LU40 — различия между версиями

Материал из Энциклопедия EverQuest II
Перейти к: навигация, поиск
(Новая: {{LU|LU40}} Live Date: November 13, 2007 (aka, Rise of Kunark) http://forums.station.sony.com/eq2/posts/list.m?topic_id=392676 ==RISE OF KUNARK IS HERE!== To arms! The continent o...)
 
Строка 8: Строка 8:
 
To arms! The continent of Kunark has been rediscovered in the waters of the Timorous Deep! The lich emperor, Venril Sathir, has spent the last 500 years nearly conquering the breadth of the land, driving the Di’Zok to make their final stand in the city of Chardok. Suddenly awakened into a hostile world, the sarnak of Gorowyn have begun to explore not only a vast and varied land, but also their own mysterious past -- not stopping for anything that might stand in their way. Will you be able to tame this harsh land, or will you be unable to stop the Rise of Kunark?
 
To arms! The continent of Kunark has been rediscovered in the waters of the Timorous Deep! The lich emperor, Venril Sathir, has spent the last 500 years nearly conquering the breadth of the land, driving the Di’Zok to make their final stand in the city of Chardok. Suddenly awakened into a hostile world, the sarnak of Gorowyn have begun to explore not only a vast and varied land, but also their own mysterious past -- not stopping for anything that might stand in their way. Will you be able to tame this harsh land, or will you be unable to stop the Rise of Kunark?
  
==RACIAL TRAITS==
+
==Расовые особенности==
  
* Most races have had their racial traits improved to be useful from levels 1-80!
+
• Расовые особенности большинства рас были улучшены.
* Along with the new racial traits there is a new way to see what racial and class traits you can choose now and further along in your adventuring career.
+
• В окно достижений добавлен новый раздел, в котором можно посмотреть расовые традиции, особенности персонажа и выбор заклинаний и боевых умений степени Мастер II, доступных персонажу на всем протяжении его игровой карьеры.
* By pressing the ‘L’ button you will open a window that contains three tabs. Two of them are for spending your Achievement points, and the third is the new “Character Development” tab. Check out this new tab to see all your options and at what level you will achieve them.
+
• Каждому игроку будет дана возможность пересмотреть путь развития своего персонажа.
* As a part of the launch of this new system, every existing player will be able to review and change their character development choices one time.
 
  
==GAMEPLAY==
+
==Игровой процесс==
  
* Level 20-70 experience gain rate has been smoothed to be more beneficial, and pre-70 quests now pay out more experience!
+
• Увеличен опыт, получаемый игроками 20-70 уровней за убийство NPC. Также увеличен опыт, получаемый за выполнение заданий, уровень которых меньше 70.
* New characters who choose Gorowyn or Kelethin as their home city will be greeted with a new, in-game, cinematic when they first enter the game.
+
• Игроки, которые создали новых персонажей и выбрали Келетин стартовым городом, увидят новый видеоролик.
* Only items in ranged and melee weapon slots can be swapped while in combat.
+
• Во время боя вы сможете менять только те предметы, которые находятся в ячейках "Основная рука", "Вспомогательная", "Дальнобойное оружие".
  
==MAP SYSTEM==
+
==Карта==
  
* Zoom, pan and resizing have been added to the in game map.
+
• В окно карты добавлены опции масштабирования и перемещения карты в окне. Также теперь предоставлена возможность менять размер окна карты.
* To zoom in use your mouse wheel or the buttons in the lower right corner of the map.
+
• Для изменения масштаба вы можете воспользоваться колесиком мыши или кнопками в правом нижнем углу окна карты.
* Once you are zoomed in you can pan around the map my clicking and dragging your mouse when the cursor displays as a hand.
+
• Если вы воспользуетесь опцией приближения камеры, вам станет доступна опция перемещения карты в окне - курсор мыши примет изображение руки, и вы сможете перемещать карту, зажав левую клавишу мыши.
* The map window can now be resized just like other UI windows in the game.
+
• Размер окна карты теперь можно изменять, как и любое другое окно интерфейса.
* Always wanted a minimap? Now you can make one!
+
• Теперь вы сможете создавать мини-карты.
  
==MUSIC==
+
==Музыка==
  
* EverQuest II now boasts all-new adaptive combat music!
+
В игру введена новая система музыкального сопровождения!
* Expect fights to sound differently based on the pace of combat, whether you're winning or losing, as well as how difficult the fight is
+
• Теперь во время боя музыкальное сопровождение зависит от того, выигрываете вы бой или проигрываете, а также от уровня сложности противника.
* Turn your combat music back on! It's seriously worth it.
 
  
==SPELLS==
+
Не забудьте включить звук!
  
Troubador
+
==Заклинания==
  
* The daze effect has been removed from Precision of the Maestro.
+
Трубадур
* Concentration is no longer needed for the Performer’s Talent line.
+
• Точность мастера: эффект ошеломления упразднен.
* Performer’s Talent line will now only trigger on the initial damage hits.
+
• Талант исполнителя: больше не требуется использование концентрации. Активация будет происходить только при первом ударе.
  
Dirge
+
Менестрель
 +
• Дверь смерти: больше не требуется использование концентрации.
  
* The Death’s Door line no longer requires concentration.
+
==Ремесла==
  
==TRADESKILLS==
+
• Группа предметов: увеличено максимально возможное количество ресурсов, которое можно собрать в одной группе.
 +
• Добавлена новая функция для окна производства. Теперь при изготовлении предмета первые 6 клавиш на вашей основной панели горячих клавиш будут автоматически заменяться подходящими реакциями обработки. Если вы хотите использовать старые клавиши, просто щелкните мышкой по любому месту на экране, чтобы окно производства потеряло фокус.
 +
• Делегаты гильдии мастеровых теперь предлагают новые, более информативные задания обучения ремеслу. Если вы не завершили старую линейку задания обучения ремеслу, то она будет завершена автоматически, и вы сможете начать новую.
 +
• Теперь реакции мастеровых будут автоматически заменяться новыми при получении мастеровым требуемого уровня.
 +
• Механики и техномаги теперь могут использовать 6 реакций, как и остальные мастеровые. Однако им придется купить свитки с описанием реакций у соответствующих торговцев.
 +
• Чтобы использовать инструменты для сбора, нужно просто подогнать такие предметы. Необходимость экипировки инструментов для сбора в ячейку "Талисман" упразднена.
 +
• Предметы качества ниже "безупречный" удалены из книги рецептов. Теперь, если вы не сможете создать предмет безупречного качества, получите назад либо топливо (для предметов ручной работы), либо редкий ресурс (для предметов работы мастера).
 +
• В книгу рецептов плотников были добавлены чертежи новых мрачно выглядящих предметов.
 +
• Количество очков опыта, получаемого за выполнение заданий мастеровыми, изменено. Мастеровые высокого уровня будут получать около 5% за каждое выполненное задание, игроки менее высоких уровней будут получать немного больше.
  
* The level cap on all primary and secondary tradeskills has been raised to 80 for players who have purchased the Rise of Kunark expansion.
+
==Награда ветерана - 4 года==
* New level 70-80 tradeskill recipes are now available for all classes, as are level 70-79 tradeskill city writs for all starting cities.
 
* Several new quests are now available in Kunark for higher level crafters of all adventure levels. Speak to Assistant Jones at the docks in Kylong Plains, and Taskmaster Greeblentus in Teren’s Grasp to learn how you can assist.
 
* Several optional new faction paths allow crafters to assist certain factions within Kunark and earn their trust. Taskmaster Greeblentus can guide you towards these.
 
* A new tradeskill faction has entered Norrath with the discovery of Gorowyn: the Academy of Logistics, bringing more titles for players to earn and new faction furniture items to be purchased.
 
* Stack sizes of harvested items have been increased across all level ranges.
 
* Changes to the crafting UI automatically bring up the reaction arts you need, and will override your 1-6 keys while the window is up. If you want to continue using your old hotbars, simply click elsewhere so the crafting window loses focus.
 
* Tradeskill delegates now offer a new tradeskill tutorial quest series to give more information to new crafters (or old ones who would like a refresher). If you were in the middle of the old tutorial quest series you will find these autocomplete, and you can pick up the new one.
 
* Tradeskill reaction arts now auto-upgrade as you level up, no more hunting in knowledge books to find your latest!
 
* Tinkerers and transmuters now have 6 reaction arts like other classes. These still need to be purchased from the appropriate vendors, however.
 
* Harvesting tools no longer need to be equipped to be used. They do however still need to be attuned.
 
* Recipes no longer yield non-pristine products. Instead, if you fail to create a pristine quality product, your fuel will be returned for handcrafted recipes, or your rare for mastercrafted. More details can be found in this discussion: http://forums.station.sony.com/eq2/...topic_id=366825
 
* Carpenters will find some belated evil furniture items appearing in their existing recipe books … just in time for a very evil Frostfell?
 
* Experience granted by tradeskill writs will now scale more smoothly. They should grant about 5% at higher levels and a bit more at lower levels.
 
  
==FOUR YEAR [[:Category:Veteran Reward|VETERAN REWARDS]]==
+
Хотя игре всего 3 года, не забывайте - возраст вашего аккаунта высчитывается по формуле "Базовый возраст аккаунта" + 90 дней за каждое купленное вами дополнение!
It's only our third birthday! Why four year veteran rewards already? Remember that you get 90 days free Veteran Reward time for each expansion that you own. Four expansions plus three years means new rewards!
 
  
*A title [[The Zealous]]
+
Титул Рьяный
Your fame has grown. Tales of your exploits have been told among the citizenry of major cities across Norrath. In the cities, children grow up wanting to be just like you. Don't be surprised if you're worshipped by all while gracing them with your presence.
+
Ваша слава бежит впереди вас. Истории о ваших приключениях передаются из уст в уста, и многие хотят стать такими, как вы.
*[[Treasure Hoard]]
 
A treasure chest that symbolizes your amassed wealth as an accomplished citizen of Norrath. Your home city is lucky to have you as a citizen. Placing one of these items in your home will cause all landlords to give you a 25% discount on your coin rent.
 
*[[Mystic Moppet Billy]]
 
All that fame and constant recognition can be draining on Norrath's own superstars. Sometimes it's refreshing to be able to disappear into the background. You can do so more easily with your own Billy Illusion.
 
*[[Draft of the Skilled]] (x3) and [[Draft of the Wise]] (x3)
 
Not that a person of your stature would need such assistance, but famous people lead busy lives. Any time they can save leads to more time for heroic deeds and economic exploits. The most advanced adventurers and crafters do have their public to think about, after all
 
  
      Check out this news article on EQ2Players.com for all the details about the veteran rewards. [http://eq2players.station.sony.com/news_archive_content.vm?id=1419&section=News&locale=en_US]
+
Кладовая
 +
Сундук с сокровищами является символом вашего достатка. Ваш город гордится таким гражданином, как вы.
 +
 
 +
Поместив сундук с сокровищами в свой дом, вы получите 25% скидку на оплату квартиры от владельца дома.
 +
 
 +
Таинственная кукла Билли
 +
Каждому из нас иногда хочется сжаться в комочек и стать незаметным. Ваша персональная кукла Билли исполнит это желание.
 +
 
 +
Зелье умелого (3 шт.) и зелье мудрого (3 шт.)
 +
Не то чтобы люди такого статуса как вы нуждались в подобных предметах. Но они точно вам не помешают в любом случае.
 +
 
 +
{{need}} форматирование и линкование

Версия 22:36, 31 января 2009

Для просмотра статей относящихся к этому игровому обновлению, смотри Категория:LU40


Live Date: November 13, 2007 (aka, Rise of Kunark)

http://forums.station.sony.com/eq2/posts/list.m?topic_id=392676

RISE OF KUNARK IS HERE!

To arms! The continent of Kunark has been rediscovered in the waters of the Timorous Deep! The lich emperor, Venril Sathir, has spent the last 500 years nearly conquering the breadth of the land, driving the Di’Zok to make their final stand in the city of Chardok. Suddenly awakened into a hostile world, the sarnak of Gorowyn have begun to explore not only a vast and varied land, but also their own mysterious past -- not stopping for anything that might stand in their way. Will you be able to tame this harsh land, or will you be unable to stop the Rise of Kunark?

Расовые особенности

• Расовые особенности большинства рас были улучшены. • В окно достижений добавлен новый раздел, в котором можно посмотреть расовые традиции, особенности персонажа и выбор заклинаний и боевых умений степени Мастер II, доступных персонажу на всем протяжении его игровой карьеры. • Каждому игроку будет дана возможность пересмотреть путь развития своего персонажа.

Игровой процесс

• Увеличен опыт, получаемый игроками 20-70 уровней за убийство NPC. Также увеличен опыт, получаемый за выполнение заданий, уровень которых меньше 70. • Игроки, которые создали новых персонажей и выбрали Келетин стартовым городом, увидят новый видеоролик. • Во время боя вы сможете менять только те предметы, которые находятся в ячейках "Основная рука", "Вспомогательная", "Дальнобойное оружие".

Карта

• В окно карты добавлены опции масштабирования и перемещения карты в окне. Также теперь предоставлена возможность менять размер окна карты. • Для изменения масштаба вы можете воспользоваться колесиком мыши или кнопками в правом нижнем углу окна карты. • Если вы воспользуетесь опцией приближения камеры, вам станет доступна опция перемещения карты в окне - курсор мыши примет изображение руки, и вы сможете перемещать карту, зажав левую клавишу мыши. • Размер окна карты теперь можно изменять, как и любое другое окно интерфейса. • Теперь вы сможете создавать мини-карты.

Музыка

В игру введена новая система музыкального сопровождения! • Теперь во время боя музыкальное сопровождение зависит от того, выигрываете вы бой или проигрываете, а также от уровня сложности противника.

Не забудьте включить звук!

Заклинания

Трубадур • Точность мастера: эффект ошеломления упразднен. • Талант исполнителя: больше не требуется использование концентрации. Активация будет происходить только при первом ударе.

Менестрель • Дверь смерти: больше не требуется использование концентрации.

Ремесла

• Группа предметов: увеличено максимально возможное количество ресурсов, которое можно собрать в одной группе. • Добавлена новая функция для окна производства. Теперь при изготовлении предмета первые 6 клавиш на вашей основной панели горячих клавиш будут автоматически заменяться подходящими реакциями обработки. Если вы хотите использовать старые клавиши, просто щелкните мышкой по любому месту на экране, чтобы окно производства потеряло фокус. • Делегаты гильдии мастеровых теперь предлагают новые, более информативные задания обучения ремеслу. Если вы не завершили старую линейку задания обучения ремеслу, то она будет завершена автоматически, и вы сможете начать новую. • Теперь реакции мастеровых будут автоматически заменяться новыми при получении мастеровым требуемого уровня. • Механики и техномаги теперь могут использовать 6 реакций, как и остальные мастеровые. Однако им придется купить свитки с описанием реакций у соответствующих торговцев. • Чтобы использовать инструменты для сбора, нужно просто подогнать такие предметы. Необходимость экипировки инструментов для сбора в ячейку "Талисман" упразднена. • Предметы качества ниже "безупречный" удалены из книги рецептов. Теперь, если вы не сможете создать предмет безупречного качества, получите назад либо топливо (для предметов ручной работы), либо редкий ресурс (для предметов работы мастера). • В книгу рецептов плотников были добавлены чертежи новых мрачно выглядящих предметов. • Количество очков опыта, получаемого за выполнение заданий мастеровыми, изменено. Мастеровые высокого уровня будут получать около 5% за каждое выполненное задание, игроки менее высоких уровней будут получать немного больше.

Награда ветерана - 4 года

Хотя игре всего 3 года, не забывайте - возраст вашего аккаунта высчитывается по формуле "Базовый возраст аккаунта" + 90 дней за каждое купленное вами дополнение!

Титул Рьяный Ваша слава бежит впереди вас. Истории о ваших приключениях передаются из уст в уста, и многие хотят стать такими, как вы.

Кладовая Сундук с сокровищами является символом вашего достатка. Ваш город гордится таким гражданином, как вы.

Поместив сундук с сокровищами в свой дом, вы получите 25% скидку на оплату квартиры от владельца дома.

Таинственная кукла Билли Каждому из нас иногда хочется сжаться в комочек и стать незаметным. Ваша персональная кукла Билли исполнит это желание.

Зелье умелого (3 шт.) и зелье мудрого (3 шт.) Не то чтобы люди такого статуса как вы нуждались в подобных предметах. Но они точно вам не помешают в любом случае.

[необходима информация] форматирование и линкование

Для просмотра статей относящихся к этому игровому обновлению, смотри Категория:LU40


Live Date: November 13, 2007 (aka, Rise of Kunark)

http://forums.station.sony.com/eq2/posts/list.m?topic_id=392676

RISE OF KUNARK IS HERE!

To arms! The continent of Kunark has been rediscovered in the waters of the Timorous Deep! The lich emperor, Venril Sathir, has spent the last 500 years nearly conquering the breadth of the land, driving the Di’Zok to make their final stand in the city of Chardok. Suddenly awakened into a hostile world, the sarnak of Gorowyn have begun to explore not only a vast and varied land, but also their own mysterious past -- not stopping for anything that might stand in their way. Will you be able to tame this harsh land, or will you be unable to stop the Rise of Kunark?

RACIAL TRAITS

  • Most races have had their racial traits improved to be useful from levels 1-80!
  • Along with the new racial traits there is a new way to see what racial and class traits you can choose now and further along in your adventuring career.
  • By pressing the ‘L’ button you will open a window that contains three tabs. Two of them are for spending your Achievement points, and the third is the new “Character Development” tab. Check out this new tab to see all your options and at what level you will achieve them.
  • As a part of the launch of this new system, every existing player will be able to review and change their character development choices one time.

GAMEPLAY

  • Level 20-70 experience gain rate has been smoothed to be more beneficial, and pre-70 quests now pay out more experience!
  • New characters who choose Gorowyn or Kelethin as their home city will be greeted with a new, in-game, cinematic when they first enter the game.
  • Only items in ranged and melee weapon slots can be swapped while in combat.

MAP SYSTEM

  • Zoom, pan and resizing have been added to the in game map.
  • To zoom in use your mouse wheel or the buttons in the lower right corner of the map.
  • Once you are zoomed in you can pan around the map my clicking and dragging your mouse when the cursor displays as a hand.
  • The map window can now be resized just like other UI windows in the game.
  • Always wanted a minimap? Now you can make one!

MUSIC

  • EverQuest II now boasts all-new adaptive combat music!
  • Expect fights to sound differently based on the pace of combat, whether you're winning or losing, as well as how difficult the fight is
  • Turn your combat music back on! It's seriously worth it.

SPELLS

Troubador

  • The daze effect has been removed from Precision of the Maestro.
  • Concentration is no longer needed for the Performer’s Talent line.
  • Performer’s Talent line will now only trigger on the initial damage hits.

Dirge

  • The Death’s Door line no longer requires concentration.

TRADESKILLS

  • The level cap on all primary and secondary tradeskills has been raised to 80 for players who have purchased the Rise of Kunark expansion.
  • New level 70-80 tradeskill recipes are now available for all classes, as are level 70-79 tradeskill city writs for all starting cities.
  • Several new quests are now available in Kunark for higher level crafters of all adventure levels. Speak to Assistant Jones at the docks in Kylong Plains, and Taskmaster Greeblentus in Teren’s Grasp to learn how you can assist.
  • Several optional new faction paths allow crafters to assist certain factions within Kunark and earn their trust. Taskmaster Greeblentus can guide you towards these.
  • A new tradeskill faction has entered Norrath with the discovery of Gorowyn: the Academy of Logistics, bringing more titles for players to earn and new faction furniture items to be purchased.
  • Stack sizes of harvested items have been increased across all level ranges.
  • Changes to the crafting UI automatically bring up the reaction arts you need, and will override your 1-6 keys while the window is up. If you want to continue using your old hotbars, simply click elsewhere so the crafting window loses focus.
  • Tradeskill delegates now offer a new tradeskill tutorial quest series to give more information to new crafters (or old ones who would like a refresher). If you were in the middle of the old tutorial quest series you will find these autocomplete, and you can pick up the new one.
  • Tradeskill reaction arts now auto-upgrade as you level up, no more hunting in knowledge books to find your latest!
  • Tinkerers and transmuters now have 6 reaction arts like other classes. These still need to be purchased from the appropriate vendors, however.
  • Harvesting tools no longer need to be equipped to be used. They do however still need to be attuned.
  • Recipes no longer yield non-pristine products. Instead, if you fail to create a pristine quality product, your fuel will be returned for handcrafted recipes, or your rare for mastercrafted. More details can be found in this discussion: http://forums.station.sony.com/eq2/...topic_id=366825
  • Carpenters will find some belated evil furniture items appearing in their existing recipe books … just in time for a very evil Frostfell?
  • Experience granted by tradeskill writs will now scale more smoothly. They should grant about 5% at higher levels and a bit more at lower levels.

FOUR YEAR VETERAN REWARDS

It's only our third birthday! Why four year veteran rewards already? Remember that you get 90 days free Veteran Reward time for each expansion that you own. Four expansions plus three years means new rewards!

Your fame has grown. Tales of your exploits have been told among the citizenry of major cities across Norrath. In the cities, children grow up wanting to be just like you. Don't be surprised if you're worshipped by all while gracing them with your presence.

A treasure chest that symbolizes your amassed wealth as an accomplished citizen of Norrath. Your home city is lucky to have you as a citizen. Placing one of these items in your home will cause all landlords to give you a 25% discount on your coin rent.

All that fame and constant recognition can be draining on Norrath's own superstars. Sometimes it's refreshing to be able to disappear into the background. You can do so more easily with your own Billy Illusion.

Not that a person of your stature would need such assistance, but famous people lead busy lives. Any time they can save leads to more time for heroic deeds and economic exploits. The most advanced adventurers and crafters do have their public to think about, after all

     Check out this news article on EQ2Players.com for all the details about the veteran rewards. [1]