get to it yet. :(
Domino: wait till he steps on a pet frog in the middle of the night ;)
Rothgar: This is why you don't see pets roaming around in *MY* house. :)

  • (Q) Ariven: Can we have some fluffy/pretty/cute/sexy clothing put on the marketplace soon?
Domino: ok. there are a couple pretty dresses coming up for one thing - I believe the first should be available mid November. I've seen 'em!

  • (Q) feldon30: Why after the recent changes to Anashti Sul making her substantially easier, was the Manta Ray part of the encounter changed?
timetravelling: It was not. However, if you feel portions of that part of the encounter are not working as intended please send us details and we'll look into it!
Rothgar: There was a bug with the manta ray encounter that crept in with the first fix, but that should have been repaired earlier this week.

  • (Q) feldon30: Is there any further news on the transmuting changes to report?
Domino: Feldon, there aren't any new updates but there's a pretty comprehensive post on the Tradeskill forum. Once I'm able to give more details you bet I'll be asking for feedback! =)

  • (Q) Fendy: Can we have any more details on how item degradation is going to work? When can we expect to hear more?
Frizznik: We are looking at the system now. It is a work in progress so we can't give exact details of what it is right now because we are still working them out. We are trying really hard to make sure that you don't lose overall power from one level to the next, and will want to get items that provide better power gains for you. We will definitely be providing information in advance so will have notice of what it is. When we know, you will know. :)

  • (Q) Crabbok: The Fist of Judgment (Avatar Brawler weapon) has a damage proc that includes the line "Lasts for 15 seconds", yet there is no effect (such as temporary mitigation or avoidance). What is missing from this weapon and can I expect a fix?
Aeralik: I just looked at the data. It just looks like a data entry problem that is easily fixed so that it will not display the duration. You are not missing out on anything but I will get it fixed quick to avoid further confusion.

  • (Q) feldon30: Could it be possible to provide a way for new characters, regardless of alignment or race, to be teleported at level 1 to Timorous Deep or Halas?
SOECronyn: Travel is something we are looking at currently, especially between cities of similar alignments. Nothing to announce now, but look for changes in the future.

  • (Q) Renegade X: Are Sentinel's Fate questions allowed this dev chat? If so will The Warrens return in SF?
SOECronyn: The Warrens will not be making an appearance with the release of The Sentinel's Fate. However, look for a few other familiar areas, and even some new ones you might not have expected to see. :-)

Прощания

  • Spanky: Does Sony give the developers free coffee at work? This is important to me and my gaming style. Thanks
  • Brenlo: Yes, as much as we can drink. And we drink alot. For Domino though, who does not drink coffee . . . Toasted Marmite
  • SOECronyn: Yes, they do. I love you, coffee. You are so wonderful.
  • Kiara: ewww marmite is just eww
  • Domino: nom nom nom. Who needs coffee when there's toast and marmite!
  • Calthine: ew
  • Rothgar: Donuts > Coffee
  • SOECronyn: I DO OMG
  • Gninja: I believe Cronyn has a Caffeine IV at his desk...
  • Domino: and bread and marmite ... and bagels and marmite ... and marmite and marmite ...
  • SOECronyn: That's why you're a coder, Rothgar. You aren't normal.
  • Kiara: Alright folks. That's the end :) Time to strap everyone back to their desks.
  • Kiara: Thank you for coming by!
  • Calthine: Thanks Everyone!
  • Brenlo: Thanks all!
  • SOECronyn: Thanks!
  • Brenlo: Thanks for playing!
  • Kaitheel: Well, it's been great but I have to run off to the local coffee chain now. Thanks all!
  • Domino: thanks everyone, see you on the tradeskill forum! Bring marmite! =)
  • Kain: And that's the chat all done! Thanks to the SOE devs for turning up from everyone here at the EQ2 ZAM site, and thanks to all the users for popping in and sending us questions :)
  • Rothgar: Thanks everyone!

FFA Chat

Below is where tidbits from the free for all chat room will go when Calthine gets to the logs.



Источник

Zam.com

Чат с разработчиками - 08 октября 2009г.

Приветствия


  • Kain: Здравствуйте и добро пожаловать в чать с разработчиками EQ2 на ZAM'е. Я - Kain, один из коммьюнити менеджеров сайта и буду выполнять сегодня роль хозяина торжества. Raven будет принимать вопросы, а Calthine следить, чтобы мы не отклонялись слишком сильно от темы. Передаю слово для представлений сотрудникам SOE
  • timetravelling: Привет! Я - Бретт Шайнерт, в основном занимаюсь контентом и дизайном мобов в инстансах. Из последних проектов, я также участвовал в разработке новой системы Хрономагии и передаваемости предметов с флагом фамильной реликвии в игровом обновлении LU53.
  • Brenlo: Алан Кросби, продюсер этой замечательной команды.
  • Kaitheel: Я - Натан "Kaitheel" МакКолл. Занимаюсь квестами и игровыми ивентами.
  • Gninja: Всем привет, я - Gninja и работаю над заданиями, дизайном зон и игровыми ивентами :)
  • Brenlo: ... скорее, продюсер ДЛЯ этой замечательной команды
  • Rothgar: Привет! I'm Грег "Rothgar" Спенс и являюсь ведущим программистом EverQuest II.
  • Frizznik: Пол Каррико, занимаюсь игровой механикой.
  • SOECronyn: Всем здравствуйте! Я Пол Молина, главный дворф по преданиям, контенту и квестам :-)
  • Domino: Я Эмили "Domino" Тейлор, вхожу в команду по игровой механике; занимаюсь ремесленными вопросами, случайными проектами и иногда пеку печенюшки!
  • Rothgar: ммм... печенюшки....
  • Domino: Фестиваль механиков - это моя вина, зачарованные порталы - тоже, так что теперь вы знаете, кого закидывать шапками!

Вопросы-ответы

  • (Q) Calthine: Мы получили множество вопросов, касающихся новой LoN-зоны, так что я постараюсь их все суммировать и выразить парой предложений. Можно ли озвучить основную информацию о зоне - смогут ли туда попасть игроки, у которых нет нужной карты ЛОН? Будет ли инстанс соло или героик? Можно ли будет проходить зону повторно? Какого тира там будут выпадающие предметы?
Brenlo: Прежде всего, называть это зоной неправильно. На самом деле это скорее "подземелье с противником". В инстанс может попасть группа приключенцев, и для прохождения тоже потребуется одна группа. Для доступа достаточно, чтобы хотя бы у одного из членов группы был ключ из ЛОН. Полностью зона проходится один раз, повторно попасть туда можно только имея еще один ключ ЛОН. Сейчас я не хотел бы углубляться в детали, касающиеся предметов в зоне, т.к. это должно остаться тайной до релиза. Могу только сказать, что он равен по уровню предметам, которые можно добыть в соло-режиме.

  • (Q) Calthine: С появлением этой зоны у многих игроков возникло недовольство в связи с тем, что придется платить дополнительные суммы, чтобы попасть туда. Зависимость от механики ЛОН и что более существенно, системы случайного получения карт, оставила у большинства негативный осадок. Станут ли подобные зоны стандартной практикой, или останутся, как многие надеются, исключением?
Brenlo: Пока мы не уверены в окончательном решении. Мы планируем оценить реакцию игроков, когда зона уже появится на игровых серверах и пользователи смогут сами увидеть, что это такое на самом деле, а не будут основывать свои заключения на предмоложениях. В настоящий момент это только эксперимент.

  • (Q) Calthine: После установки следующего обновления ЛОН, будут ли карты выпадать из мобов в Норрате, как это было некоторое время назад?
Brenlo: Пока у нас нет планов возрождать систему получения карт из мобов. В качестве альтернативы мы выдаем активным игрокам ЛОН 5 бесплатных колод в месяц. Пока мы считаем этот метод более успешным, так как он позволяет регулярно получать карты каждому игроку.

  • (Q) Ariven: Появится ли у игроков возможность приобретать определенные карты через station cash (т.е. только те, которые ему нужны и по цене, зависящей от редкости карты)?
Brenlo: Подобный вопрос очень часто задают, но пока мы стараемся не смешивать две темы. Возможно, в будущем мы примем решение распостранять карты ЛОН через station cash, но пока это не планируется.

  • (Q) Aegir: Как игрок, который не был в Everquest II больше года, но планирует скоро вернуться, я очень рад видеть, что игра все так же активно развивается. Хотелось бы узнать, какая часть ресурсов команды разработчиков отводится на новый контент по отношению к модификации и переработке базовых элементов игры? Мы уже видели довольно большое количество изменений, в частности, новая система названий заклинаний и боевых умений. Делаются ли эти изменения исключительно на основании пожеланий игроков, или они связаны с будущим новым контентом?
Brenlo: Если говорить о том, какая часть отводится на работу с существующим контентом, то очень существенная. Именно по этой причине мы сдвинули сроки установки следующего дополнения. По мере приближения к выходу дополнения, фокус будет смещаться на работу над новым контентом. Собственно, именно сейчас это и происходит, когда уже закончена работа над обновлением LU53 "Осколки Судьбы". Мы продолжаем трудиться над существующим контентом, но уже только в рамках ранее определенного плана.
Brenlo: Касательно второй части вопроса - и так, и так. Мы реагируем на пожелания и комментарии игроков и делаем необходимые изменения. Кроме этого, мы самостоятельно определяем какие части игры требуют улучшения и доработки. Так было, например, с унификацией названий заклинаний и боевых умений.

  • (Q) Kaisha: Что случилось с игровым подарком на десятилетие EQ?
SOECronyn: Мы планируем ввести в игру подарки вместе с активацией ивента, посвященного пятилетнему юбилею, и произойти это должно через пару недель. Так что будьте внимательны в это время :-)

  • (Q) Annie: У меня есть несколько высокоуровневых крафтеров, которые не прокачивались как приключенческие классы. Есть ли для таких игроков возможность сменить класс приключенца по аналогии со сменой ремесленного класса, используя игровую механику, либо через station cash?
Rothgar: Этот момент мы обсуждали и тоже пришли к выводу, что такая опция нужа. Однако, сроки реализации идеи не установлены и мы даже не углублялись в детали. Когда пройдут дополнительные совещания, станет понятно, получится ли сделать это в обозримом будущем.

  • (Q) Gareth: Есть ли у вас планы добавить ПвП режим на ПвЕ серверах? Например, добавить опцию моментального перемещения и получения места в очереди на арену Мадж'Дула, в качестве казуального бэттлграунда.
Brenlo: Я бы порекомендовал подождать одного весьма существенного объявления об игровых новинках в совсем скором времени.

  • (Q) Crabbok: Мне очень нравятся повторные появления в игре наград за некоторые старые мировые события, например, экипировка неприметной красоты. Появятся ли в игре другие старые предметы, предметы обстановки за божественные квесты, или что-то аналогичное? Мой новый громила с удовольствием бы поставил домашний бафф на увеличение здоровья.
Kaitheel: Рады слышать такой отзыв! Я знаю множество персонажей, которые тоже хотели бы получить сет неприметной красоты. Хотя в наших планах и отсутствует пункт о повторном введении всех старых вещей в игру, но мы работали и работаем над тем, чтобы большая их часть становилась доступной.

  • (Q) Dawnslight: Появится ли в игре новая раса с выходом следующего игрового дополнения? ... учитывая, что у злых персонажей на одну расу больше, чем у добрых и нейтральных.
SOECronyn: К сожалению, новых рас в грядущем дополнении не будет.

  • (Q) Argyuile: Has the dev team considered making an more intelligent AI as a way to make raid mobs more difficult instead of just hitting, harder, using bigger AE's?
Rothgar: We're always looking at new ways to make raid encounters fun. However, we understand that randomness doesn't always make for more fun either. So if by smarter AI, you mean more random behavior, probably not. But we always try to come up with new and interesting "puzzles" to solve.
Rothgar: If you have some suggestions, feel free to send them our way using the /feedback command.

  • (Q) Winwin: Can we expect more appearance and house item zones akin to the Shard of Love in the future?
Kaitheel: It's not out of the question, as its popularity has certainly been good, but we don't have any specific plans for one at this time.

  • (Q) Renegade X: Will there be entry level quests when the new Halas is released?
Kaitheel: Oh, yes there will! It needs to support the characters starting there. Think Darklight Woods.

  • (Q) Aurelis: Can we expect pretty new books added with the expansion, and is it too late to ask, pretty please, no more open-book graphics? Open books just look funky on the Library's bookshelves!
SOECronyn: Indeed! There will certainly be more book introduced in the coming expansion... and we can take the request for no open book graphics under consideration. ;-D
Domino: though some people love those!

  • (Q) Rijacki: When can we get more of the "cherry grove" furniture in-game as craftable pieces with a different fabric colour? Can we get even the first batch of the blue ones in another colour, too?
Domino: there are no current plans to make the cherry grove set craftable in different colours, however, I've been hard at work on carpenter recipes for the coming expansion and I can assure you there are some fantastic looking items coming up that I think will make everybody happy!

  • (Q) Josgar: When will the new shaders be pushed to Test? Will we have ample time to test them before December?
Rothgar: We are still working hard on the Shader 3.0 system. This is a huge amount of work to convert all of our thousands of existing shaders into the new model. We still have some challenges to overcome and we're still tweaking performance. We don't have a date yet as to when we will push it to Test, but as soon as we feel comfortable with the final product, we will let you know.

  • (Q) Dawnslight: Will Carpenters ever get spiral staircases and or strait staircases to craft?
Domino: since every house and requires a different size, shape, and style of staircase it would be very difficult to put in pre-built staircases that would match people's needs. It's possible we might see one or two in the future if the art team has the time, but it's more likely we'll see a variety of more building blocks that can be used to build the wider variety of shapes, sizes, and styles that are needed.

  • (Q) Lisanne: Is there any chance that Quest Appearance items, like the Quest reward of Erollisi's Bow, can be House Mounted too for those of us unable to use a bow, please? It is so lovely and worth a place on my wall, and it is part of our game Lore.
Kaitheel: Several of those rewards are so beautiful, it would be a shame not to. And yes, that will be coming!

  • (Q) Winwin: Do you guys have a tentative date for the race change service on station cash?
Brenlo: We do indeed. It is tentatively scheduled for the next marketplace update which is the 20th. Just in time for Halloween

  • (Q) Xalmat: Seeing as how some top end encounters were balanced around pre-nerf avatar gear (namely Ykesha and Munzok) are they going to be adjusted to account for the reduction in player power?
timetravelling: Both of those fights, and several others have already seen a number of tweaks and we are certainly keeping an eye on them to make sure that y'all's progression isn't hurt.

  • (Q) Crabbok: Appearance helms and cloaks are popular, but can we expect some new designs for other armor slots, such as gloves, or boots?
Domino: everybody loves pretty items and we're always looking for exciting new appearances to add. We can't show you any pictures yet, but the art team has outdone themselves with some of the equipment in the coming expansion and I look forward to being able to wear some of it myself! Rest assured there's a lot of new looks coming up, and will continue to be more in the future.

  • (Q) Ray B: I would like to see boxes that can be opened and items stored in them to be able to be put in guild hall vaults and our personal banks. It would offer more storage or at least something like that. Example would be like putting a 36 slot box in guild bank 1 and be able to open it up and put 36 items in it. Could limit amount of boxes or sizes your discretion. I feel this would be a big hit on all servers.
Rothgar: Adding more storage is always a balancing act. I don't think we can ever provide enough storage for everyone to feel like they have enough. But when we add more, it can severely impact server performance and that's something we take very seriously.
Rothgar: We are always looking at ways to solve storage problems that don't have a negative impact on performance but don't have anything we can announce right now.

  • (Q) Staven: Can you smooth out the ride on the rhinos some? Tired of getting sea sick when my alt rides his and I'm in first person mode.
Rothgar: We made some changes to rhino mounts in the past that should have helped a good deal. I haven't heard any other complaints about them until now but this is something we can look at.

  • (Q) Ariven: Since there are more things to buy with shards, are there plans to add more solo shard quests into the game sometime soon?
Brenlo: I do believe that we have at least one solo quest coming. However, I have heard rumors that they may be dropping from almost anything around Halloween

  • (Q) Jeehi: Regarding the EQ2 complete Collection coming out the 19th of this month, I was wondering what it comes with in the box and If it comes with any new in game items and If so can the code be added to an existing account to get the items.
Brenlo: The compilation coming out actually has no ingame item. We are putting this out there to get boxes on the shelf and try and attract more new players. So for existing players nothing new. For possible new players, free 60 days of gameplay and everything up to TSO

  • (Q) Aurelis: Is there any chance we might get to see more "customization" options for guild hall guards and other amenity NPCs -- for example, an option for their stance to make them be sitting so we can put them on chairs to relieve their tired feet?
Rothgar: When we initially planned the hireling system for guild halls we had a lot of grand ideas that would be 'cool' to do but just didn't have time to implement all of them. I'll certainly look at the ability to add stances to them, but I'm not sure that sitting in a chair would be one that we could accommodate. Our next update to guild hall content will come with the expansion, so if we can work it in by then we will certainly give it a shot.

  • (Q) Fendy: I read the in next expansion classes will not be receiving any new combat arts or spells (disregarding skils gained through new AAs); that the existing combat arts and spells will only be upgraded with new versions. Why not?
Aeralik: The main reason we decided to pass on an additional spell is just the number of spells characters have. We felt that adding another spell line would just add to an already large number or spells. I think the new AA abilities though will more than make up for the lack of a new ability.

  • (Q) feldon30: What role (if any) will Armor and Weaponsmiths have in the expansion? Mastercrafted items would have to be incredible to be desirable at their classic level of 82. Will we see level 90 mastercrafted gear become important, as other games are doing?
Domino: We're not planning a *completely* different direction for mastercrafted gear at this point, however we're definitely aware that it's going to have to be balanced assuming that many people will be wearing at least some shard gear. It's something I've been working with Fyreflyte to balance, and we'll probably need to continue the balancing based on feedback during beta. Both armor and weapons will definitely be seeing a lot more nice blue stats, for one thing. And I know I can count on you and others in here for honest and helpful feedback!

  • (Q) Deson: As of a recent Aeralik post we know the Rogue wisdom line is being reworked. Are there other AA lines/Spells e.g. Inquisitor reactives) being redone as well?
Aeralik: Summoners will see some significant changes to reduce the number of pet lines. Rogues will see the wisdom line changed to be more inline with current itemization. The cure lines are all seeing a number of changes. We are also looking at individual abilities make sure they are desirable.

  • (Q) Aurelis: Why can't we use really any punctuation besides apostrophes in their names? I smell discrimination against the beautiful periods and commas, exclamation and quotation marks, hyphens and equal signs, and so on and so forth!
Rothgar: I'm not sure what the rationale was behind the original decision. That was made long before me. Unfortunately I don't see any changes being made to the naming system in the future.

Rothgar: All of the systems that work in and around EQII make assumptions about allowed characters and we'd probably break a lot of stuff if we changed it now. :)


  • (Q) Mystfit: There was a brief mention in the homeshow forum of dev's considering making a permanent stay option for house pets (like turning them into plushies). I haven't' heard it mentioned in awhile, is this on someone's to-do list?
Rothgar: It's still on the to-do list but we haven't had a chance to get to it yet. :(
Domino: wait till he steps on a pet frog in the middle of the night ;)
Rothgar: This is why you don't see pets roaming around in *MY* house. :)

  • (Q) Ariven: Can we have some fluffy/pretty/cute/sexy clothing put on the marketplace soon?
Domino: ok. there are a couple pretty dresses coming up for one thing - I believe the first should be available mid November. I've seen 'em!

  • (Q) feldon30: Why after the recent changes to Anashti Sul making her substantially easier, was the Manta Ray part of the encounter changed?
timetravelling: It was not. However, if you feel portions of that part of the encounter are not working as intended please send us details and we'll look into it!
Rothgar: There was a bug with the manta ray encounter that crept in with the first fix, but that should have been repaired earlier this week.

  • (Q) feldon30: Is there any further news on the transmuting changes to report?
Domino: Feldon, there aren't any new updates but there's a pretty comprehensive post on the Tradeskill forum. Once I'm able to give more details you bet I'll be asking for feedback! =)

  • (Q) Fendy: Can we have any more details on how item degradation is going to work? When can we expect to hear more?
Frizznik: We are looking at the system now. It is a work in progress so we can't give exact details of what it is right now because we are still working them out. We are trying really hard to make sure that you don't lose overall power from one level to the next, and will want to get items that provide better power gains for you. We will definitely be providing information in advance so will have notice of what it is. When we know, you will know. :)

  • (Q) Crabbok: The Fist of Judgment (Avatar Brawler weapon) has a damage proc that includes the line "Lasts for 15 seconds", yet there is no effect (such as temporary mitigation or avoidance). What is missing from this weapon and can I expect a fix?
Aeralik: I just looked at the data. It just looks like a data entry problem that is easily fixed so that it will not display the duration. You are not missing out on anything but I will get it fixed quick to avoid further confusion.

  • (Q) feldon30: Could it be possible to provide a way for new characters, regardless of alignment or race, to be teleported at level 1 to Timorous Deep or Halas?
SOECronyn: Travel is something we are looking at currently, especially between cities of similar alignments. Nothing to announce now, but look for changes in the future.

  • (Q) Renegade X: Are Sentinel's Fate questions allowed this dev chat? If so will The Warrens return in SF?
SOECronyn: The Warrens will not be making an appearance with the release of The Sentinel's Fate. However, look for a few other familiar areas, and even some new ones you might not have expected to see. :-)

Прощания

  • Spanky: Does Sony give the developers free coffee at work? This is important to me and my gaming style. Thanks
  • Brenlo: Yes, as much as we can drink. And we drink alot. For Domino though, who does not drink coffee . . . Toasted Marmite
  • SOECronyn: Yes, they do. I love you, coffee. You are so wonderful.
  • Kiara: ewww marmite is just eww
  • Domino: nom nom nom. Who needs coffee when there's toast and marmite!
  • Calthine: ew
  • Rothgar: Donuts > Coffee
  • SOECronyn: I DO OMG
  • Gninja: I believe Cronyn has a Caffeine IV at his desk...
  • Domino: and bread and marmite ... and bagels and marmite ... and marmite and marmite ...
  • SOECronyn: That's why you're a coder, Rothgar. You aren't normal.
  • Kiara: Alright folks. That's the end :) Time to strap everyone back to their desks.
  • Kiara: Thank you for coming by!
  • Calthine: Thanks Everyone!
  • Brenlo: Thanks all!
  • SOECronyn: Thanks!
  • Brenlo: Thanks for playing!
  • Kaitheel: Well, it's been great but I have to run off to the local coffee chain now. Thanks all!
  • Domino: thanks everyone, see you on the tradeskill forum! Bring marmite! =)
  • Kain: And that's the chat all done! Thanks to the SOE devs for turning up from everyone here at the EQ2 ZAM site, and thanks to all the users for popping in and sending us questions :)
  • Rothgar: Thanks everyone!

FFA Chat

Below is where tidbits from the free for all chat room will go when Calthine gets to the logs.



Источник

Zam.com