Интеркон 2012.08.23

Материал из Энциклопедия EverQuest II
Версия от 18:24, 24 августа 2012; ValleyKing (обсуждение | вклад) (Новая страница: «Категория:Уголок Разработчиков {{rtoc}} 23 августа 2012 года разработчики опробовали новую фо...»)
(разн.) ← Предыдущая | Текущая версия (разн.) | Следующая → (разн.)
Перейти к: навигация, поиск


23 августа 2012 года разработчики опробовали новую форму диалога с игроками - твит-чат. Помимо вопросов, заданных заранее на официальном форуме, у всех желающих была возможность получить ответ об интересующих моментах в режиме реального времени, отправляя сообщение в твиттер ЕК2. С игроками общались

Предварительные вопросы

  • Вопрос: Мне понравилась идея связать новое божественное (ethereal) оружие с сюжетом игры. Не могли бы вы побольше рассказать об этом?
    • Lyndro: Да, божественное оружие связано с историей, которую мы планируем рассказать в следующем дополнении. В частности, каждый из божественных предметов имеет отношение к какому-либо запоминающемуся противнику или событию игры.
  • Хммм... увидеть бы еще это божественное оружие
    • Windstalker: Разите больше противников своего уровня...:)


  • Вопрос: Планируется ли вернуть еще больше богов в Норрат?
    • Lyndro: Если Вы об аватарах... то вполне возможно... Если имеется ввиду божественный пантеон, то у нас пока только общие планы.


  • Вопрос: Будут ли сумки с телепортационными площадками более доступны в игре, например, через рынок СК?
    • Windstalker: Не сейчас, нет. Но мы добавим их в свой список "вкусняшек"
  • А разве их не добавили торговцам фестивалей в прошлом обновлении?
  • Площадки сейчас доступны во время городских фестивалей.


  • Вопрос: Планируется ли в ближайшее время оптимизировать движок под потенциал многоядерных процессоров?
    • Smokejumper: Мы бы с удовольствием это сделали, но для этого нужно слишком много ресурсов. По прикидкам, около полугода работы. Ответ - не в ближайшее время.


  • Вопрос: Теперь в инстансах, созданных игроками можно играть собственными персонажами. Будут ли с мобов выпадать сундуки с наградами в дополнение или вместо жетонов?
    • Lyndro: Нет, в подземельях игроков не будет выпадающего лута. Система проектировалась таким образом и пока такой и останется.


  • Вопрос: Появятся ли в игре новые расы персонажей? Что случилось с планировавшейся расой драконов?
    • Windstalker: Тут ни у кого нет информации по расе драконов. В любом случае, в ближайших планах этого нет :P Как и планов на любые другие новые расы любого вида.
    • Smokejumper: Но если бы мы занялись расами, то добавить драконов было бы круто :)


  • Будете ли вы добавлять новые ремесленные задания?
    • Lyndro: Естественно! Нам нравятся ремесленники, он всякие штучки делают... Сроки пока не обозначены, но мы будем делать дополнительный контент для ремесленников.


  • Вопрос: Планируются ли изменения системы внешнего вида персонажей? (комбинация обычных и SOGA моделей, либо останется только один тип)?
    • Smokejumper: Уф, мы бы с превеликим удовольствием занялись работой над моделями. Но во-первых, это проект на целый год, а во-вторых, половина игроков будут категорически ненавидеть изменения. Так что скорее всего - нет. :/


  • Are the starter isles ever coming back? Is there any plan on turning them into dungeon maps or prestige homes?

Lyndro: A9) We don't have any specific plans to bring back the starter islands. We can take a look at them to see if we can use them them in some other way, but they won't be the content that was there.


Q10) There was a mention of more Destiny of Velious content coming. When will this be released?

Windstalker: @everquestii A10) We do have more Destiny of Velious content coming next year, yes. We are aiming for spring!


Q11) Is there any possibility of recipes being available in the SC Marketplace?

Smokejumper: A11) Yes, sort of! Other way around though. Clarify: We're going to turn a bunch of SC items into recipes. Moving recipes into the tradeskilling community. Much design still to do, but we want this stuff made instead of SC.


Q12) What class/levels do you play? Do you prefer solo, group, or raid?

Smokejumper: Q12) Troll SK and Human Wiz. Both max. The wiz is 90 Alch also. Prefer group. Solo often. Raid rarely. (Never liked waiting.)

Lyndro: A12) I play a few different classes, my primary is a fury though. I generally prefer to group, but I do a little of everything.

Windstalker: A12) I play a few different classes, my primary is a fury though. I generally prefer to group, but I do a little of everything.


In-Chat Questions

kranu2 (player): are they ever going to change the height cap for flying mounts? (fly over mountains)

Smokejumper: @kranu2 Heh. No. WAY too much work. :)

Smokejumper: @kranu2 First work to make mounts flyable was MONTHS of work. Raising would be just as much. More even.


BalfordCollins (player): I'm having more fun with the prestige houses at the moment. Which reminds me, are there more new houses planned for EQ2?

Windstalker: @BalfordCollins Yes, we have a pretty good schedule of houses coming in the next couple of months. Big, small & unique!


nicole (player): when is more raid content coming?

Lyndro: .@nicole Currently we have more raid content planned for next month.


Nucleargimp (player): is said raid content going to be harder than PoW or will a majority be able to do the new stuff

Lyndro: .@Nucleargimp We're going to leave PoW the top difficulty for raid content until the expansion.


michaelbolland (player): Are the Jal'Raeth the Shadowedmen?

Lyndro: .@michaelbolland Nope, they are different races.


JMC1969 (player): when is the official epansion announcement?

Lyndro: .@JMC1969 Soon (tm) (r) (c)

Smokejumper: @JMC1969 The 6th or so. Marketing always reserves the right to adjust the date for those though. :)


kranu2 (player): i have a question about the t4 (antonica) warfiled we have lvl 46 exiles coming into it all the time farming cheap easy faction. is there a way for when you get flagged that anyone that cant flag for that WF kill anyone who is flagged, unless they attack them

Windstalker: @kranu2 Olihin (our designer) says the systems works that way already to prevent you from being attacked unless you attack first. If they are outside of your level range.


Cyliena (player): Erollisi Marr returned, and I'm sure many of us were hoping she'd be worshipable by now. Are we going to have to wait for yet another Erollisi Day to roll around before this happens, or is she finally going to become a valid deity before that?

Lyndro: .@Cyliena Bringing her back is still in the long plan, but we really want to do some work on the current deity system before adding any more. It is still on the plan, but we don't have an ETA.

Smokejumper: @Cyliena That plotline is not forgotten. The designer crafting it loves it.


Reftarn (player): will subscribers ever be able to gift things like equipment and class unlockers to free and silver accounts?

Smokejumper: @Reftarn Interesting/good idea. Have to discuss fraud potentials, but otherwise, sounds smart.


@everquestii: Thanks for joining us for the EverQuest 2 Dev Tweet Chat! Feel free to stick around and talk about the Q&A. We appreciate it!

Lyndro: It was nice chatting with you all! Time for me to get back to the grindstone. Catch you all later!

Windstalker: Seriously Lyndro. Back to it! :D Thanks everyone...lots of "expansioning" to do!

Smokejumper: Thanks all.


23 августа 2012 года разработчики опробовали новую форму диалога с игроками - твит-чат. Помимо вопросов, заданных заранее на официальном форуме, у всех желающих была возможность получить ответ об интересующих моментах в режиме реального времени, отправляя сообщение в твиттер ЕК2. С игроками общались

Предварительные вопросы

  • Вопрос: Мне понравилась идея связать новое божественное (ethereal) оружие с сюжетом игры. Не могли бы вы побольше рассказать об этом?
    • Lyndro: Да, божественное оружие связано с историей, которую мы планируем рассказать в следующем дополнении. В частности, каждый из божественных предметов имеет отношение к какому-либо запоминающемуся противнику или событию игры.
  • Хммм... увидеть бы еще это божественное оружие
    • Windstalker: Разите больше противников своего уровня...:)


  • Вопрос: Планируется ли вернуть еще больше богов в Норрат?
    • Lyndro: Если Вы об аватарах... то вполне возможно... Если имеется ввиду божественный пантеон, то у нас пока только общие планы.


  • Вопрос: Будут ли сумки с телепортационными площадками более доступны в игре, например, через рынок СК?
    • Windstalker: Не сейчас, нет. Но мы добавим их в свой список "вкусняшек"
  • А разве их не добавили торговцам фестивалей в прошлом обновлении?
  • Площадки сейчас доступны во время городских фестивалей.


  • Вопрос: Планируется ли в ближайшее время оптимизировать движок под потенциал многоядерных процессоров?
    • Smokejumper: Мы бы с удовольствием это сделали, но для этого нужно слишком много ресурсов. По прикидкам, около полугода работы. Ответ - не в ближайшее время.


  • Вопрос: Теперь в инстансах, созданных игроками можно играть собственными персонажами. Будут ли с мобов выпадать сундуки с наградами в дополнение или вместо жетонов?
    • Lyndro: Нет, в подземельях игроков не будет выпадающего лута. Система проектировалась таким образом и пока такой и останется.


  • Вопрос: Появятся ли в игре новые расы персонажей? Что случилось с планировавшейся расой драконов?
    • Windstalker: Тут ни у кого нет информации по расе драконов. В любом случае, в ближайших планах этого нет :P Как и планов на любые другие новые расы любого вида.
    • Smokejumper: Но если бы мы занялись расами, то добавить драконов было бы круто :)


  • Будете ли вы добавлять новые ремесленные задания?
    • Lyndro: Естественно! Нам нравятся ремесленники, он всякие штучки делают... Сроки пока не обозначены, но мы будем делать дополнительный контент для ремесленников.


  • Вопрос: Планируются ли изменения системы внешнего вида персонажей? (комбинация обычных и SOGA моделей, либо останется только один тип)?
    • Smokejumper: Уф, мы бы с превеликим удовольствием занялись работой над моделями. Но во-первых, это проект на целый год, а во-вторых, половина игроков будут категорически ненавидеть изменения. Так что скорее всего - нет. :/


  • Are the starter isles ever coming back? Is there any plan on turning them into dungeon maps or prestige homes?

Lyndro: A9) We don't have any specific plans to bring back the starter islands. We can take a look at them to see if we can use them them in some other way, but they won't be the content that was there.


Q10) There was a mention of more Destiny of Velious content coming. When will this be released?

Windstalker: @everquestii A10) We do have more Destiny of Velious content coming next year, yes. We are aiming for spring!


Q11) Is there any possibility of recipes being available in the SC Marketplace?

Smokejumper: A11) Yes, sort of! Other way around though. Clarify: We're going to turn a bunch of SC items into recipes. Moving recipes into the tradeskilling community. Much design still to do, but we want this stuff made instead of SC.


Q12) What class/levels do you play? Do you prefer solo, group, or raid?

Smokejumper: Q12) Troll SK and Human Wiz. Both max. The wiz is 90 Alch also. Prefer group. Solo often. Raid rarely. (Never liked waiting.)

Lyndro: A12) I play a few different classes, my primary is a fury though. I generally prefer to group, but I do a little of everything.

Windstalker: A12) I play a few different classes, my primary is a fury though. I generally prefer to group, but I do a little of everything.


In-Chat Questions

kranu2 (player): are they ever going to change the height cap for flying mounts? (fly over mountains)

Smokejumper: @kranu2 Heh. No. WAY too much work. :)

Smokejumper: @kranu2 First work to make mounts flyable was MONTHS of work. Raising would be just as much. More even.


BalfordCollins (player): I'm having more fun with the prestige houses at the moment. Which reminds me, are there more new houses planned for EQ2?

Windstalker: @BalfordCollins Yes, we have a pretty good schedule of houses coming in the next couple of months. Big, small & unique!


nicole (player): when is more raid content coming?

Lyndro: .@nicole Currently we have more raid content planned for next month.


Nucleargimp (player): is said raid content going to be harder than PoW or will a majority be able to do the new stuff

Lyndro: .@Nucleargimp We're going to leave PoW the top difficulty for raid content until the expansion.


michaelbolland (player): Are the Jal'Raeth the Shadowedmen?

Lyndro: .@michaelbolland Nope, they are different races.


JMC1969 (player): when is the official epansion announcement?

Lyndro: .@JMC1969 Soon (tm) (r) (c)

Smokejumper: @JMC1969 The 6th or so. Marketing always reserves the right to adjust the date for those though. :)


kranu2 (player): i have a question about the t4 (antonica) warfiled we have lvl 46 exiles coming into it all the time farming cheap easy faction. is there a way for when you get flagged that anyone that cant flag for that WF kill anyone who is flagged, unless they attack them

Windstalker: @kranu2 Olihin (our designer) says the systems works that way already to prevent you from being attacked unless you attack first. If they are outside of your level range.


Cyliena (player): Erollisi Marr returned, and I'm sure many of us were hoping she'd be worshipable by now. Are we going to have to wait for yet another Erollisi Day to roll around before this happens, or is she finally going to become a valid deity before that?

Lyndro: .@Cyliena Bringing her back is still in the long plan, but we really want to do some work on the current deity system before adding any more. It is still on the plan, but we don't have an ETA.

Smokejumper: @Cyliena That plotline is not forgotten. The designer crafting it loves it.


Reftarn (player): will subscribers ever be able to gift things like equipment and class unlockers to free and silver accounts?

Smokejumper: @Reftarn Interesting/good idea. Have to discuss fraud potentials, but otherwise, sounds smart.


@everquestii: Thanks for joining us for the EverQuest 2 Dev Tweet Chat! Feel free to stick around and talk about the Q&A. We appreciate it!

Lyndro: It was nice chatting with you all! Time for me to get back to the grindstone. Catch you all later!

Windstalker: Seriously Lyndro. Back to it! :D Thanks everyone...lots of "expansioning" to do!

Smokejumper: Thanks all.