Адкар Викс

Материал из Энциклопедия EverQuest II
Перейти к: навигация, поиск
Раса: Скелет - чтобы загрузить индивидуальное изображение, нажмите здесь
.
EverQuest II информация об именном мобе
Зона (Обновление) Королевство Защитника (Rise of Kunark)
Раса Скелет
Уровень 83 Тир 9 Эпический х4 , (Приблизительно HP: 4,250,000)
Местонахождение x
Трофеи

-- трофеи - части эпических комплектов брони --

  • Сапоги призыва штормов
  • Сапоги меткого выстрела
  • Сабатоны демонической защиты
  • Башмаки сосредоточенности
  • Сапоги неумолимой силы
  • Башмаки с печатью Левиафана
  • Башмаки галлюцинаций
  • Окутанные туманом сапоги
  • Сабатоны несущего гнев
  • Сапоги искусного рассказчика
  • Сапоги разорителя могил
  • Тяжелые сапоги преодоления преград

-- трофеи, не относящиеся к комплектам брони --

Атаки ближнего боя Дробящая
Специальные атаки
  • Дымка Туле - АоЕ ядом + оглушение)
  • Тотемный разрыв - щит наносящий божественный урон + сбивание с ног
АД Да
Очки статуса Мин. 16000 ОС

Что означает эта информация?


Основная информация

У этого представителя семейства Виксов 2 адда Аскаланский Иерофант и Аскаланский Предсказатель.

В ассортимент трофеев входит обувь из эпических комплектов первого тира.

Стратегия

The encounter will turn aggro as soon as the character with the seal approaches it, meaning it is probably safest to have a character with feign death make the approach.

Massive poison/stifle AoE (Haze of Thule) every 45s (varies slightly) does more damage the closer you are (can be resisted):

  • At 0 to 9 metres, it does 13044-25894 poison damage plus 3069-6093 poison damage every 5 seconds.
  • At 10 to 15 metres, it does 8017-12025 poison damage plus 2290-3436 every 5 seconds.
  • At 15 to 75 metres, it does 5154-6299 poison damage and 1546-1890 every 5 seconds.

The stifle will apply to all characters standing between 9 and 75 metres away. Because the stifle applies equally at 10 to 15 metres as it does at 15 to 75, there is no advantage to be gained by standing in the mid-range. Sanctuary can avoid the stifle, as can potions and AoE block.

MT pulls to far left corner (with back to corner to avoid knockback), the rest of the raid stays out until Haze of Thule is cast. Joust all the way out of the room every 45s (before Haze of Thule hits) then back in after. The adds (which fear and stun) can be mezzed, or burn them down first with OT. Anti-stifle potions, poison and elemental resists, Sanctuary and AoE block will make the job easier.

If the raid wipes but in the process takes down one or both adds, the adds will take a couple of minutes to respawn, making it possible to run in during this time for a slightly easier fight. Once the adds respawn, the entire encounter will reset and the raid needs to start the fight again using the seal.